מערכת COL | יום ה' שבט ה׳תשס״ז 24.01.2007

"להוקיע בכל התוקף את שיטת ה'חי וקיים בגוף גשמי'"

השבועון החסידי 'כפר-חב"ד', מפרסם השבוע לרגל יו"ד שבט ראיון נדיר ומקיף, עם ה'חוזר' של הרבי, הרב יואל כהן, המתייחס לדברי אחד הנואמים בכינוס המרכזי בשבוע שעבר בירושלים כאילו "כל חב"ד מאמינה ב'שליט"א'" ■ "אין לנו רשות להפקיר את הנוער ולפטם אותו בדברי שקר" ■ "צריך לחיות איתם בידידות הכי גדולה, אבל להוקיע את השיטה שלהם בכל תוקף, לא לתת לה שום 'לגיטימיציה' ונתינת מקום" ■ "להכריז בפומבי הכי גדול שאין ל'שיטה' הזאת שום קשר לחב"ד" ■ COL מפרסם קטעים בלעדיים מהראיון המסעיר באדיבות 'כפר-חב"ד' לסיפור המלא
לחב"ד יש דרך אחת. הרב כהן בשיחה לעורך 'כפר-חב"ד' • צילומים: אלי קאהן, COL
בשיחה כואבת ומיוחדת עם הרב אהרן-דב הלפרין עורך השבועון החסידי 'כפר-חב"ד', מתייחס השבוע ה"חוזר" של הרבי, הגאון החסיד רבי יואל כהן, לשאלה שרבים עוררו בשבוע האחרון: "איך באמת צריך להיות היחס של חסידי חב"ד ל'שיטה' של 'שליט"א'?" תשובתו הייתה נחרצת וחד-משמעית: "אין לנו רשות להפקיר את הנוער ולפטם אותו בדברי שקר".

עוד אומר ר' יואל בראיון: "המעשים השפלים של המשכילים והיבסקציה וכו' שהשתדלו להשמיץ את כבוד רבותינו, הם כאין ואפס לגבי החהשמצה שעושים המשיחיסטן".

"ה'שיטה' הזאת משמיצה את שם הרבי"

בהתייחסו לשיטת "הרבי חי בגוף גשמי", אומר הרב יואל: "על סמך סתירה שיש להם בין המציאות לבין הפירוש המפוקפק שלהם בשיחה – הם מגיעים למסקנה המבהילה, היפך התורה, שהמציאות היא רק דמיון. צריך להכריז בפומבי שאין ל'שיטה' הזאת שום קשר לחב"ד. ה'שיטה' הזאת משמיצה את שם הרבי. מזיקה לילדים והופכת אותם לילדים עם שיגעונות, בשעה שכל ילד צריך להיות ילד נורמלי, בלי הזיות".

בנושא האחדות אומר ר' יואל בין-היתר: "אחדות בין החסידים היא דבר הכי חשוב. צריך וחשוב להשקיע בעניין האחדות את כל הכוחות כי בנפשנו הדבר. אבל בקשר ל'שיטה' צריך להוקיע אותה בכל תוקף, לא לתת לה שום 'לגיטימציה' ונתינת מקום".

עוד אומר ר' יואל: "מאוד מאוד קשה לדבר על זה. זה מאוד כואב, אך סוף-סוף צריך לומר את האמת. אין שום ברירה אחרת. אין בכוונתי לפגוע באף אחד וללעוג לאף אחד.

"אנחנו מדברים על השיטה הפסולה ולא על בעלי השיטה. ולכן חייבים להבהיר בצורה ברורה: א) ה'שיטה' הזאת היא לא שיטה, אלא דברי הבל ורעות רוח. ב) היא לא שייכת לא לחב"ד ולא לתורה. התורה היא תורת אמת ולא חלילה שטויות ופנטזיות. ג) השיטה הזאת מביאה לעקירת מנהגי ודיני התורה.

לחב"ד יש רק דרך אחת

"אם המטרה היא להיראות כילדים טובים, שוחרי שלום, שיש ביניהם אחדות – אזי, למרות הסכנה הנובעת מכך, עלינו להצהיר בפומבי שאנחנו מכבדים את כל השיטות, כי אנחנו ילדים טובים.

"אך אם המטרה שלנו היא קידוש שם שמים, וקידוש והערצת שמו הקדוש של הרבי, ושהילדים שלנו יקבלו חינוך אמיתי, על-פי-תורה, חינוך חסידי, ושלא ייגרם להם שום נזק חלילה – אזי עלינו להכריז בצורה הכי ברורה ופומבית שה'שיטה' הזאת היא הבל ורעות רוח, הפך התורה והפך החסידות".

הרב יואל כהן מתייחס גם בהרחבה לנושא איך באמת צריך לחיות עם הרבי, ובהסברה מאלפת הוא מבאר וממחיש איך הרבי חי בתוכנו וממשיך להנהיג אותנו על כל צעד ושעל.

כך מסיים ר' יואל את הראיון הנרחב והמרתק:

" עלינו לאהוב כל אחד ואחד, יהיו דעותיו אשר יהיו, ממש כמו שאוהבים כל אח בתוך המשפחה. ובד בבד להבהיר בצורה הכי ברורה שלשיטה הזו אין שום קשר לחב"ד ולרבי. לחב"ד יש רק דרך אחת, סלולה ובהירה, והדרך הזאת, והיא בלבד, תביא אותנו בקרוב ממש ל"קאתי מר - דא מלכא משיחא". רק בכוחה נזכה למלא את השליחות שלנו, דור השביעי, ו"להביא לימות המשיח".

הראיון המלא והמיוחד מתפרסם השבוע במגזין 'כפר חב"ד'
לכתבה זו התפרסמו 144 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
144 תגובות
1.
למה רק עכשיו?
ה' שבט ה׳תשס״ז
קצת מאוחר - לא?
2.
בושה וחרפה
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני הייתי בכנס...
ואני כותב מתוך לב שרוף,כאב עצום.
חבל שמוציאים דברים מכלל פרופורציה...
לא מסתמנת כאן שום כוונה להתאחד. ממשיכים לחפש, למצוא ולפרסם השמצות על הצד השני...

רבי, עזור לנו. רק אתה יכול!
3.
זה עובדה...
ה' שבט ה׳תשס״ז
תתחילו להפנים שהמשיחיסטים היא עובדה קיימת בחב"ד שאי אפשר לקעקע באיזה ראיון כזה או אחר ולא משנה עם מי.

צריכים לעשות מהלך שיעיף אותם.
4.
סוף סוף העתון עושה את תפקידו
ה' שבט ה׳תשס״ז
תפקידו של עתון זה לחנך ולבסס את ההסתכלות הנכונה, ואם יש מישהו שמכניס השקפות כוזבות, העיתון חייב להלחם בהם.

עד עכשיו העתון כפר חב"ד נמנע מהנושאים החשובים האלה. אבל בינתיים העתון השני לא נח אלא עושה נפשות כל הזמן לדעות הכוזבות.

טוב שהרב כהן שליט"א עושה סדר ומסביר בטוב טעם שהשטויות שלהם זה לא תורה ולא חסידות ולא אמונה אלא סילוף והרס.

צריך להמשיך עם עוד מאמרי הסברה כאלו.
5.
שאלה
ה' שבט ה׳תשס״ז
מה עם אמירת "יחי"???
אם אפשר בבקשה תשובה?
(השאלה לא בליגלוג אלא מתוך רצון פשוט לדעת)
6.
א השלוחים אי שם
ה' שבט ה׳תשס״ז
למרות שהם אחיי אני מזמן התנתקתי מהם רשמית ורגשית, אני אומר לכל השואלים אותי כאן שהם פשוט אחיי אבל השתבשה עליהם דעתם ואיני אחראי לכל שגעון של אחד מאחיי.

אינני מחפש אחדות עם משוגעים אלא רק מרחם עליהם
7.
גם ככה אין קוראים לכפר חב"ד
ה' שבט ה׳תשס״ז
חבל שבמקום להתאחד סביב הרבי החדש זימרוני ציק אתם מחפשים קומבינות יחי זימרוני
8.
לקוטי שיחות כרך כו שמות א
ה' שבט ה׳תשס״ז
כשאני מנסה לדבר עם ה"משיח"יסטים על הנושא הכאוב, הם מראים לי מה שכתוב בשיחה בכרך כו ואין לי מה לענות להם, האם מישהו אחראי יכול להסביר מה עלי לענותם
תודה רבה
9.
די לחרחר ריב!!
ה' שבט ה׳תשס״ז
לא הספיקו האסונות?????
די!! תפסיקו עם השנאת חינם הזו.
10.
תשובה ל - 8
ה' שבט ה׳תשס״ז
זה פשוט הבנה ילדותית בשיחה של הרבי.

הרבי לא אומר שם שום חידוש משלו, אלא אומר את מה שכתוב במדרש "אין לך דור שאין בו כמשה" וכמ"ש גם בתניא שבכל דוד ודור יש "ראשי אלפי ישראל שנשמותיהם הם בחי ראש ומח".

מזה המשיחיסטים באים להסיק מסקנות מרחיקות לכת שלא היתה הסתלקות. זה נראה לך נורמלי?

בשיחה אחרת (כרך כט) הרבי אומר בפירוש שרבי ענינו שרואים אותו בעינים הגשמיות ושומעים באזניים הגשמיות. אז לפי זה אנחנו רואים אותו ושומעים את השיחות...

זה פשוט מזעזע לאיזה עקימות אפשר להגיע.
11.
אחים אנו
ה' שבט ה׳תשס״ז
נכון, הם ירדו (זמנית) מהדרך. אולם היות והם בשר מבשרנו מחובתינו לעזור להם בכל הדרכים האפשריים להחזיר אותם למוטב, הם חולים במחלה שאינה מוכרת עדיין לפסיכיאטרים ואין עדיין תרופה למחלה שאינה מצויה בספרות המדיצינית, המחלה כזו קשה שגם המלומדים ממכון וייצמן מתקשים למצוא לה תרופה. לכן אנו צריכים בזהירות המירבית לטפל בהם ולחבק אותם, על מנת שלא ירדו לגמרי מהפסים ומהשפיות המועטה שנשארה להם.

והכי חשוב: שיפסיקו להרעיל את דור ההמשך.
12.
This is "Achdus"
ה' שבט ה׳תשס״ז
You would think that after a kinnus achdus there would be attempts at achdus, but NO, now we have this zevel
13.
סוף סוף!!!
ה' שבט ה׳תשס״ז
היתה תקופה שבעיתון כפר חב"ד הופיעו כתבות מרתקות על אמונת החסידים לאחר ג בתמוז וכיצד צריכה להיות השקפת החסידים! חבל שבתקופה האחרונה הנושא לא עומד בראש סולם העדיפיות. משא"כ בעיתונות שלהם...
ב"ה שהנושא חזר לסדר היום!
המשיכו לכתוב, וברור!
היות ובהעלם וההסתר האיום בו אנו שרויים כאשר כל הדיוט מסלף את דברי הרבי, גורם הדבר שגם חסידים נורמליים יכולים להתבלבל קצת...
יישר כח ומוסיף והולך...
חסיד!
14.
המשיחיסטן הם גידולי מים
ה' שבט ה׳תשס״ז
ללא שורשים, כל תורתם ואמונתם מבוססת על סיסמאות נבובות, שלטים וכד
אינם מקבלים מרות של רבנים
ושל זקני החסידים, גורמים רק לחילול השם ע"י התנהגות חצופה.
15.
תודה להרב כהן: חב"ד קשור לאמת ולא לשקר
ה' שבט ה׳תשס״ז
מקרב ולב עמוק מודה להרב כהן (שהגם שהיה חייב לעשות ולהיעשות מהלך הסברה זו בכל משך 13 שנה האחרונים, מ"מ לומדים מפסח שני "אז עס נישטא קיין פארפאלען",

שאין דרך החסידות בכלל וחב"ד בפרט קשור לדבר שהוא שקר על פי התורה וההלכה,

אם יש למישהו "קשיא" בלקו"ש חכ"ו אי אפשר "לתרץ" זאת עח ידי עיוות התורה, (הפלא שבין כך אין "תירוצם תירוץ": שהרי אם הדברים שם ככוונתם לא מתורץ בזה שישנו ,גוף גשמי" באיזשהוא מקום שלא נראית לעיני בשר הגשמיים של כל בני הדור שיכולים להתקשר על ידי שייכותם עמו בגשמיות עם הקב"ה ותורתו, והרי מה שמוכרח להיות "גוף גשמי, אין זה דגר של "Vלכה למשה מסיני" אלא עניינה הוא כדי שבני אדם הנמצאים בגשמיות העולם יכולים על ידי קשר גשמי עמו להתקשר עם עצמו"ה וכו),

ובקשר להצעקות של "שנאת חנם" פלא גדול שאלו עושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס באותו עניין עצמו , אבל אין זה משנה גוף הדברים הבהירים שנתפרשו ע"י הרב כהן, שאין ל"אחדות" דבר בטשטוש השקפות, ואדרבא הדרך היחידי להתאחד באמת הוא על ידי אי ההםצה של אמונות כוזבות וטשטוש התורה וההלכה, כפשוט.

ובונגע לאלו שהם נביאים על סיבת האסונות אולי (מתוך רגישות וכבוד על הנפטרים והחיים באמת כדאי להם לעשות חשבון הנפש נוקב אם בניית השקפה חדשה שלא שערום אבותינו וכן הנהגת דת חדשה אינם קשורים למאורעות הללו?

ויה"ר שיקויים "האמת והשלום אהבו".
16.
Yaasher Koiach
ה' שבט ה׳תשס״ז
Shetizku Lekadeish Shem Shomaayim Al Derech Hamesoire midoir doir
17.
ל - 8
ה' שבט ה׳תשס״ז

תבקש מהם שיענו לך תשובות על השאלות הבאות:

כיצד זה שהקב"ה אומר "כי נער ישראל ואוהבהו", וכפי שהבעש"ט אומר, שהקב"ה אוהב כל יהודי כמו ילד קטן שנולד לאב לעת זקנתו - בשעה שעם ישראל סובל וסבל כפי שלא סבלה אף אומה ולשון?

כיצד זה שהנביא ישעיהו אומר, "כי קרובה ישועתי לבוא", ועדיין לא בא?

כיצד זה שחז"ל אמרו "כלו כל הקיצין" ועדיין לא בא?

כיצד זה שהרבי הקודם אומר בתחילת נשיאותו כי בימיו תהיה הגאולה והדבר לא קרה?

כיצד זה שלפני 15 שנה אמר הרבי לכתב עיתון, גוי, שיפרסם שמשיח עומד לבוא, כאשר הקוראים הלא יהודים אינם מבינים חכמות והסברים רוחניים, אלא הם מפרשים את הדברים כפשוטם?

כיצד זה שהרבי בשנת תשמ"ח אמר שיחה בביתו במוצ"ש ובה התייחס להנהגת אנ"ש לאחר המאה ועשרים שלו?

כיצד זה שהרבי כתב צוואה?

כאשר הם יענו לך תשובות לכל השאלות הללו ולעוד עשרות רבות שיכולתי לצרף להן, תתחיל להיות מוטרד משאלתם. כל זמן שהם לא עונים לך תשובות, שיצרפו את שאלתם לסדרת השאלות הללו ושאלות אין סופיות נוספות.



18.
ל17
ה' שבט ה׳תשס״ז
מעניין מה התשובה שלך לשאלות הראשונות, ששאלת עד לעניין הצוואה והשיחה מתשמ"ח. תכתוב כאן מה התשובות שלך לשאלות אלו, ואז נראה אם אני מסכים אתך או לא, ואז אשמח לענות העז"ה על השאלות האחרונות! התחייבות!!!
19.
ל-17
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרבי כתב צוואה?
20.
ל -8
ה' שבט ה׳תשס״ז

מדוע לא הסיקו יהודים במשך כל הדורות כי לא היו:

חורבן, גזירות, פוגרומים, עלילות דם, שואה - משום שהקב"ה מבטיח שהוא אוהב כל יהודי במיוחד?

הגאולה כבר באה בזמן ישעיהו הנביא שהבטיח כי היא קרובה?

הגאולה כבר באה בזמן חז"ל שאמרו כי כלו כל הקיצין?


21.
הכתבות שלכם מגבירות את השנאה
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרצון שלכם "למען האמת"
מעלות מחדש את מפלס המחלוקת,
ואת השנאה,
עדיף שתעסקו בנושאים שמאחדים את אנ"ש .
22.
אני בחרתי לא לכתוב תגובה
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני לא רוצה להיות שותף במחלוקת.
23.
ל-20
ה' שבט ה׳תשס״ז
עיין בםפר חשבונו של עולם.ושם תמצא את הצוואה.
24.
יש לי שאלה חשובה מאוד א, תמים.
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרב גינזבורג הסביר ע"פ מה שכתוב בתניא שכל הקרוב בחייו לצדיק קודם לברכה, זאת אומרת כפשוט שמי שראה אותו בחייו הוא קודם לברכה ושאל הרב גינזבורג האם אנו רוצים שהילדים שלנו יהיו יותר רחוקים מאיתנו??? מעניין מה מסביר על זה הרב יואל כהן, אשמח לשמוע דוקא בנקודה זו, זה מאוד מאוד הפריע לי אולי בכל זאת הם צודקים שהפעם זה אחרת....
25.
תשובה ל - 24
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני אמנם לא הרב כהן אבל על הקושיא האדירה הזו גם אני יכול לענות...

מה בעצם אומר גינזבורג, שמאחר ואני לא רוצה שלבן שלי לא יהיה את מה שיש לי - סימן שיש לו את זה...

לכן אם אני ת"ח - הבן שלי לא צריך ללמוד, כי איך יכול להיות שלא יהיה לו מה שיש לי...

ואם אני גדלתי בבית עשיר ועכשיו אני דלפון, הרי גם הבן שלי גדל בבית עשיר, כי לא יכול להיות שיהיה לו פחות ממני.

איזה מין שטויות אלה!

ברור שיש את אלו שראו את הרבי, ויש את אלו שלא זכו לראות, אז בגלל זה נגיד שהם רואים??
26.
ל-5
ה' שבט ה׳תשס״ז
לגבי אמירת "יחי" הרי זה מתועד שהרבי מעודד את זה!
זה נותן חיות במלך!
ולכן אנו מצווים להמשיך ולומר "יחי" גם אחרי ג!
אתה צריך יותר מזה כדי לומר "יחי"?
הרבי עודד זאת=מכריזים!!!

הגאולה העתידה היא כמו הגאולה ממצרים!
כמו שבתחילה היה גילוי שמשה הגיע ואז הוא נעלם (הלך למדין) ואז שוב נגלה לגאול אותם!
כך הרבי נגלה אלינו עד ג תמוז התשנ"ד! ועכשיו הוא בההעלם מאיתנו ובעזרת ה בגאולה העתידה הוא יגאל אותנו תכף ומיד ממש!
ומסיימים כמובן ב:
"יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד"

27.
למה להקצין עמדות?
ה' שבט ה׳תשס״ז
עם כל הכבוד, כתבה זו בזמן זה היא הקצנת עמדות ומיותרת. למה צריך להוקיע מעל כל במה? שיציע הרב כהן שליט"א לראשי המשיחסטים ואני מתכוון לא לעסקנים אלא למארי תורה שביניהם לשבת יחד עד שיצא עשן לבן וללבן את כל הנושא. לא לצאת מהחדר עד שיש הסכמה מלאה של שני הצדדים. האם דרך החסידות היא הוקעה ברבים? גם בנושאים עקרוניים כמיהו יהודי וכדומה אמר הרבי שהוא ניסה ראשית כל בדרכים דיפלומטיות שקטות וכאשר ראה שכלו כל הקיצין היא דיבר על זה בפומבי. לפני שנים מספר כשהיו נסיונות להקים ועדת שלום בין המחנות ואכן ללבן את הנושאים, היו חברים בה גם הרב לייבל קפלן ע"ה מצפת והרב כהן עצמו, והעסק עלה על שרטון כאשר הגיעו הוראות מהחלונות הגבוהים של העסקנים להפסיק עם המו"מ.
היה הרבה יותר מועיל אם COL ו/או כפר חב"ד היו מעודדים יצירת ועדת הוגי דעות, יודעי תורה שישבו לדון בנושאים אלו לעומק. גם בצד המשיחיסטי יש מספיק בני תורה וחסידות היודעים ספר. וקחו לדוגמא את האנשים שעבדו עם ר יואל שנים רבות בעריכת שיחות, מאמרים, ספר הערכים וכו, ר שלום חריטונוב, ר נחמן שפירא, ר שלום בער ליפסקר ועוד ועוד.
28.
לחיים אידען
ה' שבט ה׳תשס״ז
וכאשר יענו כן? כן כן מי יודע את ההמשך עכשיו למדנו את זה? נכון ירבה ועוד יותר כן יפרוץ.
לחיים אידען,
29.
מענה ל24
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרי אתה אומר בעצמך ש"מי שראה אותו בחייו..." וא"כ אפי נניח שהרבי חי וקיים אבל זה ודאי שלא רואים אותו וא"כ אתה לא מרוויח במה שאתה אומר שהרבי חי וקיים. ואם נפרש ש"קרוב בחייו.." אינו קשור אם ראיה ושייכות גשמי א"כ מה החילוק בין "חייו" להיפך זה הרי זה אותו קשר. וד"ל.
30.
האמת
ה' שבט ה׳תשס״ז
האמת הוא שלא רואים אצל אחינו המשיחיסטים לע"ע שום סימן של ירידה בקיום תריג מצוות התורה בהידורי מצוות וכו אדרבא אצלם רואים יותר צניאות פחות בלוריות יותר מקווה
וזאת צריכים גם להגיד
31.
ל-19
ה' שבט ה׳תשס״ז
כן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
32.
אם כאלה מחלקות וחילול חב"ד וכו..
ה' שבט ה׳תשס״ז
פשוט כייף, ונמחד לראות את שם חב"ד שגורמת נחת כאשר נסעתי הבוקר לעבודתי ושמעתי רשת ב עם הפרסומת של הרשת לגבי הרישום.

עשה לי טוב.
מקווה שיעשה לחב"ד עוד יותר טוב.
33.
כל מה שיואל כהן דיבר בביקורו בארץ
ה' שבט ה׳תשס״ז
לפי מספר שנים
עלה להם בבריאות
יואל כהן הכריז שמי שחושב שהרבי הזקן הוא המשיח, הרי הוא כופר
דהיינו המראיין בכבה אינו בגדר המאמרינים לפי דבריו של המאוין
34.
ל 28
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני שמח שאני לא בצד שלך.
35.
ההסבר הברור והפשוט בלקוטי שיחות חלק כו.
ה' שבט ה׳תשס״ז
כמו הכותב הנכבד מתגובה 8 התהלכתי גם אני במשך שנים עם הקושיא מחלק כו, ואף על פי כן זה לא הפריע לי בכהוא-זה להמשיך להיות חסיד רגיל של הרבי שמקיים את הוראותיו ומאמין באמונה מוחלטת בכל דבריו כולל הוראותיו בקשר ליום ההסתלקות (ג תמוז)שמופיעות במכתב שנכתב לקראת יו"ד שבט תשי"א, וזאת מסיבה פשוטה: אם לרוב רובם של השלוחים זה לא מפריע ולכל הבית-דין בארץ-הקודש שהתמנו על-ידי הרבי (ושהרבי צוה לכל חסיד חב"ד בארץ לציית להם בכל דבר שיפסקו) זה לא מפריע (יש הוראה ברורה שלהם בכתב לנהוג בכל מנהגי ההילולא) הרי שגם אני יכול להמשיך להיות חסיד גם אם אני לא יבין כל קושיא שמקשים מקשנים למיניהם.

ובכל זאת.. חיכיתי שמישהו יבאר את העניין.
זכיתי בהשגחה פרטית להשתתף בהתוועדות שנערכה בתשרי תשס"ד בכולל עבור האורחים על-ידי וועד תלמידי התמימים העולמי ושם התוועד אחד מהמשפיעים בישיבת תו"ת המרכזית בארץ-הקודש (שלא אפרסם כאן את שמו בלי קבלת רשות) שהסביר בארוכה את כל העניין ותמצית דבריו הם שבוודאי לפי מה שכתוב שם צריך אכן להיות נשיא בכל דור נשמה בגוף וכפשטות דבריו של הרבי "בלי פשעטלאך" שאין דור שאין בו כמשה, אלא שיש לשים לב לכל דבריו של הרבי שם, הרבי מביא שם את מענה הצמח-צדק לאפשרות שהוא יפסיק להיות הרבי ולשונו היא: (תוכן) יש הרי את הבנים ואיבעית אימא אחדות החסידים תובילם לקראת משיח צדקנו, עכ"ל. והסביר הרבי שחייב להיות משה רבינו בכל דור ויש בזה 2 אפשרויות:
שמשה רבינו עצמו הוא זה שמשפיע בעולם ואז ההשפעה עוברת דווקא כפי שהוא נשמה בגוף.
ואפשרות שניה היא כפי שהרבי אומר בהמשך השיחה, לגבי יעקב אבינו שנאמר עליו ש"לא מת" וההסברה בזה היא מפני שבניו הגשמיים המשיכו לפעול בעולם את כל פעולותיו של יעקב, וממילא יעקב אבינו אכן חי בגשמיות בעולם על-ידי בניו שממשיכים בגשמיות את פעולותיו, וחיותו נמשכת בהם ועל ידם, וכך זה בכל דור שיש גם את האפשרות הזו שהרבי "משה שבדור" ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם על-ידי חסידיו ומקושריו שממשיכים לפעול בעולם-הזה הגשמי את כל פעולותיו וממילא ניתן לומר ש"לא מת".
(כמובן שכל זה לא סתירה לאמירת קדיש וכו כפי שהרבי בעצמו אמר בתש"י)
הדברים הנ"ל ברורים לגמרי לכל מי שמעיין בשיחה ומבין ורגיל בשיחות הרבי, ואדרבה אתה מוזמן לפתוח עכשיו את השיחה ולהווכח באמיתות הדברים.
אין מה להתפלא על-כך שעד היום לא אמרו לך שיש המשך לשיחה ששם הרבי מבאר גם אפשרות שניה, כידוע שזו הדרך להעלים ולהביא רק קטעי שיחות שמהם משתמע כפי שרוצים, וכבר הרבי בעצמו אסר להדפיס קטעי שיחות (הוראה שנמסרה על-ידי הרב חדקוב)
ויישר-כוח לרב יואל כהן שלא חת מאמירת אמת בלי לעורר מחלוקת, זו הדרך שתוביל לאחדות אמיתית!
דבר מלכות בא
י"א חשוון ה׳תש״פ
מעניין איך תפרשן את שיחה הנ''ל..​
36.
2 מילים
ה' שבט ה׳תשס״ז
הם 'חולי נפש'
37.
Thank you aron dov, suggestion reb yoel
ה' שבט ה׳תשס״ז
Thank you very much aron dov, your doing a great job this is a topic that interest people a lot and one that also needs a lot of clarification, maybe you should include it more often..

i do not understand why reb yoel does not publish a book, from A to Z. in my humble opinion theres only two people that mitzad smartness could do it: reb yoel and avremel. mitzad writing i dont know how well avremel would be able to do it.
i dont begin to understand..
not a kovetz, i mean a book. a 400 page book that should be translated into english, in my opinion thats a massive need in lubavitch today, and it could also become a bestseller... lol.
if i would be capable of doing that would be my first project, this article is going to be forgotten in 2 weeks, a clear book also in english, with a unrefutable Q&A would stay forever. it would solve a lot of problems..
38.
ל - 26
ה' שבט ה׳תשס״ז
מתועד גם שהרבי צעק צעקות נוראיות על הפרסומים המציגים אותו כמשיח, ומתועד גם שהוא אמר שמן הדין היה עליו לעזוב את ביהכנ"ס כאשר שרים את השיר "חיילי אדוננו".

מנין גם המסקנה שלך "ולכן אנו מצווים להמשיך ולומר יחי גם אחרי ג תמוז"? אולי זו היתה בקשה להחלמתו של הרבי שאיננה רלוונטית עוד?

תאמר לי בבקשה: האם משה הסתלק מן העולם, או שמא הוא ברח למדין? האם משיח גם כן
יוולד במצרים, יושלך ליאור, יימשה ע"י בת המלך, יגדל בארמונו, יביא 10 מכות וכו? מניין לך אפוא להשוות בין שתי הגאולות בפרט מסויים שאתה הוא שהחלטת כי זהו הפרוש בפסוק "כימי צאתך" וכו"?
39.
ל - 19
ה' שבט ה׳תשס״ז

לא רק צוואה אחת. 3 צוואות שונות.
40.
העיתוי אומלל
ה' שבט ה׳תשס״ז
חבל שהדברים מתפרסמים בדיוק ערב כינוס התמימים הגדול, וגם אם חשוב לא לבלבל את המוח, אבל יש מקום לומר שמה שיותר מסוכן לנו - הוא העדר האחדות, לא אחדות בדיעות, אלא ע"ד נהגו כבוד זה בזה.
כתבה זו רק תגביר את השנאה, ולא תתרום דבר לשינוי דיעותיהם, אז מה הרויח ר יואל שי?!
41.
thank you col
ה' שבט ה׳תשס״ז
thank you, one request: ENGLISH !!
you are loosing youre english crowd believe it or not, the sitra achara is emphasizing on the english section and i see here and there people are jumping, most of them if not all are the americans.

you have to try your hardest, believe me its worth youre while.

do it for yourself, do it for lubavitch.
42.
ל - 18
ה' שבט ה׳תשס״ז

אין לי ולאף יהודי בעולם תשובות לכך. אך מעולם לא עלה בדעתי להכחיש את המציאות ולטעון שמשיח כבר בא מזמן משום שיש לי קושיות על כך.

אני מכיר גם הרבה יהודים שזהירים בנר ואעפ"כ אין בניהם תלמידי חכמים.
אני מכיר גם יהודים רבים שנותנים מעשר לצדקה, ואעפ"כ הם חיים בדוחק.

מדוע זה? אינני יודע. אך מעולם לא עלה בדעתי להכחיש את המציאות בגלל קושיותי.

הגישה הוו מזכירה את הפתרונות הסאטמריים לקושיה כיצד יתכן שקמה מדינת ישראל לפני ביאת המשיח, או לשאלה, כיצד יתכן שבני אדם הגיעו לירח?

ותשובתם: מדינת ישראל היא מעשה שטן וההעליה לירח היא דמיון בלבד...
43.
שליח
ה' שבט ה׳תשס״ז
אינני מבין איך השיטה שהרבי חי בגוף היא נגד התורה. הלא לפי רשיי גם יעקב אבינו לא מת וחי בגוף גשמי. על הפרסום אני מבין לא לפרסם. אבל לעצם השיטה יש מקור.
אשמח לקבל תשובה
44.
לא. תמים מתגובה 24
ה' שבט ה׳תשס״ז
לידיעתך ! !

יש ביאור מהרבי על אגרת הקודש כ"ז (-נדפס בשיעורים בספר התניא בסוף הפרק -) שם נתבאר בטוב טעם ודעת, כי אכן ישנו הבדל בין התלמידים שהתווספו לאחר ההסתלקות, לבין התלמידים מלפני ההסתלקות. הנקראים: גידולי גידולין . ושם מוסברת התוספת שאדה"ז מוסיף בביאור לאגה"ק כ"ז , וכותב: "היא המתפשטת בתלמידיו כ"א כפי בחי התקשרותו וקרבתו אליו בחייו ובמותו".
עין שם באריכות. בוודאי ותמצא מזור לנשמתך הכואבת...

וכדאי מאד להפנות את תשומת ליבו של מורך ורבך , כמ"ע האלוקי רח"י גינזבורג נר"י , לביאור זה וכנראה מחמת כאבו וצערו נעלמה ממנו משנה מפורשת זו בתורת רבינו.
ואין אדם נתפש בצערו.
ומסיימים בטוב: הטיבה ה לטובים ולישרים . אמן.
45.
מתעניין
ה' שבט ה׳תשס״ז
כותב אהרן דוב הלפרין בשמו של הרב יואל כהן: "עיקר גדול בשליחות ובתפקיד שלנו הוא - בריינגען דעם רבין אין וועלט [- להביא את הרבי לעולם], אשר שמו הקדוש של הרבי זי"ע יהיה נערץ בתכלית ההערצה . . שכל אחד ואחד (כל יהודי ואפילו גוי להבדיל) יידע שהרבי זי"ע הוא איש מופלא בתכלית ההפלאה"

ואני הקטן שואל: האם פעם שמע מישהו את הרב יואל כהן מוציא מפיו את צמד המילים "הרבי זי"ע"?

מבירור שערכתי אצל תלמידיו הנאמנים, הם מעולם לא שמעו אותו מתבטא כך בדיבור.

ושימו לב לנקודה מעניינת: מעולם לא שמעו את הרבי אומר בדיבור על הרבי הריי"צ את אחד מתארי ההסתלקות.
אמנם בכתיבת אגרות כתב הרבי את תארי ההסתלקות. אבל כאשר שיכתבו את שיחותיו של הרבי, זאת אומרת בסדרת שיחות-קודש, בסדרת התוועדויות, ואפילו בסדרות המוגהות של "מאמרים מלוקט" ו"לקוטי שיחות" - מוזכר הרבי הריי"צ בתואר "נשיא דורנו", אך ללא תארי הסתלקות. והטעם מובן בפשטות: מכיוון שבשיחות הללו כתוב מה שהרבי אמר בדיבור, וכאמור - הרבי מעולם לא אמר בדיבור את תארי ההסתלקות על הרבי הריי"צ.

סביר להניח שזאת גם הסיבה שגם הרב יואל כהן מעולם לא התבטא בדיבור על הרבי בתארי ההסתלקות, וכך גם 99 אחוז מחסידי חב"ד, יהיו דיעותיהם אשר יהיו - אינם מזכירים בדיבור את תארי ההסתלקות.

כאמור, זאת עובדה.

השאלה הגדולה היא: מדוע כאשר כפר חב"ד כותב את דבריו של הרב יואל כהן, הוא משנה מדבריו ומוסיף את התואר זי"ע, שבוודאי לא נאמר על ידי הרב כהן, וכאמור - הנוהג הוא, שכאשר דברים לא נאמרים, הם גם לא נכתבים ברשימת הדברים.

ואולי עורך כפר חב"ד חסיד יותר גדול מהרב יואל כהן, ולכן הוא טורח להזכיר את התואר זי"ע גם כאשר הדברים לא נאמרו.
46.
לא הבנתי?
ה' שבט ה׳תשס״ז
הוא משווה את המשיחיסטים ליבסאקציה?
האומנם?
הכיצד?
-------------
נא לא לצנזר.
47.
עידוד ה"יחי" זה לא אומר שצריך להמשיך
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני לא מבין מה הראיה מזה שהרבי עודד את ה"יחי".

הרבי עודד את התפילה והבקשה הנפשית שלנו שהרבי יחיה ויהיה מלך המשיח.

למרבה הצער לא התקיים החלק הראשון של התפילה (שהרבי יחיה חיים נצחיים), והיתה ההסתלקות (החלק השני אפשר לקוות שיתקיים).

אז מה הטעם להמשיך להתפלל תפילה שלא התקימה בגלל שבשעה שהיה לה מקום הרבי עודד אותה.

ואם הרבי עודד להתפלל לרפואתו של חולה, האם בגלל זה צריך להמשיך להתפלל אחרי שאותו חולה ל"ע נפטר?
48.
לא. תמים מתגובה 24
ה' שבט ה׳תשס״ז
לידיעתך!!

ישנו ביאור מהרבי לאגרת הקודש כ"ז (-נדפס בספר שיעורים בספר התניא-) ובביאור זה הרבי מסביר בטוב טעם ודעת, כי אכן יש הבדל בין התלמידים שהיו קודם ההסתלקות, לבין אלו שהתווספו לאחר ההסתלקות הנקראים: גידולי גידולין. בהמשך מסביר הרבי את התוספת המוזכרת בביאור לפרק כ"ז שבה אדה"ז מוסיף: "כפי בחי התקשרותו אליו... בחייו ובמותו" . עיין שם היטיב, ובטח תמצא מזור לנשמתך הכואבת...

וכדאי גם להפנות תשומת ליבו של מורך ורבך, כמ"ע האלוקי רח"י גינזבורג שליט"א נס"ו , שכנראה מחמת כאבו וצערו נשכחה ממנו משנה מפורשת זו בתורת רבינו זי"ע. ואין אדם נתפש בצערו.
ןמסיימים בטוב : "הטיבה ה לטובים ולישרים בליבותם". אמן.
49.
getting to the root of the problem
ה' שבט ה׳תשס״ז
Last week I received a call from a friend I grew up who is not Lubavitch and with whom I have not spoken in several years.
After catching up on family news, he says to me, What is going on with you guys in Lubavitch? Are you totally off your rockers?
I asked him what he was reffering to and he leads me to various internet sites like www.rebbegod.blog and other famous Mashiach sites and I was shocked to see this
In as much as I like to think I know what is going around, I honestly dont have time for researching all these "shtusim"
So I said to my friend, Listen to me, these are a few sick and demented people who are not able to deal with the reality of the situation and miss the Rebbe very much, but they do not represent mainstream Chabad, etc.
He responded that if that was true, Chabad has a moral obligation to come out against them no less than Satmar and Hisachdus cameout against the Neturei Karta once they went to Iran, etc.
I did not have an answer on this.
I tried explaining that there is a silent majority in Chabad that is neutral and just dont have time for Machlokes, some follow the Meshichist because they think that is the more powerful group and others follow the non Meshichist group because they think that group will ultimately prevail, but in truth, most people are not fanatics at all and that Chabad is represented by the thousands of Shluchim around the world and not by a handful of Baalei Teshuva and Erev Rav that make all this noise.
He said that in olden times, if a crazy individual wanted to make himself heard, he had to run and shout in the streets and everyone who saw him knew they were looking at some stupid fool, but today, all they need is a computer and modem and before you know it millions of people are reading their nonsense (rebbegodblog) for example and have no idea who stands behind it, etc.
His response was immediate and does not sit well.
He said, that if the Mosdos like Oholei Torah, Nshei Chabad etc push and indoctrinate "Yechi" into all their programs and stationary, that gives legitmacy to the "so called few Meshugoyim" so I can not actually say that these crazies represent a very small minority, etc.
I tried explaining him based on Meshicta Shabbos that Talmidim always thought that if the Moshiach was someone alive in their generation that it had to be their Rebbe or Rosh Yeshiva, etc. I told him the story of the Rebbe and the Rashag concerning a Gvir who had previously donated handsomely to the Rashag when the Frierdiker Rebbe was alive but was no inclined to continue after Yud Shevat. The Rashasg called the Rebbe and asked what to respond and the Rebbe said that he should tell the Gvir that only the physical body changed but the Neshoma is the same.
I tried explaining the video clips he pointed out to me in which the Rebbe is shouting Ma Zaroh BaChaim Af Hu etc and many other online videos promoted by the Meshichtim in a manner in which we all believe as true Lubavitch Chasidim that the Rebbe Havtochos will come true and that Moshiachs arrival is imminent and as Chassidim we yearn for the Rebbe to lead us out of Galus.
In essence, this is the problem in that every Lubavitcher bpnimius nafsho years for the Rebbe and knows that the Rebbes Nevuah and havtocho od hinei hinei hu bah is giong to happen any second.
At the same time, we differ on how to bring the Rebbes message of Geulah to the world.
It is way past due, but it is time for the main camps to get together and compromise and what is acceptable al pi hatorah and even if we agree to disagree, we can still live and respect each other without accepting the other persons view and take on all the various Sichos, and at the same time, come out together in full foce against those who expouse views that are clearly Apikusrus.

For whatever it is worth, my simple explanation on the entire matter is that the Neshoma of Moshiach which was embodied in the Frierdiker Rebbe remained alive after Yud Shvat and that is why the Rebbe would go to the Tsion of the Frierdiker Rebbe but still say in every Sicha that the Rebbe the Shver is the Nasi and HU CHAI etc without contradiction. After Yud Shvat, that Neshoma transformed itself into the Rebbe just as the Rebbe himself told the Rashag.
After Gimel Tamuz, those wishing to speak to the Rebbe have but one address and that is by going to the Ohel, but it still does not take away from the fact the same Neshoma of Moshiach was carried over from the Alter Rebbe all the way through to the Rebbe is still here with us and dpending on us to do what the Rebbe asked of us so that Moshiach can reveal himself.
Think about it and you will see that this explanation can answer almost any question or Sicha and Maamor that people will show in trying to prove their point.
And most important, let us all remember how many times the Rebbe gave out Kuntres Hechaltzu in the last few years before the Histalkus and let us concentrate more on Ahavas Yisroel that in Kaviyochol proving ourselves to be the true Chasidim.
If we have any truth to ourselves, our first obligation is to bring honor and Kavod to the Rebbe and Lubavitch and for us to set an example of Achdus for the rest of the world and only then can we hope for the Hisgalus of Moshiach, NOW AMEN!
50.
ל-40 זהו העיתוי הנכון והמדוייק
ה' שבט ה׳תשס״ז
הלא זו בדיוק כוונתו של ר יואל. הוא לא התבטא לפני הכינוס של בניני האומה משום שאיננו רב ואיננו חבר אגו"ח... אבל מתוקף תפקידו כמשפיע בישיבה הוא חייב לומר בדיוק, אבל בדיוק, מה שהוא חושב בעיתוי הנכון!
51.
vhu chay
ה' שבט ה׳תשס״ז
yud bais tammuz 5745 or57 46
52.
עוד לא מצאתי מקום בהלכה שמתיר לפרסם את...
ה' שבט ה׳תשס״ז
מה גם שהכתבה עצמה ויותר מכך לא תגרום לאחדות יתר על המידה אלה נהפכו שעל ידי כך תשלות השנאה והריב על האחוה והאחדות.
חבל, חבל שכך. האם לכך הרבי התכון כשאמר שצריכים להשתמש בתכנולגיה כדי לפרסם אלוקות? האם יש זכות קיום לאיטרנט בבית החסידי כשיש כאלו כתבות (אם בכלל יש איזה זכות קיום...)
תחשבו אל כך...
חבדניק מודעג!
53.
רק חודש עבר וכבר שכחתם.
ה' שבט ה׳תשס״ז
יש לי כמה דברים להגיד.

א. הביאו משפיע לדבר בכינוס למה להתקיף אותו, שלמכתחילה לא היו מזמינים אותו חבל.
ב. לפני שבוע כתבתם באתר כמה צריך אחדות כי נהרגו 3 תמימים עוד לא עבר שבוע וגם אתם והאתר השני ממשיכים באותו מגמה, צריך עוד אסון ח"ו שוב להתעורר למה???

מקווה לבשו"ט ולביאת משיח בגוף גשמי
54.
ל- 38
ה' שבט ה׳תשס״ז
בתחילת דברך שרבי צעק וכו, - זה בהחלט נכון ובפרט עם הפרסום המוקדם יותר של הרב וולפא,....אבל מה שגם נכון בהחלט.....שמאוחר יותר לאותו הרב וולפוא הרבי נתן עידודים גדולים לפרסם ובפרט ראה למשל משיחת שמחת תורה תשמ"ז.

בהמשך אתה כותב יחי :אולי זו היתה בקשה להחלמתו של הרבי שאיננה רלוונטית עד?
זה במהיל מה שאתה אומר?
אז אולי כל השיחות של הרבי בעניני משיח וגאולה ובמיוחד משנות הנונים - זה גם ר"ל לא רלוונטי, כי הרי לשטתך הרבי כבר...וכו.?
הרב יואל בעצו עדד יחי באותו מעמד, וזה שמעתי מהרב נסילויטש.
--------------
אני מאוד מקווה שלמען מוכנות לשמוע צד השני לא תצנזרו תגובתי זו.
תודה רבה!
55.
בעיר שלנו אנו חב"ד נחשבים למצורעים
ה' שבט ה׳תשס״ז
המשיחיסטים הרסו כל חלקה טובה ,וזה עובדה שאי אפשר לאסוף יהודים לשעורי חסידות ילדים שרוצים ללמוד בחב"ד ההורים נרתעים ומבטלים הרשמה לאחר שבשבת דחפו להם שיחת הגאולה והרעילו אותם בדברים הזויים.
56.
מרחיקים אלפי יהודים מליובאוויטש
ה' שבט ה׳תשס״ז
אתרי חב"ד מכל הכיוונים חושבים שהם נמצאים בבועה פנימית של חב"ד ויכולים לדון בכל נושא ככל העולה על רוחם שהרי "את העולם נתן בליבם" ומה שעושה התקשורת בכל ענייני החדשות הכלליים שעוסקת בעניינים הכי צנועים ברייש גלי הרי שגם אנחנו בעניינים הנוגעים ללובאוויטש צריכים לעשות כן .
ובכן להוי ידוע לכם שיהודים רבים שנתקרבו לחב"ד בעמל של שנים, מנתקים איתנו בימים אלו את הקשר באופן מוחלט הודות להחשפותם ליריבות הגועלית וכלשונו של אחד מהם "נחשפנו לסכינאות הקיימת בחבד"
די כבר לעיסוק הפומבי בכל הנושאים הללו ולא משנה מאיזה כיוון
57.
צע"ג
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרי הרב גאפין שי כבר התראיין ואמר לפחות את כל מה שכתוב כאן. האם זה עזר אז? יש חוברות מאוד יפות שמסבירות את כל השאלות של ר יואל הכהן שי. לא חייבים להסכים אתן אבל אי אפשר לבטל אותן במחי ראיון של עיתון. זו רק דעתי...
58.
מה עם דברי אדמו"ר הזקן???
ה' שבט ה׳תשס״ז

רק לפני מספר ימים התפרסמו כאןדברי האדמו"ר הזקן בגנו מחלוקת לשם שמיים,שהיא מקור לכל הצרות ונה שוב אנחנו נופלים בפח שהשטן טומן לנו. עדי מתי טאטע?
59.
לכו"ע
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרבי הוא נשיא הדור ואת זה אפשר לפרסם בפשטות על מנת לקשר יהודים לרבי או שזה ג"כ מרחיק .. אני הייתי עד לכמה פעמים שעשו צחוק מעניין נשיא הדור ומשליחת פאקסים כיום ... שיבוא ר יואל ויסביר למה הוא נשיא הדור וזה יועיל . לצד שלנו (בתור לא משיחיסט) יש גם כן קצת אור..
60.
very important
ה' שבט ה׳תשס״ז
Thanks to reb Yoel for this article.

People forgot that there are principles. We cannot allow the creation of a new religion in front of our eyes. There is no source for declaring someone (even the highest) not to be regarded as the Halocho tells us to regard him unless the Torah explictly says so. Halacha dictates that there should be kadish for 3 Tammuz. (Halacha would not dictate the same folrEiyahu and Moshe and Yaakov).

The fact that we find that by Yaakov does not prove this to be true about any other tzadik. A whole theoplogy and ideology baed on these notions ia creation of a new religion.

Precisely becuse of the kinnus hatmimim it is extremely important that bochurim not get ferchapt in this new religion. (obviously all the above with ahavas yisroel and without fights).
61.
מצטרף לבקשת רבים.
ה' שבט ה׳תשס״ז
עם כל החשיבות שב"העמדת הדברים על דיוקם" וחינוך בני הנוער ועוד כהנה וכהנה הרי שכל זה אינו ראוי שייערך ב"רחובה של עיר" ו"בשער בת רבים" אין זה כבודו של מלך ולא של לגיונם של מלך כמו חסידי חב"ד שכביסתם המלוכלכת תהיה מאכל דורסני לעורבי השמיים הלא הם אלו המחכים והמכחכחים ידיהם בהנאה לנכח כשלוננו באחדות ולמותר להאריך בדבר המצער אני מצטרף לקריאה לערוך דיונים סגורים או פתוחים בין ראשי הישיבות משני הצדדים הרבנים משני הצדדים ולהגיע להכרעה כל שהיא גם אם לא תהיה ממצה את האמת לפחות שתהיה בהחלטה זו לא להכפיש יותר האחד את השני ושהצד המשיחי לדוגמא יימנע מפרסום תמונותיו של הרבי באופן הגורם ללגלוג מכבודו וכבוד חב"ד רח"ל באם תהיה הסכמה בנידון והיה זה שכרינו עכ"ד החותם בצער ,
אשלוחים בעולם שמוצא את עצמו מדי שבוע מנסה להצדיק את מעשיהם של אלו או אלו.
62.
ואווו, חובה לקרוא!!!!!!!
ה' שבט ה׳תשס״ז
חברה אנו צריכים להתעורר ולקלוט שמשיח בא עכשיו!!!!
חבל על הזמן,יש הרבה עבודה בשטח, אחדות! (הרי ה ברא אותנו בדעות שונות..) נהיה בשמחה וכמו שהרבי אומר שהשמחה תביא את המשיח, כאיש אחד בלב אחד!!!!!
משיחת חיי שרה תשנ"ב:
"ועל פי הודעת כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו השליח היחיד שבדורנו והמשיח היחיד שבדורנו שכבר סיימו את כל העבודה הרי מובן שמתחיל להתקיים ה"שלח נא ביד תשלח" השליחות של כ"ק מו"ח אדמו"ר. ומזה מובן שהדבר היחיד שנשאר עכשיו הוא - לקבל את פני משיח צדקנו בפועל ממש. כדי שיוכל לקיים את שליחותו בפועל ולהוציא את כל ישראל מהגלות."
"..כל שליח צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו לקבלת פני משיח צדקנו, על ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח כמבואר בתורה שבכתב ושבעל פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו כולל במיוחד על ידי לימוד עניני משיח וגאולה ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת. והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל יהודי, בלי יוצא מן הכלל כלל."
וירא תשנ"ב: "וע"פ הודעת כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, משיח שבדורנו, שכבר נסתיימו ונשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני משיח צדקנו הרי בימינו אלו (כנ"ל סי"ג) נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו, וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח, ועכשיו צריכים רק לקבל פני משיח צדקנו בפועל ממש! ...וכיון שכן, מובן שכל הענינים וכל הפעולות חדורים בעניני משיח וגאולה.."
וע"י האחדות בנינו "נהגו כבוד זה לזה"(למרות חילוקי הדעות) ברור שמשיח מתגלה מיד (זה שמשיח לא מתגלה עכשיו לאחר שכלו כל הקיצין וכו זה כבר פלא הכי גדול !!!!)

משיח נאו!!!!!!

63.
חבל על
ה' שבט ה׳תשס״ז
לא חבל על כל המשאבים והכסף שמשקיעים בנושא המשיח, אלפי שנים שטוחנים מים. במה נענשנו אנו חסידי חב"ד שהפילו עלינו את המשיח על הראש. יש לנו מהמשיח רק מחלוקות, ומשיח, אין.
64.
THE TRUTH IS BEING SAID FINNALLY
ה' שבט ה׳תשס״ז
Its about time that thismishichistan meshughas should be stoped.of course we all wait for moshiach.but this moshchisten became a jesus rachmona litslan like the goim beliving that he is alive,,reb yoel yasher koach. devora lea
65.
56 צודק
ה' שבט ה׳תשס״ז
וראו זה פלא : כל תגובה שתגיב באתר אינטרנט - תתפרסם !
וזו הוכחה שהאינטרנט חי על תגובות האנשים - לא משנה מה תוכן התגובה
ותגובות באות כאשר מביאים עניין "עסיסי"
וזאת מבלי הבט שענינים כאלו אין לדון בהם ברשות הרבים כלל ועיקר
66.
חובה לקרוא !!! חובה לקרוא !!!! חובה לק...
ה' שבט ה׳תשס״ז
מליקוטי שיחות חלק לב משיחת ל"ג בעומר
"אמרו חז"ל שאין דיעותיהם של בני אדם שוות. וכמובן שכן הוא בנוגע ל24 אלף תלמידי רבי עקיבא, שכל אחד ואחד מהם השיג תורת רבי עקיבא לפי דרכו ודעתו ובשיקול הדעת שלו מסקנתו שבודאי כפי שהשיג הוא כן הוא הפירוש האמיתי בדברי רבי עקיבא; ולכן כאשר שמע שחבירו לומד את דברי רבו באופן שונה - ובלתי נכון לפי דעתו - לא הי יכול לנהוג בו כבוד והערכה - שהרי הוא לומד את דברי רבו באופן מוטעה!
[והנהגת כבוד זה לזה מן השפה ולחוץ בלבד - מובן שאין זה שייך בתלמידים של רבי עקיבא, כי בודאי היו "אנשי אמת" ו"תוכם כברם", ולא היו יכולים להתנהג באופן ד"אחד בפה ואחד ב¬לב"].
ונמצא, שדוקא היותם "תלמידי רבי עקיבא" היא הסיבה "שלא נהגו כבוד זה לזה": כל אחד מתלמידי רבי עקיבה הי מסור ונתון בכל נפשו לתורת רבו, עד שלא הי יכול לסבול שמישהו מפרש תורת רבו שלא כהלכה (לפי דעתו), ובפרט כאשר זה ה"טועה" (בתורת רבי עקיבא) הוא תלמיד רבי עקיבא,
ופשיטא שלא הי יכול לנהוג בו כבוד
...... והנה סיפור זה אודות תלמידי רע"ק שמתו מפני "שלא נהגו כבוד זה לזה" הוא חלק בתורה, ל הוראה... ומובן מזה, כי אע"פ שהמדובר בתלמידי רע"ק וגודל מעלתם וי"ל שלכן דקדקו עמהם דוקא על ש"לא נהגו כבוד זה לזה" - בכ"ז הובא זה ונלמד מזה בתורה שכאו"א מישראל צריך להיות בהשלימות דאהבת ישראל גם ב­מקרים שמצד הדברים ישנה נתינת מקום שלא להתנהג בכבוד כלפי הזולת (ב­דוגמת המצב של תלמידי רע"ק)..."
67.
Answer to #43
ה' שבט ה׳תשס״ז
Look in the sefer Sheloh hakodosh where he explains the darcei hadrush. He brings exactly this as a dugmah, that it is nonesense to say that Yaakov Avinu didn,t die - it is a befeiriheh posuk that he died. he then goes on to explain this form of drash among I think 5 ways of drash.
68.
ל- 35
ה' שבט ה׳תשס״ז
לפי שיטתך, כמו שאתה אומר בשם הצ"צ:
"יש הרי את הבנים ואיבעית אימא אחדות החסידים תובילם לקראת משיח צדקנו"
ממשיך אתה ומסביר:
"מפני שבניו הגשמיים המשיכו לפעול בעולם את כל פעולותיו "
ועד אתה אומר:
"אכן חי בגשמיות בעולם על-ידי בניו שממשיכים בגשמיות את פעולותיו, וחיותו נמשכת בהם ועל ידם, וכך זה בכל דור שיש גם את האפשרות הזו שהרבי "משה שבדור" ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם על-ידי חסידיו ומקושריו "
עד כאן לשונך.

אז עם הרבי, כדבריך, ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו, אז אני שואל לפי כל הנ"ל:
א. למה היה צריך את הרבי המהר"ש?, הרי הרבי הצ"צ ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו.
ב. עם הסתלקות של הרבי הצ"צ חל שינוי בחסידיו ומקושריו?, כי הרי יוצא מדבריך, שאחרי ההסתקלות הוא ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו, ולפני ההסתלקות הוא לא חי את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו. אז שוב, יוצא שיש כאו איזה שינוי שחל בחסידיו ומקושריו?

כי הרי ידוע הכלל שגוף תמיד הולך אחרי הראש (ע"ד דוגמא של אדה"ז שהתגלה כרבי ואחרי זה התקבצו אליו חסידיו)
או שאפשר להגיד ח"ו שאחרי שיש אדה"ז והוא התגלה, אז כבר לא צריך שלב לפני ההתגלות את אדה"ז בעצמו, עכשיו הוא יכול ללכת (ר"ל) כי הרי בין כך הוא ממשיך לחיות ע"י חסידיו ומקושריו שהתקבצו אליו-מספיק רק אותם.

ויוצא שאם גם לפני וגם אחרי ההסתלקות של הרבי הצ"צ, הוא חי את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו, אז מה שינה ההסתלקות ואצל מי (אצל הרבי הצ"צ או אצל חסידיו ומקושריו או אצל הרבי הצ"צ וגם אצל חסידיו ומקושריו ) או שלא היה שום שינוי בכלל?
או שלא היתה הסתלקות?
ושוב השאלה הראשונה:
למה היה צריך את הרבי המהר"ש?, הרי הרבי הצ"צ ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם ע"י חסידיו ומקושריו.

עד שאלה!
ג. ע"פ הנ"ל, גם ב- יא שבט התש"י הרבי הקודם כמו ע"ד הרבי הצ"צ ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם על-ידי חסידיו ומקושריו,
אז בשביל מה היה צריך את י"א שבט התשי"א?

או שפתאום משהו ח"ו השתבש אצל חסידיו ומקושריו של הרבי הקודם ?שאי אפשר היה שעלידם ימשיך הרבי הקודם לחיות את חייו הגשמיים בעולם, ואז מיד נדרש היה שמישהו אחר חדש לגמרה יתחיל מהתחלה כל הענין חיים גשמיים בעולם, כי הרי כמו שאתה כותב:
שכתוב שם צריך אכן להיות נשיא בכל דור נשמה בגוף וכפשטות דבריו של הרבי "בלי פשעטלאך" .

בין כך ובין כך:
א. בפועל כידוע שב- יא שבט התשי"א הרבי כן קיבל עליו את הנשיאות.
לפי כל הנ"ל, למה?

בוא נמשיך הלאה.

מרגע זה עד ג תמוז התשנ"ד מה קורה לפי שיטתך עם חסידיו ומקושריו ? אני לא יודע.
אבל לפי שיטתך אחרי ג תמוז הרבי "משה שבדור" ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם על-ידי חסידיו ומקושריו.

למה?

הרי בפועל ראינו,
למראות שיטתך בענין "ממשיך לחיות את חייו הגשמיים בעולם על-ידי חסידיו ומקושריו"
שאחרי הרבי הצ"צ (שאתה מביא ומסביר את מה שהוא אמר) בא הרבי המהר"ש, ואחרי הרבי הקודם בא הרבי.
על דרך זה אחרי הרבי צריך לבוא רבי הבא (ר"ל), דור שמיני מאדה"ז.

וזה לא!
נכון?
אין רבי הבא ולא צריכים רבי הבא - ע"ד הרביים הקודמים שאחד בא ומילא מקום קודמיו ועד הוסיף מעצמו.
נכון?
אני חושב שאתה מסכים עם זה!
אז מה מכאן מוכרחים לאמר:
א. בכללות, את מה שאתה מביא:
לפי מה שכתוב שם, צריך אכן להיות נשיא בכל דור נשמה בגוף וכפשטות דבריו של הרבי "בלי פשעטלאך" שאין דור שאין בו כמשה.
ב. האפשרות הראשונה באותה שיחה שם - שמשה רבינו עצמו הוא זה שמשפיע בעולם ואז ההשפעה עוברת דווקא כפי שהוא נשמה בגוף.
69.
החיים
ה' שבט ה׳תשס״ז
70.
אין המדובר ביושבי קרנות!
ה' שבט ה׳תשס״ז
מענה כ"ק אדמו"ר זי"ע למכ מיום א תצוה תשמ"ז להרשנ"ז שי גורארי שתבע את ר יואל שי לדין תורה על שהוא מתערב בענינים שלדעת רז"ג לא שייכים לר יואל וכו.


בתמהון הכי גדול קראתי הנ"ל והמצו"ב והסיום "ושלום על ישראל" – שלאחרי שקו"ט דזמן רב וחקו"ד (לכאורה עכ"פ) העיקר חסר. ומכריחים אותי (וגם – להעלות על הכתב) ביטוים שאיני רגיל בהם כלל. ועכ"פ אקצר כפי האפשרי. ובהקדמה אף שפשוטה היא: אין המדובר "יושבי קרנות" כ"א בהפכו ממש: תביעה לב"ד ובנוגע לאיש מסוים, והאיש מחנך בדא"ח מאות אנשים (מהם – בתו"ת) במשך עשיריות בשנים וכו.
ותוכן בקיצור דהתביעה: ציויתי להנ"ל בהתוועדות ברבים: 1) שלא יתעסק בשום דבר אחר כו, 2) שענינו רק דבר אחד כו. 3) והנ"ל ברבים עשה בהיפך ממש ובביהמ"ד ש... מתפלל וכו – ולכן תוארו (ובמילא – דינו) כו"כ.
כיון שמעולם לא ציוויתיו (וגם לא בקשתיו כיו"ב) הנ"ל ברבים (וגם לא ביחיד).
מפורסם שבעידודי עוסק בכו"כ דברים ועשיריות בשנים (ובודאי – גם חברי הב"ד יודעים מזה), התביעה להב"ד וההאשמות דהנ"ל – פורסמו להרבה יותר מג אנשים. והמענה שלהם עכ"ז (בצירוף תוכן המצו"ב) הוא כנ"ל!
ולהעיר – גם לאחרים לא ציוויתי כנ"ל (וגם לא בקשתי) – כי זהו היפך הטבע בו נברא האדם (להתעסק רק בדבר אחד).
וע"פ המבואר בדא"ח – היפך מעלתו (לקו"ת אמור לז, ג. ובכ"מ).
עוד ענין – תביעה עיקרית אשר הפונה להב"ד והמאשים וכו – בעצמו לא שמע אף מילה אחת מכ"ז שכותב בשמי.
אלא ששמע אותיות פורחות, ואח"כ חיפש ברשימות וכו
ולכאורה שאלה הראשונה דהב"ד אצלו הייתה צ"ל: מה שמע וכו. – וה"ז עיקר גורם לכל הנ"ל.
ובאם התביעה אמיתית – למה העלים ענין עקרי כזה וכו.
71.
le 22
ה' שבט ה׳תשס״ז
ani mitztarefet elecha vegam lo amshich likro et atguvot ameleot belashon ara vesinat chinam!!!!!!! shlicha shel arebe batevel
72.
להלן התשובה היחידה
ה' שבט ה׳תשס״ז
http://www.col.org.il/show_news.asp?26491
73.
ל -54
ה' שבט ה׳תשס״ז
אני שמח שאתה מסכים שזה נכון. ובכן, מה השתנה מאז? הגע בעצמך. אם בחיים חיותו ריחק הפרסום שהרבי הוא מלך המשיח, יהודים רבים מלימוד חסידות, הרי שעכשיו, לאחר ההסתלקות, נראה לך שהדבר הגיוני ומתקבל יותר?

הרבי מעולם לא עודד את הרב וולפא בפרסומיו הקיצוניים. להיפך. וכאשר הוא ניסה להתחכם וטען שהוא רק מפרסם את דברי הרמב"ם, שאל אותו הרבי כיצד הוא היה נוהג בתורם למוסדותיו שמחלל שבת. האם "רק היה מספר לו" מה שכתוב ברמב"ם על עונשו של המחלל שבת במזיד.

מה כ"כ מבהיל אותך מה שאני אומר? ההכרזה של "יחי" מקורה בבת שבע שהכריזה זאת לפני דוד המלך. כלומר, היא מאחלת ומבקשת שהמצב הקיים יימשך לעולם, ומלכותו של דוד כפי שהיא עתה תמשך לנצח.

האם הנך מעוניין כי המצב הנוכחי יימשך לנצח, ר"ל? אז מדוע אתה נבהל מכך שהכרזה זו היתה בקשה והבעת רצון בשעתו, כאשר הרבי חי בגשמיות - ולכן כולם הצטרפו אליה ולא רק ר יואל כהן - ואינה רלוונטית עתה לאחר הסתלקותו?

ומה הקשר לרלוונטיות של שיחותיו של הרבי בענייני גאו"מ בשנות הנונים? וכי יש חסיד שאינו מקבל ח"ו את הדברים?

74.
למגיב 73
ה' שבט ה׳תשס״ז
עד היום נוכחנו לדעת שכל מי שחיווה את דעתו בקשר למשיח לא הפיל את הפור.
75.
תגובה ל45
ה' שבט ה׳תשס״ז
ר יואל הגיה את המאמר, ואף חידד ביטויים שאהרן דב ניסה לעדן ולא הרשה לפרסם דברים שישתמעו עדינים יותר.
מי שמכיר את הדרך בה מתפרסמים מאמרים של ר יואל (כנראה אינך כזה) מודע למידה בה הוא מקפיד לעבור על כל ביטוי לפני שהוא מאשר אותו לדפוס.
76.
תגובה לכל המקשים מלקו"ש
ה' שבט ה׳תשס״ז
הרבי דיבר במפורש ומספר פעמים על כך שהנשיא העשירי מהבעש"ט יהיה המשיח.
וד"ל וק"ל ואכמ"ל
77.
MOSHIACH NOW
ו' שבט ה׳תשס״ז
We all wait every minute for moshiach. its in the ani mamin that we say every day. But even yakov avinu was not able to force the issue. What these moshichisten are doing is # 1 forcing the issue ,something you cant do b4 its time,# the moshichisten are saying that the rebbi is alive and is in 770.. its a farce for crying out loud, they were given free rein and its time is over .the normal people should take over the official voices out of 770 not these meshugayim......dina
78.
צריך להפריד בין ענין מה"מ לענין חי בגשמי...
ו' שבט ה׳תשס״ז
הרב י. כהן צודק במאה אחוז.
להמעיין ידע שיסוד דברי ה"חי וקיים כפשוטו" הוא רק מלקו"ש זו, אבל לא מפני שכתוב שם שהרבי צ"ל חי וקים יותר מיעקב, שהרי בנוגע ליעקב כבר ביאר הרבי שגם לדברי רש"י הכותב שיעקב חי בגשמיות, עכ"ז הדין הוא שצירך להגיד קשיד מפני שלעיניננו -להמצריים נדמה שמת- ועפ"י הלכה המציאות הנגלים היא קובעת.
אבל הם רוצים להוסיף שה"לא מת" בנידו"ד הוא שאין פירוד בין כמו שהוא בהרגש כמו למע למה שהוא בגשמיות כפשוטו. שזה בחינה שלא נמצאה בשום ספר בנוגע לשום צדיק, ורק רוצים להעמיס שיטתם עפ"י מה שאין להם ביאור בלקו"ש חכ"ו שצריך להיות נשיא הדור בגוף גשמי. ומפני שאין להם תירוץ אחר "מוכרח לומר" בחינה פלאית כזו שאין לה מקור בתורה, ולחנך את כל מאמיני הרבי להאמין בבחינה זו.
ולי הקטן יש ביאור אחר בלקו"ש הנ"ל, והיא שכל הכרח נשיא הדור חי וקים בגופו, הוא רק עד מלך המשיח, משא"כ על מלך המשיח עצמו כתוב כבר בזוהר ומובא בס מאמרי אדמוה"ז תקס"ח ע רפ"ג וז"ל:" פי אחר לידת משיחא דדוד עוד יוכלל בה בהעלם משיח בן יוסף ומפני שניטל מן המל כל האורות עליונים דבינה כשהיריכיים מצתנני כו והן נק חיין עילאין ע"כ ימות כו עד דתלקוט חיין עילאין דבינה כו עכ"ל שם.
הרי שעפ"י זוהר מוכרח שנשיא הדור היחידי שנק משיח, צריך להיות בו מיתה עד דתלקוט חיין עילאין כו וא"כ יש ביאור פשוט להמצב הוה, שאינו מגרע כלום מלהאמין בכל נבואות הרבי בנוגע מה"מ, וגם מה שברור לכל חסידי חב"ד שהרבי יקום בתחיית המתים תיכף ומיד ויגאלנו גאולה האמיתית והשלימה .
ואין שום קשר בין הקאך בענין משיח ואפילו שהוא הרבי, עם ההזי שהוא חי וקים בגמיות יותר מעקב אבינו.
וכבר צדקו כמה מגיבים שכבר הי הזמן שישבו הברי דעת ביחד ללבן את כל הסוגיא, ולהגיד את דעתם בגלוי בלי צנזורה וכו.
79.
ל - 76
ו' שבט ה׳תשס״ז
דיבורים לחוד ומעשים לחוד, וד"ל.
80.
בקשה להסביר.
ו' שבט ה׳תשס״ז
למעלה בתגובות ניסו להסביר ולתרץ מה הכוונה האמיתית בליקוטי שיחות חכ"ו ע 7.

אני מבקש גם שיסבירו מה הכוונה האמיתית על אותם נושאים דומים ב:
* שיחת ש"פ שופטים תנש"א - אפילו לא השינוי דגניזה.
* משיחת יו"ד שבט תשי"ג - שאין שום נפק"מ בין קודם לעכשיו.
* משיחת ש"פ האזינו תש"נ - נשמה בגוף באופן נצחי.
* משיחת ש"פ בא תשנ"ב - החידוש דדורנו לגבי כל הדורות שלפני זה, עד לדור שלפנ"ז (היתה הסתלקות הנשמה מן הגוף,) משא"כ בדורנו זה - הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה.

מבקש הסברים מנומקים ועניניים לגופו של ענין.
81.
ל- 76
ו' שבט ה׳תשס״ז
אתה כותב בשם הרבי שהנשיא העשירי מהבש"ט יהיה משיח.

מהיכן אתה לוקח את זה?
איפה בדיוק הרבי אומר את זה?
נא תציין מרא מקומות ותצטת את הלשון הכתוב בדיוק.
82.
ל-25 ה"משכיל"
ו' שבט ה׳תשס״ז
לא כתוב בתורה שאם אני חכם אז גם הבן שלי יהיה חכם, או שאם אני עשיר אז גם הבן שלי יהיה עשיר.
אבל כן כתוב בתורה שבכל דור ניתן להתקשר לנשיא הדור בדיוק באותה רמה, ולקבל ממנו את כל ההשפעות.
אין ירידה אצל הרבי, אין ירידה אצל הקב"ה ח"ו.
83.
82
ו' שבט ה׳תשס״ז
אני יכול לקבל ממך את מספר הטלפון כדיי שאוכל ליצור קשר איתו ?
84.
כשמשיח יתגלה יאמר "טעיתי"
ו' שבט ה׳תשס״ז
כידוע מה שאמר לאחר ג תמוז "טעיתי"
85.
ל- 78
ו' שבט ה׳תשס״ז
מי שכריע בכל הסוגיות בפרד"ס התורה בעניני משיח וגאולה ותחית המתים - זה הרבי.
מאידך אתה לוקח משהו מזוהר ומסתמך על זה.
אבל אצל הרבי לא כתוב שהוא מכריע (ובשיחה הזאת בלקוטי שיחות בפרט) כמו הזוהר וכמו שאתה סובר שכל הכרח נשיא הדור חי וקים בגופו, הוא רק עד מלך המשיח, משא"כ על מלך המשיח עצמו.

זה עד ועד בכלל.!

ומוכרח לומר זה הולך על מה שהרבי בעצמו אומר ומכריע בשיחה.

כי אחרת שני דברים ביחד צריכים להיות: גם חייו הגשמיים הם ע"י חסידיו ומקושריו וגם (לפי מציאות הקודמת ועובדות הקודמות) צריך שיבוא רבי הבא, רבי שמיני מאדה"ז.

אבל על רובינו באמת מקובל וברור שלא שייך שיהיה רבי הבא/חדש, מכאן- מוכרח לומר גם, שחייו הגשמיים הינם לא ע"י חסידיו (כפי האפשרות השניה בשיחה בליקטי שיחות הנ"ל), אלא רבינו עצמו הוא זה שמשפיע בעולם ואז ההשפעה עוברת דווקא כפי שהוא נשמה בגוף - לפי האפשרות הראשונה שבאותה השיחה בליקוטי שיחות.

הכל פשוט ומובן ע"פ השיחה, ולא צריך לסבך את זה.
86.
כמה שאלות נוקבות ברשותכם:
ו' שבט ה׳תשס״ז
הערה: אינני שואל ע"מ לעורר פולמוס והתנצחות ח"ו, אלא ע"מ להבין כיצד מתייחס הצד שלכם לשאלות שאציג. אני יודע שגם לכם חשוב מאד לפעול בכל העניינים של הרבי, כפי שאתם רואים זאת מהצד שלכם, רק שהיות ואנו מאמינים כולנו בנביא הדור, תמיד עניין אותי לשמוע התייחסותכם לשאלות הספציפיות הבאות, אז אנא: אני באמת מבקש התייחסות עניינית ולא פוגעת ומתנצחת.
1. אם כולנו מאמינים שהרבי הוא מלך המשיח, האם נכון יהיה לומר שכל הרדיפה שלכם נגד המשיחיסטים מזה 12 שנה היא רק בגלל העניין של חי וקיים?
ובמידה וזה אכן כך, האם לדעתכם זה באמת מצדיק את הפילוג שיש בחב"ד מזה 12 שנה?!!(אני שומע את כל הלא-משיחיסטים אומרים גם הם שהרבי נמצא איתנו, הם רק שוללים את עניין החיים הגשמיים)

2. כיצד אתם מתייחסים לכך שהרבי אומר בשיחות, ש"דורנו זה השביעי עובר מכאן לחיים נצחיים ללא הפסק בינתיים"?

3. נאמר בזוהר וברש"י סוף ספר דניאל, שמשיח "נגלה ונכסה", וכמו כן המדרש המתאר את חטא העגל, ולפיו עם ישראל חטא בחטא הנורא בגלל שהשטן בילבל אותם, והראה להם את משה רבינו מובא לקבורה במראה גשמי כפשוטו.
עם כל ההערכה הרבה לרה"ח יואל כהן שיח, האם אין זה מלמד אותנו שהראייה הגשמית המוגבלת שלנו עשויה לעיתים להטעות אותנו ואף להיות בעוכרנו?

תודה ובשורות טובות.
87.
אני לא מאמין???
ו' שבט ה׳תשס״ז
האם זה חבדניקים מגיבים פה??????????
הרי נאמרים פה דברי כפירה על הרבי ועל שיחות של הרבי.
המסקנא המתאפשרת זה שרובם של המגיבים לא פותחים ספרים.

אין לי עוד מה לומר,בא לי לבכות על המצב,

האם באמת האנשים שמגיבים פה ככה חושבים???

עד מתי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
88.
Throw out the meshichistim from 770
ו' שבט ה׳תשס״ז
THere is a great need to evict the meshechistim from 770 whose talking about this? nobody!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Theres no reason that the temimim have to farbreng in Campus CHOMESH AT ALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! G-d Save the REBBE and LUBAVITCH
89.
ל-80
ו' שבט ה׳תשס״ז
ברור לכאו"א שהוא מורגל בדרכי הלשונות של הרבי, שאין סתירה בין שום שיחה, ורק בכל מקום לפי ענינו, וכמו ששקו"ט בכל ספרי הש"ס ופוסקים.

בכל אופן, אפילו אם נגיד שהפירוש בלקו"ש זו הוא כפי שלפי דעתך מתיישב יותר, האם לפי זה צריך כל חסיד חב"ד לאמץ הסבר שלך דוקא כשיטת הרבי?

גם רציתי לדעת איפה כתוב -אפילו שיחה אחת- שחלק ממבצע משיח, הוא הפרסום שרבי הוא חי וקים בגוף גשמי.
והרי זה ברור שזה דבר שאינו מתקבל על הדעת כלל, (ורק אם נאמר שהרבי כתב כן, צריכים לקבל את זה בכח האמונה הטהורה), וא"כ האם יש אולי קצת ספק במוחך שפרסום פרט זה מרחק ריבוי רבבות מאחב"י מלהצטרף למבצע משיח.שהרי לכאו זהו עיקר העיקרים (משא"כ פרט זה, שלכל הדיעות זהו הרגש מסוים שאין לו קשר לענין משיח, ורק עד כמה שצריכים להאמין בלשון בלקו"ש).
ולפי"ז מוטב הי להטמין סוד זה בלבך, ע"מ להוסיף בפרסום בשורת הגאולה והגואל, ולא לרחק ר"ל כנ"ל.
90.
בקשר לשמות חלק כו
ו' שבט ה׳תשס״ז
עיין ברבינו בחיי פרשת ויחי פרק מט פסוק לג
91.
ל- 73
ו' שבט ה׳תשס״ז
חבל שאתה לא מתיחס ענינית לתגובתי.
כמו שאמרתי, נכון שבהתחלה רבי לא עודד לפרסם וכו, אבל מאוחר יותר הרבי כן מאוד עודד.
ורואים את זה במוחש:
גם בשיחותיו:
משיחת שמחת תורה תשמ"ז
משיחת חיי שרה תשנ"ב
משיחת ש"פ משפטים תשנ"ב
משיחת ש"פ וירא תשנ"ב
משיחת י"א אלול תנש"א
משיחת ש"פ שופטים תנש"א
גם בעידוד יחי לעיני כל במשך שנתיים האחרונות (והוא ידע ולקח בחשבון את דעתך שהפרסום שהרבי הוא מלך המשיח מרחיק יהודים), ואף על פי כן הוא נהג כפי שהוא נהל כדלעיל.
אני בהחלט מעונין שהמצב של ה- יחי ימשך כמו שבת שבע רצתה וכמו שהרבי עודד וגם אמר בשיחת ש"פ תולדות תשנ"ב ובשיחת ראש השנה תשל"ז שכל זה בהחלט רלוונטי גם היום. מעשה ידי משה נצחיים הם.
ואם אתה מקבל את השיחות של שנות הנונים, אז איך אתה אומר את כל מה שאמרת בתגובה שלך?
אני מציע לך לא רק לקבל אותם אלא גם ללמוד אותם בעיון.

ובקשר להרב וולפא, שוב, כמו שאמרתי - בתחילה הרבי לא עודד וכו את הפרסומים שלו, אבל אחרי זמן מסוים - הפוך, כן מאוד עודד.
אתה יכול לשאול אותו, והוא יספר לך בדיוק.
ותאמין לי הוא לא שקרן.
אז היו זמנים אצל הרבי שהיה כך והיו אחר כך זמנים שהרבי בעצמו נהג אחרת.
הרבי בעצמו יכול להחליט מה נכון ומה לא נכון ומתי זה לא נכון ומתי אותו הדבר כן נכון.
דוגמא:
חיילי אדונינו שרו ב- תשמ"ו, ואז הרבי אמר אחרכך את מה שאמר ובפרט להרב וולפא, אבל בדיוק שנה אחר כך בשיחת שמחת תורה תשמ"ז הרבי אמר:
"נשיא הדור הוא - "משיח".
לא תהיה לי שום תרעומת אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו. מכיון שכן הוא האמת - שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
גם אלו הטוענים שסיגנון כזה ותוארים כאלו הם למעלה מכפי יכולת הקליטה דכלי השגתם - הרי אין כל נפקא מינא אם בכחם לקלוט זאת אם לאו. אין זמן להמתין עד שהדבר יקלט בכלי השגתם."
ככה גם עם הספריו של הרב וולפא.

שה יעזור שיהיה בשורות טובות לכולנו.
92.
הדור השביעי ?
ו' שבט ה׳תשס״ז
עד לג' תמוז היה ידוע לי שאדם ח"ו שהולך מן העולם הדור שלו נגמר, ואני שואל עד מתי ימשיכו לטעון שאנו בדור השביעי ? לעניות דעתי צריכים להוריד מה שיותר מהר את הנושא הזה מסדר היום. עד היום לא ראיתי מאומה מכל פלפולי המילים..
93.
ל- 89
ו' שבט ה׳תשס״ז
פשוט אם תתחיל לפרסם את מה שהרבי אומר ב:
שיחת ש"פ שופטים תנש"א - לפרסם לכל אנשי הדור את נבואת הנבואה והנביא (צריכים לפרסם לכל אנשי הדור....(ראה שם).
שיחת ש"פ נצבים תנש"א.
משיחת ש"פ ראה תנש"א
משיחת ש"פ חיי שרה תשנ"ב.

אם תתחיל בזה - אשריך, אתה באמת עושה את שלך.
ואם תעשה את זה
באופן
שכתוב בשיחות להל"ן, אז בכלל אשרך (:

ש"פ קרח תנש"א
ש"פ צו תשמ"ה
ש"פ וישלח תשמ"ח
אחרון של פסח תשכ"א
ליל הושענא רבה תשמ"ז

באהבה ובשו"ט.
94.
ל -92
ו' שבט ה׳תשס״ז
לא הבנתי אותך בכלל?
הרבי אומר בבתי לגני הראשון שאנחנו הדור שיבעי.!
שם גם הוא אומר מה תפקידינו!
95.
92
ו' שבט ה׳תשס״ז
אולי אתה באמת צודק אולי אנחנו כבר בדור השמיני ולא רוצים לראות את העובדות ? לפני שכלם קופצים עלי תדעו שאני אומר את זה מלב קרוע
96.
ל 94
ו' שבט ה׳תשס״ז
מאז עברו הרבה מים בירדן והיה גם ג תמוז. בכל אופן, עד מתי ישתמשו בתירוץ 'דור השביעי ?

97.
ל 92
ו' שבט ה׳תשס״ז
בשיחות ק תש"י לאחר י שבט מביא הרבי המחז"ל בקשר לשמשון שעד עשרים שנה נחשב דורו.
ובקשר לעצם הכתבה של הרב כהן שליט"א:
הנה ראינו בעבר - ולא פעם אחד - שלדברים כאילו יש רק פועל יוצא אחד והוא:
ז ה מ ל ב ב א ת ה מ ח ל ו קת ואינו פועל שום דבר חיובי, וכל אחד נשאר בדעתו ורק שהלבבות נתרחקו יותר ר"ל.
ויה"ר שיקוים היעוד האמת והשלום אהבו. מ ש י ח נ א ו.
98.
ל-92 ו-95: צר לי לומר לכם, אבל אתם חולקי...
ו' שבט ה׳תשס״ז
ראשית, אני חוזר ומבקש- אשמח אם מישהו מהלא משיחיסטים ישיב לשאלותיי החשובות בתגובה 86 בצורה כנה ואמיתית.

ל-92: אני פשוט תוהה מתי לאחרונה פתחת שיחה של הרבי?!
הרבי אומר במפורש, שדורנו הוא הדור השביעי, שזהו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה, ושנשיא הדור הוא המשיח שבדור!

מכאן גם נובעת אמונתנו שהרבי חי וקיים, שהרי כמ"ש רש"י בספר במדבר ש"הנשיא הוא הכל", "משה הוא ישראל וישראל הם משה", כך שממילא לא שייך ח"ו עניין של פטירה אצל נשיא הדור השביעי, וכמו שאומר הרבי, שדורנו עובר מכאן ישירות לגאולה ולחיים נצחיים ללא הפסק בינתיים!

ל-95: אינני "מתנפל" עליך, אבל כל חב"דניק(משיחיסט ושאינו כזה) יודע שלרבי יש תוקף של נביא עפ"י הלכות יסודי התורה ברמב"ם. אז אתה פשוט חייב לדעת, שהדברים שכתבת הם כפירה מוחלטת בנבואתו של הרבי, שהדור שלנו(השביעי) הוא הדור של הגאולה, ולא שייך ח"ו שיעבור עוד דור נוסף מבלי שמשיח יתגלה!!!
ומיהו המשיח שצריך להתגלות בדור של הגאולה? הנשיא של אותו הדור!
99.
ל98
ו' שבט ה׳תשס״ז
אנכי הקטן לא חולק על אף אחד, אני חי את המציאות. והמציאות חזקה מכל אימרה כזו או אחרת בין בכתובים ובין בעל פה.
100.
לגופו של ענין
ו' שבט ה׳תשס״ז
כלפי מה שטוענים כמה מכת המשיחיסתים שהרבי הוא "חי וקיים בגוף גשמי כפשוטו" למרות שלא רואים אותו, שומעים אותו, ואי אפשר למששו בידים, אבל "חייבים" ל"הכריז עליו" שהוא חי בגוף גשמי – בדיוק כמו שהי חי לפני ג תמוז – כי משיחת הרבי בלקו"ש חכ"ו (ע 7) עולה שאי אפשר שלא יהיה דור כמשה - נשמה בגוף. לפענ"ד נראה לי:

לו יהי כדבריהם שכך עולה מפני הדברים – הרי אי אפשר בשום פנים ואופן שהדברים ניתנים לפרשם כפשוטם ומכך להעלות מסקנא שהרבי חי וקיים בגוף גשמי ממש.

דהרי ידוע הכלל שהתורה היא "בעל הבית" על העולם, כמ"ש (תהלים) "לא-ל גומר עלי" שעולם הזה נתונה לרשות התורה, וכאשר התורה "יצוה" (כביכול) על העולם ל"השתנות" – הרי אין לו ברירה אחרת אלא "לציית". וכידוע הדוגמא לכך בהלכה (ירושלמי כתובות ד, א) ש"בתולי חוזרין" כיון ש"נמלכו בית דין לעוברו" (השנה).

אולם כל זה מדובר על ענין בתורה שאכן אמורה להתקיים כפשוטו ממש, אבל כלפי עניינים אחרים בתורה - מפורש הכלל (של"ה, רמ"ע מפאנו ועוד) ש"תורה מדברת בעליונים ו(רק)רומזת בתחתונים", כיון שמלכתחילה לאו דוקא מוכרחים להתקיים בעולם הזה הגשמי כפשוטם (כרפואות הש"ס וכיו"ב – עיי לקו"ש שבועות) אלא במישור רוחני יותר.

– דאילו היו אמורים להתקיים כפשוטם, הרי אי אפשר שלא יתקיימו, כיון שהתורה הוא "בעל הבית" על העולם. הרי מזה עצמו שלא התקיים כפשוטו ממש (שהרבי ימשיך לחיות חיים נצחיים וכו וכך הוא בנוגע לכל ראיות שהמשיחיסטים מביאים) – על כרחך לומר שמלכתחילה אין זה מהענינים שמוכרחים להתקיים בפועל ממש (כ"בתולי חוזרין).

וכן הוא בנוגע לכל השיחות ש"לא התקיימו" בפועל. הרי מזה שלא התקיימו כפשוטם, על כרחך שפשר הדברים הוא כך: (א) או שאין פירושם כדעת הפרשנים הפשטנים (כידוע עד כמה משובשת הבנתם בהשיחות שטועים בדברים פשוטים מבלי להתחשב בלשונו ודרך דיבורו של הרבי בפרט בשנים האחרונות), או (ב) שאין מן ההכרח שהדברים יתקיימו בפועל בגשמיות ממש אלא במישור רוחני יותר, דכמבואר – אילו היו מוכרחים להתקיים בפועל, היו אכן מתקיימים כיון שהתורה בעל הבית על העולם.

ובזה נדחתה מכל-וכל שטותם הטיפשית שהמציאו המשיחיסטים שג תמוז הי דמיון, ובזה כביכול "הסירו" כל הקושיות. ד"מה הועילו "חכמים" בתקנתם"? הרי לשיטתם הם שכל מה שכתוב בהשיחות מוכרח שהתקיים (כבר) בפועל ממש בגשמיות ממש – הרי "גשמיות ממש" ו"פועל ממש" פירושו ל"עין הגשמי" ו"אוזן הגשמי" ו"מישוש הגשמי" – דבהעדרם של אלו אין זה "גשמיות", הרי מה הרויחו בזה ש"מכריזים" עליו שהוא "חי בגשמיות בגוף גשמי בפועל ממש" כאשר בין כך ובין כך אין זה "בגשמיות" – ואף לשיטתם לא התקיים (עכ"פ) "מקצת" (אם אפשר – לדעתם – להפריד) מ"נבואות" אלו ובין כך לא התקיים "חיים נצחיים" בפועל.

ובכן לפעלא טבא אמינא יישר חילא להרב כהן שסוף סוף יצא בצורה ברורה להוקיע שיטתם הכופרנית והטפשית מקרב חב"ד.

101.
ל98
ו' שבט ה׳תשס״ז
אני רוצה שתדע שאני בכלל לא מחשיב אותך כי אתה שייך לכת של המשיחיסטיים המטורפים שחיים בתוך הדמיון שלהם שכאילו הרבי זי"ע חי וקיים וכו אבל בכל זאת אני רוצה לענות בדורות הקודמים היו הרבה צדיקים שאמרו בזמנם שמשיח עומד להגיע כמו בגמרא או הרבי ריי"ץ שאמר שמשיח יבא בדור שלו ומה לעשות והוא לא בה אז צריך לחיות עם הזמן ולא עם העבר וצריך להתקדם הלאה ועל זה שאמרת שאני כופר תדע שכל הפוסל במומו פוסל כמו שאתה כופר בעיקר של אני מאמין .
102.
ל78
ו' שבט ה׳תשס״ז
איפה אומר הרבי שהיו צריכים להגיד קדיש על יעקב?

ואיפה אומר הרבי שהביאור של השיחה הנ"ל על יעקב שייך גם לצדיקים או נשיאים, והרי בפשטות בלקו"ש כתוב ההיפך, שרק יעקב אינו גופו מטמא (שלא מת) משא"כ שאר הצדיקים (הגם שאין מטמאין באהל, מ"מ) ממטמאין במגע.

100 הסביר העניין בטוב טעם: אי אפשר לטעון מה שטוענים המשחיסטין שצריך להיות "חי וקיים בגוף גשמי" ובה בשעה אין שום דבר נראה כלל וכלל בגשמיות העולם.

ועיקר העיקרים כל הנ"ל שולל לגמרי פשטות דברי ההלכה והשו"ע שחייבים לפעול ולהסתכל הכל כפי "ראות עיני הדיין" בגשמיות כפשוטו ממשץ
103.
אגרת מדהימה של הרבי שפרסמו לפני כשבוע וא...
ו' שבט ה׳תשס״ז
"..אבל בז אני לכל אלה המתארים תנועה שלימה, המונה עשיריות אלפים חסידים שלא הגיע המתארים עד קרסולם - לא במס"נ ולא ביר"ש ולא בצניעות אמיתית - (שמירת קדושת הברית כפשוטה. שהוא מכוון כנגד וקשור) בשמירת הלשון,
מתארים באותם התוארים שבמכתב הנ"ל, ושתלמידיהם ומחונכיהם אינם נרתעים לאמר על מי שהוא מישראל שהוא עובד ע"ז בשיתוף.." סוף ציטוט.
על פי מה שהרבי כותב כאן, אז מי שמתאר "מי שהוא מישראל" בתארים הנ"ל וכדו וכו , מובן מה מצבו של המתאר...
אנא מכם כותבים יקרים הזהרו בדבריכם.
104.
הרב יואל הנני מבקש מחילה מכבודו
ו' שבט ה׳תשס״ז
מה זה מפריע מה שאומרים..?
הרי הרבי עצמו אומר את זה על מוהריי"ץ - וזה מוגה - שזה כמו שכתוב בגמרא על רבינו הקדוש שבה למשפחתו לעשות קידוש באופן שאפשר לצאת ידי חובה וכו ועוד כמה שיחות כדומה וכו
נו, אז אנחנו לא רואים ולא בדיוק מבינים, אבל הרבי אומר לנו שזהוא המציאות, אז אמת צריכים לא לרמות את אצמנו שאנחנו מבינים אבל את דברי הרבי צריכים לקבל באמונה וח"ו לא להתבייש בדבריו ולא לתרץ תרוצים וביאורים אלא רק לקבל, ורק אז יש לנו לפחות תקוה שנהי גם אנחנו כלים שגם על ידינו יתבצע עיקר הכוונה וד"ל
105.
ל- 100 ול- 101
ו' שבט ה׳תשס״ז
זה לא יפה מצידכם שאתת קורים למשיחיסטים -כת מטורפים.
אתה הרי לא רוצה שיקראו לאנטי-משיחיסטים-כת של אנטים, אז בוא רשאית כל נכבד אחד את השני.

ומשום מה אתה מתעלם שכל השיחות הנ"ל הרבי מסיים - בפועל ממש / כפשוטו ממש.
וזה - מה שמענין - מה שכתוב בשיחות.
ואם המציאות, כביכול זמנית סותרת לשיחות, אז לא צריך להתפעל מזה.
למה?
כי מה שקובע זה מה הרבי אומר.
ולא מה שהעולם (עולם מלשון העלם והסתר) אומר, כי הרבי בעל הבית על העולם..
וזה דבר מפורש, פשוט וברור.
ולכן כן יש הכרח שהדברים יתקימיו בפועל בגשמיות ממש.
הרבי בשיחות העקריות הנ"ל לא מאכל ולא מקווה, אלא קובע, ושוב שהמציאות של העולם לא תבלבל אותנו.
בשו"ט.
106.
ל- 100
ו' שבט ה׳תשס״ז
אני מניח שהרבי גם ידע על כל הדרושים ומראי מקומות שאתה מביא והוא אך ידע יותר מזה כמובן, ואף על פי כן, הוא קובע וכריע אחרת (בפועל ממש) בכל שיחותיו הנ"ל, מאשר הפרשנות והמסכנות שלך "על כרך".
ומן הסתם הוא גם לקח בחשבון בהתאם הראוי לה ע"פ הבנתו ודעתו הק את המציאות של העולם שכידוע מסתיר על אלוקות.

בברכה!
107.
ל - 91
ו' שבט ה׳תשס״ז
אני מתייחס מאוד עניינית לתגובתך. בכל השיחות שאתה מזכיר הרבי לא שינה מאומה מדבריו הקודמים. אדרבה. כאשר עורך שיחת השבוע הר"מ ברוד שיחי, פירש בשבוע שלאחר פ שופטים תנש"א בגליון השבועי שלו את הדברים שנאמרו, על הרבי עצמו, הוא קיבל על כך תגובה חריפה שאותה הוא פרסם מספר פעמים.

זה שהרבי אמר שנשיא הדור הוא משיח כפשוטו, כוונת הדברים היא למשיח שבדור, מיוסד על דברי החת"ס בתשובותיו והשדי חמד, שאותם הרבי הביא כמקור. שניהם מדברים על צדיק, בשר ודם, שבבוא העת יתגלה הקב"ה אליו ויעשה אותו למשיח.

כל זה היה רלוונטי ואפשרי כאשר נשיא הדור היה בגוף בשר ודם.


אני מאוד מאמין לרב וולפא שאותו אני מכיר אישית. ולכן השתכנעתי ממנו כי הפרסום הנ"ל מזיק ומפריע להפצת המעיינות. עובדה שבשני הספרים שהוא הוציא לציבור החרדי - "שמן ששון מחבריך" והספר האחרון, הכרך הראשון של מפעל הרמב"ם שלו, בשניהם אין מילה ואף חצי מילה של "יחי" וכיו"ב.

מי שמכריז יחי אדמו"ר וכו לעולם, כיום, כאשר הוא משתמש בהכרזה שהוכרזה לפני מלך בשר ודם חי בפועל, ותוכנה הוא בקשה ואיחול שמלכות עכשוית וקיימת זו תמשיך לנצח -

בעצם מבקש בדבריו כי המצב העכשוי ימשיך לעולם ועד, רחמנא ליצלן.


108.
ל- 100
ו' שבט ה׳תשס״ז
בכלל לא מובן מה שאתה אומר ומה אתה מקיש.
אם הרבי בשיחותיו האחרונות במיוחד, אומר בפועל ממש/כפשוטו ממש/בגשמיות וכו, אז איך אתה בא ומנסה להסביר ולתרץ על כרך שהכוונה היא למשהו רוחני יותר מאשר גשמי?
זה לא מובן.
בבקשה תסביר.
וגם תרשה לי להציע לך ללמוד בקביעות בעיון רב וכמה פעמים את כל השיחות הנ"ל.
זה מותר, נכון? לכל הדעות.
109.
ל -108
ו' שבט ה׳תשס״ז
הבעיה הגדולה שלכם היא שאתם לא מבינים את ההבדל בין דברים שהם מציאות ברורה לבין דברים שנאמרים כאמונה וביטחון, אע"פ שהם נאמרים בלשון של ודאות.

לדוגמה: כשהרבי אומר שזה "דבר ברור" שמשיח יגיע עוד לפני פסח, האם זו קביעת עובדה מציאותית או הבעת אמונה וביטחון שכך יהיה?

וכך גם הדיבורים על "חיים נצחיים בלי הפסק בינתיים" - שאגב, הרבי אמר אותם על "כל בני הדור" - נאמרו בלשון של אמונה וביטחון, וכמו שהרבי בעצמו המשיך ואמר, שזה יהיה מכיוון שמשיח צדקנו יגיע תיכף ומיד ממש.

מי שמפרש את הדיבורים הללו כ"נבואה ברורה" וכיו"ב, עושה ח"ו את הרבי כמי שדבריו לא נתקיימו ח"ו, כי לפי השיטה הזאת אפשר למצוא מאות ביטויים של הרבי שלא נתקיימו. אלא שמלכתחילה אין קושיא, כי הדברים לא נאמרו כנבואה או כקביעת עובדה, אלא כאמונה וביטחון.

חבל שקמו כאן אנשים שלא מבינים אל"ף-בי"ת בסגנון של הרבי ומציירים את עצמם כ"חסידים מקושרים" ש"מאמינים בכל מלה של הרבי".
110.
זה מה שנקרא אחדות???
ו' שבט ה׳תשס״ז
רק תסבירו לי? מה מפריע לכם שיש אנשים שחושבים אחרת מכם? הם לא אחוז גדול בחבד, הם ממש לא עושים חילול השם עם דעותיהם, אז מה אכפת לכם???
111.
סיכום הדברים
ו' שבט ה׳תשס״ז
כל אחד רוצה לנצח
ומזה אי אפשר להגיע לא לשלום ולא לאחדות
112.
דור עשירי לבעש"ט מופיע גם במאמר וגם בשיח...
ו' שבט ה׳תשס״ז
ואם לומדים בכנות וביושר ומקשיבים ומסכימים לקבל את מה שהרבי עצמו אומר מבינים למה התנבא הרבי וממילא סרות כל "הסתירות" ו"הקושיות" (וע"ד שאמר משה רבינו ע"ה "תביאמו").
כי נשיא הדור לפי הרבי חייב להיות בגוף גשמי והיות שהרבי אומר שיהרבי הרייץ הוא השמיני לבעש"ט ומלך המשיח הוא העשירי ממילא מובן שאין צורך בכל הלעיני בשר ושאר מילי דשטותא .
113.
הרבי הריי"ץ הוא המשיח
ו' שבט ה׳תשס״ז
שהרי הרבי אמר עליו "שליט"א" ושזו פראיות לומר שהוא הסתלק ומאות ואף אלפי פעמים אמר שהוא נשיא דורנו ומי אנו שנכחיש את דבריו. איזו עזות פנים זו לומר שאלפי פעמים הרבי כביכול אמר משהו ולא התכיוון אליו לכן לענ"ד צריך לפרסם שהרבי הריי"ץ הוא נשיא דורנו כפי שהרבי אמר ושהוא חי בגוף גשמי ולתלות את תמונותיו על כל גשר ורחובו ואוטובוס.
(וממילא ג תמוז היה באמת כי רק י שבט לא היה באמת).
וד"ל
114.
תגובה ל10
ו' שבט ה׳תשס״ז
אני רוצה לדעת היכן בדיוק זה כתוב תודה למתנדב
115.
ל- 107
ו' שבט ה׳תשס״ז
אתה אומר:
"זה שהרבי אמר שנשיא הדור הוא משיח כפשוטו, כוונת הדברים היא למשיח שבדור, מיוסד על דברי החת"ס בתשובותיו והשדי חמד, שאותם הרבי הביא כמקור. שניהם מדברים על צדיק, בשר ודם, שבבוא העת יתגלה הקב"ה אליו ויעשה אותו למשיח."
זה נכון, אבל המסכנה שלך לזה ש: "כל זה היה רלוונטי ואפשרי כאשר נשיא הדור היה בגוף בשר ודם." זה כמעט נכון, אבל הגדול הוא - שזה לא רק היה, אלא גם ישנו, כי הנשיא הדור הינו בגוף בשר ודם, כפי שכתוב בשיחות נוספות (הנ"ל - ראה בתגובות למעלה 93 ו- 105) שאתה בוחר כאן להתעלם מהם משום מה.

מה שאתה אומר על הרב וולפא "השתכנעתי ממנו כי הפרסום הנ"ל מזיק ומפריע להפצת המעיינות" זה לא נכון.
מתי פעם אחרונה שוחחת איתו על הנושא?
אם אתה מאמין לו, תתעדכן בבקשה והוא יגיד לך עובדות מתי הרבי אמר לו ומה הרבי אמר לו.

ועם בפירוש שלו על הרמב"מ הוא לא מדבר על הנושא הזה, זה לא אומר כלום כי הרי בכללות ספרי הרמב"ם זה ספרי הלכה.
דבר אחרון - תוכנה של הכרזת יחי זה לא בקשה ואיחול כמו שאתה מפרש, אלא זה כמו שהרבי אומר בפרוש בשיחה נצחית של הרבי ששום מציאות בעולם אינה יכולה לשנות את השיחה הזאת: ש"פ תולדות תשנ"ב - שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו של מלך המשיח. ועל ידי זה ואחרי זה באה התגלותו לעין כל

וגם ראה שיחה ראש השנה תשל"ז:
העיקר הוא ענין הביטול המתבטא בענין הדיבור דווקא, שאומרים "יחי המלך" וכיוצא בזה.
116.
ל- 109
ו' שבט ה׳תשס״ז
ע"פ מה אתה קובע שהדברים שנאמרים - כאמונה וביטחון, ולא שהם נאמרים בלשון של ודאות.

סליחה, זה רבי וזה לא איזה באבא.
כי אם זה לא נבואה למעשה ולאו דווקא נכון למעשה, אז אולי עד דברים לא נכונים למעשה?

אולי הנבוא - הנה הנה משיח בא (וכבר בא) - ראה שם, זה גם איזה איחול ולא נבואה למעשה; ואולי גם מאמר הראשון בתי לגני מה שהרבי מסביר שם, זה גם ספק אם אפשר להאמין לזה כמשהו למעשה?
ומסימים בטוב.
117.
ל- 113
ו' שבט ה׳תשס״ז
איפה הרבי אומר את מה שאתה אומר בקשר להבעש"ט ובקשר לדור עשירי?
תביא בדיוק את מראי מקומות והלשון.

ועד לפני זה, תסביר גם בשכל הפשוט איך זה מסתדר לך עם מה שכתוב בבתי לגני תשי"א לגבי הדור שלנו דור השבעי ולגבי תפקידינו שמובא שם?
118.
38ל איפה זה מתועד???
ו' שבט ה׳תשס״ז
בבקשה אני רוצה לראות ולהוכיח
119.
ל- 113
ו' שבט ה׳תשס״ז
הרי מופיע סיפור מפורסם וידעו שאדה"ז ידע שמשיח צריך לבוא או מחסיד הכי צעיר של המגיד או מהכי מבוגר, והוא לא ידע בדיוק מי והחליט לעשות שידוך בין צאצה שלו לבין צאצה של התלמיד המבוגר, ואז בטוח מהשידוך הזה יצא משיח וכך באמת היה.
מכאן המסכנה שמשיח צריך להיות מהרביים של חב"ד, ואחד הרביים הוא עצמו יהיה משיך.
עד כאן מובן?
נכון?
אז עם לפי הגירסה שמשיח יהיה העשירי מהבעל שם טוב, יוצא מכל זה :
שהוא יהיה הרבי החב"די השמיני מאדה"ז.
כי הרבי השבעי זה היה עד ג תמוז.
וכעת צריכים רבי הבא שבאת הוא יהי עשירי מהבעש"ט ושמיני מאדה"ז.
אני לא לועג ח"ו.
אני פשוט רוצה להראות משהו
ולשאל : זה נירא לכם הגיוני.

המסכנה לא.
לא צריכים רבי חדש.
אלא הוא הוא הרבי והוא הוא המשיח.

רק בשמחות.
120.
R. Yoel and his confusion
ו' שבט ה׳תשס״ז
It is most regrettable that after the fine and outstanding speech delivered by Rabbi Yossi Ginsburgh at the recent kinus that certain elements are determined to destroy greater achdus by disgracing those who believe with full, heartfelt, and genuine faith that the Rebbe is chai vkayam. a This is not a matter of legitimate ideological differences of opinion, rather R. Yoel is simply trying to clear his conscience and make everyone forget what he once said in the Kfar Chabad Magazine about the fact that the Rebbe is Moshiach, including the need and obligation to say "Yechi". R. Yoels efforts would be better used towards creating a greater understanding of that irrefutable fact and the spreading of far less confusion on the matter.
121.
אחדות לא?
ו' שבט ה׳תשס״ז
הרב כהן אומר: "צריכים להיות בידידות" "וצריכים להוקיע אותם" איך זה מסתדר הוא לוקח על גבו את ההשלכות של המחלוקת הבאה?
122.
התשובה היחידה
ו' שבט ה׳תשס״ז
"אין משיחין בשעת הסעודה"
שיחה לפרשת ויחי באחת משנות הלמדי"ם.

למי שבאמת אכפת!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
123.
משיח
ו' שבט ה׳תשס״ז
כנראה שעניין המשיח הוא לא בשליטת בשר ודם יהיה מי שיהיה, עובדה כל מגלי הקיצין למינהם עד לרגע זה לא קלעו למטרה, ככל שאנו נדשדש בזה יותר יותר כך גם האכזבות יהיו יותר גדולות. למען הדורות הבאים חייבים לרדת מהעץ הגבוהה.
124.
120
ו' שבט ה׳תשס״ז
איפה אנחו ואיפה אדמו"ר הזקן ואיפה המשיח ???
125.
ל - 68
ו' שבט ה׳תשס״ז
אולי מה שהשתנה מזמנו של הצ"צ וכו הוא שעכשיו הרבי אמר בכ"ח ניסן אני מעביר אליכם את התפקיד!!
126.
ל-122
ו' שבט ה׳תשס״ז
היא היא שבלקו"ש חל"ה ס"פ ויחי
127.
דברי הרבי כתפילה או בעולמות רוחניות
ו' שבט ה׳תשס״ז
זכורני עוד לפני ראש השנה תשמ"ח שהרבי אמר שר"ת של השנה הם תהא שנת חרות משיח, והרבי אמר שתהיה חרות ממלאך המוות. אני הבנתי את הדברים כפשוטם, ובמוצאי ראש השנה פתחתי את הרדיו, בבטחון גמור שאשמע שקרה נס גדול, ושאף גוסס לא נפטר מאז כניסת השנה החדשה. הייתי בטוחה שלא נשמע יותר על פטירות וכו. כשלדאבוני התאכזבתי, הבנתי שלפעמים הרבי אומר תפילה, או שהרבי מדבר על ענינים רוחניים. שנזכה כבר לראות ביאת משיח כפשוטו!!!

דרך אגב, גם בנושא זהות משיח, אולי הדברים לא כפשוטם, אלא שבנשמת משיח תיכלל נשמתו של הרבי באיזה שהוא אופן. בכל אופן החלטתי שזה לא עניני לדאוג לאיך ה יתברך יביא את המשיח (גם בגלל פתקו של הרבי -"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו משיח) אלא להשתדל להוסיף בלימוד החסידות(כולל עניני גאולה ומשיח), לצפות לגאולה ולהוסיף בעניני תורה ומצוות כדי שיבא כבר!!!


128.
למה????
ו' שבט ה׳תשס״ז
למה יהודי שלא שומר תורה ומצווה אנו מקרבים , מחזקים וכו,
ואת אחינו ממש אחים- אותו אבא!!!! אנחנו מזלזלים ?????
בשורה התחתונה הרבי הוא האבא של כ-ו-ל-נ-ו!!!
אז מה רוצים להגיד בכך?? שבחיצוניות אנחנו עושים כדי שכולם יראו שחב"ד כביכול עושים משהו.
אבל בתוכנו מה זה משנה- כלו בלי חיצוניות... בשנאה וללא אחדות.

ועוד נקודה למחשבה: תחשבו שאתם כהורים שומעים את אחד הבנים שלכם רב עם אחיו בצורה לא טבעית- כלו לא מריבה של ילדים.
מה אתם מרגישים באותו רגע?

אם באמת יש לכם רגשות כואב, רע מעיק.
תחשבו מה הרבי מרגיש?????
הרב יהודה לייב גרונר אמר בכנס כשאין אחדות זה פוגע ברבי.

אז, כל המגיבים המשמיטים ומזלזלים במילים כגון להעיף, לסלק, להתיחס כאל יבסקציה.

קראו זאת שוב! תחשבו על מה שכתבתם שוב ושוב.

משיח נאו!
129.
אחדות, הבדיחה החדשה!!!
ו' שבט ה׳תשס״ז
לכל אחד מהצדדים יש סיבות מאוד הגיוניות לדבריו, את אף אחת מהסיבות לא ניתן להפריך- שהרי מה תאמר לחסיד הטוען שהיה ג תמוז תשנד? של היה??? ומאידך, מה תאמר לחסיד שמביא לך מקורות, שיחות ושאלות שאין לי מושג מה לומר אחריהן אלא רק לומר אמן???
תפסיקו כבר! אנחנו אחים! חסידים לאותו רבי עם דעות שונות, נו אז מה? ואם יש לי דעה שונה משלך - אז לא תדבר איתי / תקנה ממני / תתחתן איתי???
וכי למה?????
אחת כואבת מאוד
130.
ל 127
ו' שבט ה׳תשס״ז
הדברים בנוגע למשיח יותר מסובכים ממה שהמוח האנושי מסוגל להבין ולקלוט. המשיחיסטים עשו ממנו בדיחה כאילו הוא נער שליחויות.

ל 130 - אנחנו לא טעינו !!! אם מישהו חושב שטעינו שיביא הוכחות. הטועים הם אלו שרוקדים עם הדגלים הצהובים כאחוזי עמוק השכם והערב מבטיחים הבטחות שווא לציבור שכבר נימס לו לשמוע שוב ושוב שהנה משיח מגיע.
131.
לא יעזור
ו' שבט ה׳תשס״ז
ממילא כל זה לא משנה שום דבר כת המשיחיסטיים יכולה לקפוץ עד מחר ומחרתיים . לא יעזור להם כלום . הרבי נפטר הייתה הלוויה והמשיח לא הגיע וכל הפלפולים שלהם לא ישנו שום דבר.
132.
תגובה ל 30
ו' שבט ה׳תשס״ז
מחובתינו לשמוע ולקבל את דברי ר יואל כהן הוא מכיר את הרבי וספג מהרבי הרבה מאוד !!!

ל תגובה 30 אתה צודק וגם אם אנני משיחיסט זאת היא האמת ישנם הרבה מאוד מעלות טובות ונפלאות אצל אחינו המשיחיסטים
(רק צריכים להתרגל לא לדבר ולקום בזקני החסידים והרבנים)

לענ"ד הרב יואל כהן שליט"א ביקש להזהיר אותנו שנשגיח על הדור הצעיר על כל המשתמע מכך
133.
האם לא יתכן שהרבי חי וקיים?
ו' שבט ה׳תשס״ז
אם אדמו"ז סיפר שראה את הבעש"ט והמגיד בגוף גשמי, עד כדי כך, שהרבי הריי"צ שלח לבדור האם בתא הכלא היה מקום לשלושה, לא שייך כך לומר על הרבי?
הטענה שענין זה מרחיק יהודים מחסידות פשוט מופרכת, אמרו בקשה, באיזה צד יש יותר בעלי תשובה?? הגישה צריכה להיות שאיש באמונתו יחי, ונא להפסיק עם הלעג והזלזול!!
134.
תגובה ל113
ז' שבט ה׳תשס״ז
א - מה שייך אם זה נראה הגיוני או לא הרבי עצמו אמר שהנשיא העשירי מהבעש"ט הוא המשיח.
ב - אכן אין שום סיבה הגיונית לחשוב שזה לא כך מה גם שזה עונה ומיישב מספר שאלות.
135.
תגובה ל129
ז' שבט ה׳תשס״ז
מה תאמר למי שטוען שג תמוז היה???
אתה נורמלי ? מה זה טוען? מה יש פה מקום בכלל לטענה?
אתה נראה לי קצת לא מאוזן!
בגלל איזה שיחה שאין לך הסבר בה אתה מתחיל להכחיש את המציאות?
אולי כבר משיח בא - שהרי הרבי אמר כבר מזמן שעוד כמה רגעים וכו?
אולי בכלל לא היתה גם תאונה (וממילא אין תורך בהצגה של האחדות המזויפת) שהרי הרבי אמר שמיד עוברים לחיים נצחיים?

136.
Its a about time
ז' שבט ה׳תשס״ז
Thank G-d finally Yoel Kahan is trying to make up for his silence of the past 12 years, but as the saying goes, A little to little and a little too late!
137.
מחתרת
ז' שבט ה׳תשס״ז
לדעתי צריך לארגן אירגון שיטפל ביד קשה במישחיסטים המטורפים
138.
שאלות
ז' שבט ה׳תשס״ז
תשובה לכל השאלות עיין ברבינו בחיי פרשת ויחי פרק לט פסוק מב
139.
ל133
ז' שבט ה׳תשס״ז
מה כוונתך, שהבעש"ט והמגיד חיים בגוף גשמי עכשיוו? שלא אמרו קדיש לאחרי הסתלקותו? שלא קראו לי"ט כסלו "יום ההילולא " של המגיד הגדול? הרי פשוט שזה מגוחך בתכלית. ועל אף שידוע שהצ"צ ראה אדמה"ז בהקיץ (כפי שסיפר לנו רבינו) מ"מ כ"ד טבת הוא יום הילולא ואמרו קדיש ונהגו כל ההלכות השיכים לזה כפשוט.

למרות שמחוייבים שלא לזלזל האדם באופן פרטי אין מקום שכל א יקבע ככל העולה על רוחו שיהיה חלק מהאמונה ושיטה החבדית.

וכלפי הטענה "כל א באמונתו יהיה", איפה הייתם כל 13 שנים האחרונות שבזיתם, הכו, חרפו וגדפו כלמי שהעיז לאלומר ולהאמין כדבריכם? תעשו חשבון הנפש קולעת בנושא.

ברוך ד שיש קצת שינוי באויר, אבל אין להשתמש ב"רצחת" (בשם המושאל) לאחרי שבניתם אמונה חדשה ועכשיו "גם ירשת" שעכשיו זכותכם לדגול בזה כאמונה לגיטימית.

ביחד עם הקריאות לאחדות ותבא עליהם ברכה וכן ירבה וכן יפרוץ , באופן דמוסיף והולך לאור, ושיוסיפו להשתתף בשמחתם ולעזור לכל אחד בהמצטרך לו ויותר, אבל ביחד עם זה אין שום מקום לשנות מהמקובל אצל רוב מנין ורוב בנין של בני ישראל , כשאין לנו הוראות ברורות וביאור מפורש מרבינו בשינוי מהמקובל מדור דור, וכ"ש וק"ו שאין ללמוד מדיוקים של בוקי סריקי בדברים שאין להמדייקים שום מושג במושגים הללו לילך ולקבוע בהחלטיות בדברים הללו כפשוט.
141.
שאלה ל35
ז' שבט ה׳תשס״ז
איפה ראית מענה של הצצ בשיחה
שמות חלק כו
ובפרט ששם מבדיל הרבי בין יעקב למשה שיעקב חי עי זרעו משאכ משה עיז שמתלבש בחכמי הדור עין שם
מחכה לתשובה
142.
ל135
ז' שבט ה׳תשס״ז
מעניין מי הלא מאוזן פה! תמשיך לדבר בסגנון הזה ואז באמת תהיה אחדות "מושלמת"!!!
148.
אינני מבין
י"א שבט ה׳תשס״ז
למה השימוש בביטוים כמו "להוקיע"?
ולמה השוואה עם פעולת היבסקציה ימ"ש?
אם הרבי אינו חי, למה לא רבי חדש?
ואם הוא חי באיזו צורה שלא תהיה, מה מפריע לומר כמו אצל דוד המלך "חי וקיים"?
ומה מעכב שבחב"ד יהיו שתי גישות,
א) חי וקיים ו"מלך המשיח" מצד אחד ב)נשיא דורנו מצד שני?, האם כל אחד מהצדדים לא יכול להסכים ע"ז והעיקר "שבת אחים גם יחד"?
העיקר שהרבי יתגלה, ובינתיים לכל ישראל בכלל, ולחסידי הרבי בפרט, הרבה ברכות ("ברכנו אבינו..." כש"כולנו כאחד" תניא פל"ב)
149.
חוזר בתשובה מזועזע
ג' אדר ה׳תשס״ז
ההתבטאויות שהרב השתשמש הייתי משמש בהם לשונאי ישראל,מה זה יבסקציה??נותר רק לבכות שחוזר של הרבי מסוגל להתבטא בצור כזו מזעזעת..שיזעק על דברים אחרים,שיותר גרועים בחב"ד,זה מה שמפריע לו???איזה זכות יש לנו לדבר על אהבת ישראל בזמן שאצלינו המצב כזה רקוב..ואהבת לרעך כ-מ-ו-ך!מישו שהוא כמוך,צריך לאהוב לא חכמה לאהוב את היהודים שאינם שומרים תורה ומצוות לעת עתה,תאהב גם מישהו שהוא קרוב אליך,ועכ"ז חושב ש-ו-נ-ה!!נותר לנו לזעוק רק משיח נאו!רבי,תתגלה כבר...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.