מערכת COL | יום ג' שבט ה׳תשס״ז 22.01.2007

"הרבי היה שולח ל'בבא-סאלי' ספרי חסידות"

לרגל יום ההילולא של המקובל רבי ישראל אבוחצירא (ה'בבא-סאלי') ביקש COL לראיין את חתנו, הרב ישר אדרעי, מנהל בית חב"ד בנתיבות ושמע ממנו על אהבתו הרבה של ה'בבא סאלי' לרבי, מה עשה כשקיבל 'לקח' מהרבי, לאן היה נוסע כדי לשמוע את דבריו של הרבי בשידור-חי, וכיצד השיב על אמונת חסידים שהרבי הוא המשיח לראיון המלא
הערב יחול יום ההילולא של רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, או בכינויו הידוע ה'בבא-סאלי' זצ"ל. לרגל היארצייט, ביקש COL לשוחח עם חתנו של ה'בבא-סאלי', הרב ישר אדרעי מנתיבות ושמע ממנו מספר שביבים על האהדה הרבה שהיה לבבא-סאלי לרבי.

הרב אדרעי, למד בישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד ונישא לביתו של ה'בבא-סאלי'. במשך זמן רב שהה במחיצת ה'בבא-סאלי' זמן וראה מקרוב את גדלותו בתורה. לאורך כל השיחה, כשהוא מדבר על ה'בבא-סאלי', הוא משתמש בכינוי "הצדיק".


"פני משה כפני חמה"

"כידוע לכולנו, לצדיק היה אהבה גדולה מאוד לרבי. בכל הזדמנות שהיה שומע את השם של הרבי, הוא היה מתלהב. אני נזכר, כשאחי ר' משה מכפר-חב"ד היה פעם אצל הצדיק, הוא שאל אותו: 'מתי הרבי יבוא כבר לארץ-הקודש'. הצדיק חשב מספר רגעים ואז ענה: 'חז"ל אומרים שפני משה כפני חמה ופני יהושע כפני לבנה וכיון שארץ-ישראל נמשלה ללבנה, אז משה רבינו לא נכנס לארץ, כדי שלא תתבייש. אבל לעתיד לבוא, תהיה פני לבנה כפני חמה ואז הוא יכנס לארץ'. מסיפור זה אנו רואים כיצד הצדיק ראה את גדלותו של הרבי".

באחת ההזדמנויות, הביא הרב אדרעי לביתו של ה'בבא-סאלי', אלבום תמונות של הרבי והגבאי של ה'בבא-סאלי', החל לדפדף באלבום. "כשראה הצדיק את הגבאי מדפדף באלבום, הוא שאל אותו במה הוא מסתכל והוא השיב שהוא מביט על התמונות של הרבי מלובאוויטש ותוך כדי כך, הוא שאל את הצדיק, מה דעתו על-כך שהחסידים אומרים עליו שהוא המשיח והצדיק ענה לו משפט בערבית שתרגומו: 'הוא מתאים, זה מגיע לו'".


חילופי מכתבים וספרים

ה'בבא סאלי', היה צמא לשמוע את קולו של הרבי. לא-פעם, היה נוסע למושב ברוש, הממוקם על-יד העיר נתיבות, שם התגורר. בברוש, היה קיים בית-ספר חב"ד דרכו העבירו את ההתוועדויות בשידור-חי. "במהלך הניגונים, הייתי מסכם לצדיק נקודות מדברי-התורה שאמר הרבי. אני זוכר שפעם אחת דיברתי עם הצדיק על גדלותו של הרבי והוא שאל אותי: אתה רוצה לספר לי מי זה הרבי? אני מכיר אותו עוד לפני שנולדת... הייתי כותב לו מכתבים והוא היה משיב לי ולהיפך.

הוא סיפר לי שהרבי היה שולח לו מידי פעם ספרי חסידות והוא היה משיב לו בספרים שחיבר רבי יעקב אבוחצירא שקבור במצרים. באחד הפעמים שחילק הרבי 'לקח' לחסידים, עבר תושב נתיבות בשם אברהם דרעי וביקש חתיכת 'לקח' בשביל 'הבבא-סאלי'. כשהגיע לארץ, לקח דרעי את הלקח והכין ממנה עוגה והלך עם זה לביתו של ה'בבא-סאלי'.
"באותו זמן, הייתי בבית, יחד עם כל המשפחה. כשנכנס דרעי ואמר לצדיק שהביא לו עוגה מהרבי, הצדיק קם ממקומו בהתלהבות ולקח את העוגה בהדרת-כבוד ואמר לרבנית שזה עוגה שהרבי שלח לו. הצדיק היה ממש בהתלהבות עצומה. לאחר-מכן הוא חתך פרוסות מהעוגה ונתן לכל אחד מבני-המשפחה שהיו בבית".

הערב, תתקיים ההילולא המסורתית על-יד ציונו הקדוש בנתיבות בהשתתפות אלפים מכל גווני הקשת. ארגון תורת חב"ד לבני-הישיבות יעמיד במקום את ספרייה ניידת וימכור ספרי חסידות לבאים למקום.

תולדותיו

רבי ישראל אבוחצירא מוכר בכינוי ה'באבא-סאלי', נולד בעיר ארפוד שבמרוקו בשנת 1890. היה בנו של רבי מסעוד אבוחצירא, בן לשושלת רבנים מפורסמים עושי-נסים.

סבו של ה'בבא-סאלי', הרב יעקב אבוחצירא, נחשב למנהיג הקהילה, מורה ומחבר של עשרות ספרים, שכללו פירושים על התורה, הלכות וקבלה, נקבר בדמנהור שליד אלכסנדריה. ביום פטירתו, כ' טבת, נערכת שם מדי שנה הילולה ענקית.

בגיל שלושים שימש ה'בבא-סאלי' כרב מחוז. המשיך לכהן בתפקיד זה שנים רבות, תוך שהוא קונה לו עדת מעריצים הולכת וגדלה. בשנות החמישים עלה לארץ, נדד בין יבנה לאשקלון, ולבסוף השתקע בנתיבות.

ה'בבא-סאלי' התפרסם בציבור כעושה מופתים, ונהרו אליו רבים כדי לזכות בברכה ובעצה טובה. סיפורי נפלאות הופצו עליו, וההערצה אליו הייתה כבירה במיוחד בקרב בני כל עדות ישראל וגם בחוגי החרדים זכה להערכה רבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.