מערכת COL | יום כ"ט טבת ה׳תשס״ז 19.01.2007

טעות בכניסה לאולם הסתכמה בתרומה של 3,000 דולר

ראשי ארגון 'שערי הוראה' שהבטיחו 20 כרטיסי טיסה לליז'ענסק לבחורים שיצליחו במבחן על 'שולחן-ערוך הרב', לא ידעו מניין ישיגו את המימון. ארגון 'שערי הוראה' הוקם לפני ארבע שנים על-ידי הרב חיים שמרלר, כשהמטרה המרכזית היא הקניית ידיעות בהלכה לבחורים. במשך השנה האחרונה למדו מאות בחורים את 'שולחן-ערוך הרב' בהלכות שבת ופסח. המפנה התחולל עם התייצבותו של הנגיד ר' אליהו קליין במפתן האולם בו נערך המבחן לסיפור המלא
טעות בכניסה לאולם הסתכמה בתרומה של 3,000 דולר
(צילום: אליעזר לייאנס, COL)
מאות הבחורים שהשתתפו השבוע במבחן השנתי של ארגון 'שערי הוראה' על 'שולחן-ערוך הרב' בהלכות שבת ופסח, היו עדים למחזה של סייעתא דשמיא שהתרחש לנגד עיניהם. ארגון 'שערי הוראה' הוקם לפני ארבע שנים על-ידי הרב חיים שמרלר, כשהמטרה המרכזית היא הקניית ידיעות בהלכה לבחורים. במשך השנה האחרונה למדו מאות בחורים את 'שולחן-ערוך הרב' בהלכות שבת ופסח.

השבוע, ביום ראשון, יום ההילולא של בעל התניא ומחבר 'שו"ע הרב', התקיים המבחן באולמי תמיר בירושלים. ומיד בסיומו נערכה במקום סעודת הילולא בהשתתפות גדולי ישראל. הפרס שהובטח לבחורים שהצליחו במבחן היה השתתפות בהגרלה על 20 כרטיסי טיסה לליז'ענסק בכ"א באדר, יום הילולת הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק זי"ע.

ההגרלה הייתה אמורה להתקיים מיד לאחר סעודת ההילולא אולם לראשי הארגון לא היה מקור למימון הכרטיסים. בשעה היעודה הוצבה במרכז הבמה קופסה גדולה שבה היה מונחים מאות פתקי השמות של הבחורים שהצליחו במבחן והשתתפו בהגרלה.

רגע לפני הוצאת הפתקים, נראתה מן הצד דמותו של הנגיד רבי אליהו קליין מבעלזא, הניצב בפתח. לפני מספר שבועות כשראשי הארגון חיפשו נואשות אחר תורם לכרטיסים הם ניסו לדבר עם אחד ממקורביו של קליין, אך הלה פטר אותם באומרו כי אין סיכוי שקליין יתרום וכי חבל לנסות לדבר עמו על כך. בהחלטה של רגע, החליט המנחה לנצל את ההזדמנות והכריז: "הרב אליהו קליין מתכבד להוציא את פתקי ההגרלה".

קליין המופתע ניגש בצעדים מהוססים אל הבמה וראשי הארגון הסבירו לו את פשר המעמד שאליו נקלע. הנגיד הוציא מתיבת הגורל מספר פתקים של בחורים ולאחר מכן ניגש אל המיקרופון ואמר בקול נרגש: "הגעתי לכאן כדי להשתתף בשמחת בר מצווה של אחד מידידיי, הנערכת באולם הסמוך. כלל לא ידעתי על קיומו של המבחן של 'שערי הוראה'. אבל כידוע, אין מקרה בעולם. לאחר שראיתי במו עיניי את הפעולה הנפלאה, אני תורם בזאת שלושת אלפים דולר לכרטיסים לליז'ענסק".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.