מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשס״ז 20.01.2007

"מאוכזב שאנשים החרימו את כנס ההתעוררות"

ר' עמי פייקובסקי מלוס-אנג'לס הגיע במיוחד ארצה כדי להשתתף בכנס ההתעוררות הארצי שנערך השבוע בירושלים. COL ניצל את ההזדמנות כדי לראיינו ולשמוע ממנו רשמים מהכנס ומסקנות תובעניות בעקבותיו ■ "אסור לזלזל בדעות של אף אחד, וצריכים לתת קרדיט גדול ליו"ר אגו"ח, הרב אהרונוב, שהבין שיש לתת במה חופשית ולאפשר לכל אחד להגיד את דעתו בצורה מכובדת וראויה", הוא אומר וממשיך: התאכזבתי מהעובדה שהרב יוסי גינזבורג לא נשאר לשבת על הבמה, ומהעובדה שחברי מהזרם המשיחי לא הגיעו לאירוע "אפילו עם דגלים"  לראיון המלא
מסקנות תובעניות. ר' עמי פייקובסקי בראיון ל-COL • צילום: מאיר דהן, COL

שרון גושן, עורך COL

ר' עמי פייקובסקי מלוס אנג'לס הגיע במיוחד ארצה כדי להשתתף בכנס ההתעוררות הארצי, שנערך השבוע בירושלים. COL ניצל את ההזדמנות כדי לראיינו ולשמוע ממנו רשמים מהכנס ומסקנות תובעניות בעקבותיו.

ר' עמי, שהיה מעורב בניסיונות להביא אחדות במחנה חב"ד, ואחדות שלושת מזכירי הרבי לאחר ג' תמוז, רואה חשיבות רבה בעובדה ששלושת המזכירים ישבו זה לצד זה, התעלו מעל שיקולים זרים, וביטאו את התחושה בחב"ד שניתן להגיע לאחדות המחנה. "אם המזכירים של הרבי התגברו על משקעים גדולים שהצטברו ביניהם במהלך השנים – אין סיבה שגם העומדים בראש המוסדות לא יגיעו להבנות וישבו זה לצד זה", הוא אומר בשיחה עם COL.

ר' עמי פייקובסקי, איש עסקים מצליח, שקיבל קירובים רבים מהרבי, משוכנע שהאחדות תלויה בכל אחד ואחת מהחסידים. כחבר ב'מחנה ישראל', הביא ברבות השנים שותפים רבים למוסד חשוב זה, שהקים הרבי. הרב משה קוטלרסקי התבטא פעם כי "ר' עמי צירף הכי הרבה חברים ל'מחנה ישראל'". אחרי ג' תמוז נרתם ר' עמי והשקיע ממרצו ומהונו להביא לאחדות המחנה. במשך תקופה ארוכה פרסם מודעות דומות בעיתונים 'כפר-חב"ד' ו'בית משיח' שקראו לאחדות. כשהתגלעו מחלוקות בין המזכירים לאחר הסתלקות הרבי ניצל ר' עמי את הקשרים הטובים שרקם עמם וסייע בהשכנת השלום.

ר' עמי שומר על קשרים טובים עם שלושת המזכירים עד היום, למרות שהיו שסברו כי פגע ברב קרינסקי. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי להתנצל לפני הרב קרינסקי אם פגעתי בו בעבר", הוא אומר ומספר כי השתכן יחד עמו במלון בירושלים וכי השניים שוחחו ארוכות.

"אני מודע לעובדה שכל העניין של ה'יחי' פירק משפחות. הגענו לתחתית הסולם. יותר גרוע כבר לא יכול להיות. צריכים לנצל את האסון הכבד שפקד את אנ"ש באסונות האחרונים כדי להביא לאחדות אמיתית", אומר ר' עמי ומדגיש: "חובה לתת קרדיט גדול ליו"ר אגו"ח בישראל, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, שהבין שיש לתת במה חופשית ולאפשר לכל אחד להגיד את דעתו בצורה מכובדת וראויה. אני בטוח, שבניגוד למה שמוציאים לעז, הרב אהרונוב ארגן את הכינוס לא מתוך אינטרסים שונים, כי אם בלב נקי מתוך מטרה ברורה: לשבת ביחד באחדות ולשמוע את הדעות השונות בחב"ד. כשארגון מכובד מנסה להוביל לאחדות – יש לקחת את זה קדימה ולהוביל בתנופה לאחדות המחנה.

"התאכזבתי מהעובדה שהצד השני לא הגיע לכינוס"


ר' עמי אינו מסתיר את דעותיו האישיות, המוגדרות "משיחסטיות". הוא גאה בעובדה שהיה האיש שרכש את המחשב הראשון לעיתון 'בית משיח'. "אני מימנתי את התמונה הראשונה של הרבי, שר' רמי אנטיאן ע"ה הדפיס עם הכיתוב "מלך המשיח". בכנס בירושלים הקשבתי בקשב רב לדבריו המהנים של הרב יוסי גינזבורג ראש ישיבת חב"ד ברמת אביב. דבריו מאוד ריגשו אותי, וניכרים בדבריו "דברי אמת".

"אי אפשר להתעלם מדעה של אדם גם אם היא לא נראית לך. אסור לזלזל בדיעות של אף אחד. אישית, התחזקתי מאוד מדבריו, אך התאכזבתי מהעובדה שהוא לא נשאר לשבת על הבמה בתום דבריו, ומהעובדה שחברי מהזרם המשיחי לא הגיעו לאירוע 'אפילו עם דגלים'. הם היו צריכים להתגייס כולם ולהגיע לכנס, ולצערי זה לא קרה.

"האווירה באירוע היתה מרשימה ומיוחדת במיוחד. לא ראיתי כזאת התעוררות בכנס מעולם", הוא אומר ומתייחס לאירועים המצערים שהעיבו על האירוע. הוא מונה את הפצת הגז באולם במהלך האירוע, את מכתב 11 המשפיעים להורים השכולים, ואת המודעות השקריות שהופצו ביום הכינוס שהודיעו על דחיית הכנס.

"כל המעשים הנ"ל לא מוציאים באור חיובי את הצד השני. לא נראה שפניהם נכונות לאחדות", הוא אומר, ומבקש להדגיש: "אי אפשר לחיות כל הזמן על העבר, ולשקוע במשקעים שהובילו לפילוג, צריך לנסות למחוק את הכל ולנסות לפתוח פרק חדש"..

ר' עמי מציע לאמץ את הרעיון שהציע הרב גינזבורג, לכנס את כל רבני הקהילות ובראשם חברי בית דין רבני חב"ד שישבו, יקשיבו אחד לשני, ויגבשו אמנה שתהיה מוסכמת על כללות אנ"ש. לשבת וללבן דברים לאור האסונות הנוראים שאירעו לאחרונה. "אי אפשר לדעת אם כל האסונות לא נפלו עלינו רק כדי שתהיה סוף סוף אחדות בליובאוויטש", הוא אומר.

אחדות בין אנ"ש תוביל לאחדות בין הרבנים והמוסדות

האחדות צריכה להתחיל ברמת הפרט בין אנ"ש אחד לאחד, ובמקביל שרבני חב"ד יתכנסו. בשלב השני מנהלי המוסדות והעסקנים – שבהם עדיין יש מחלוקת קשה – יבינו שהם ישארו במיעוט אם ימשיכו לנהל את המוסדות מתוך מניעים פוליטיים. "בראש כל המוסדות עומדת קבוצה ספורה של עסקנים נכבדים שיבינו שחייבים להגיע להבנות, כמו שמזכירי הרבי הגיעו להבנות למרות משקעים גדולים שצצו ועלו".

לדעתו, חסידי חב"ד מאוחדים סביב הרבי, והמחלוקת בתוך אנ"ש יצאה מכל פרופורצייה. חייבים להאמין אחד בשני, ולתת צ'אנס להגיע לאחדות. אם תימשך המחלוקת בתוך אנ"ש, גם "המוסדות" יתפרקו וייסגרו בסופו של דבר.

לתת במה חופשית ולגיטימיות לצד השני

ולסיכום מציע ר' עמי הצעה מעשית: לתת במה חופשית ולגיטימיות לצד השני. צריכים להתייחס ולכבד אחד את השני, ולהקשיב לדעות של השני. בואו ונחפש את המוסכם, ובסופו של דבר נוכיח שרוב חסידי חב"ד כבר מאוחדים, ויישארו כמה אנשים שיבינו שהם צריכים להתאחד עם כולם. ר' עמי אומר שגם הוא לא בהכרח מסכים עם כל הביטויים על הרבי (שליט"א וכו') של חבריו מהצד המשיחיסטי, אך הוא מכבד את דעתם ומקשיב לה.

"אני בהחלט מצפה שבכינוס שיארגנו הצד השני הם ינהגו בכבוד ובהגינות ויזמינו נואם מהצד האחר, כפי שנהגו בכינוס שאיפשרו לרב גינזבורג לשאת דברים. המחיצה המפרידה כיום בין שני הצדדים היא קטנה ודקה. מי יכול לעצור את החסידים? היכולת להגיע לאחדות נמצאת בידיים של אנ"ש והתמימים לא בידיים של העסקנים שכבודם הראוי במקומם מונח.

"חסידים לא יתפלגו ויתנתקו אחד מחבירו לעולם. הרבי הוא הגורם שמאחד ומדביק אותם אחד לשני. חסידי חב"ד יצאו בכוחו של הרבי להפוך את העולם, אז להגיע לאחדות בבית הם לא יכולים? בוודאי שאפשר. המחלוקת פוגעת בנו, ובעיר בילדים – בדור הבא של חב"ד.

"הילדים שנהרגו לא הלכו סתם", הוא מסיים בכאב, "כשילדים ונערים נהרגים זה לא קורה סתם. צריכים להתאחד ולהיזהר בכבוד השני. אם נמשיך לריב, מה יצא לנו מכך? לאן נגיע?", הוא שואל, והשאלה נותרת ללא מענה.

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
25 תגובות
1.
עמי, כל הכבוד
א' שבט ה׳תשס״ז
דברים כדורבנות
2.
אתה חי בסרט
א' שבט ה׳תשס״ז
צאו מהאשליות. הפילוג בדרך - וטוב שכך.
3.
אחדות?
א' שבט ה׳תשס״ז
ככה אתם רוצים אחדות, כאשר אתם מחרימים את הכינוס?
4.
מסכים
א' שבט ה׳תשס״ז
כשילדים ונערים נהרגים זה לא קורה סתם. צריכים להתאחד ולהיזהר בכבוד השני.
מסכים על כל מילה.
5.
הם אשמים
א' שבט ה׳תשס״ז
עמי,
מה ריגשו אותך בדברי הרב גינזבורג? "ניכרים בדבריו "דברי אמת"?
6.
למערכת COL
א' שבט ה׳תשס״ז
חבד נרקבת, מצביינו בכי רע ואי אפשר להתעלם! חייבים שינוי משני הצדדדים- דחוף!!! אבל מ-ש-נ-י הצדדים!!! אין עניין להדגיש בצבע אדום משפטים שמראים על היפך אהבת ישראל, זה לא מועיל במילא- זה רק יכול לגרום למחלוקת יותר ויותר ח"ו... אז תעשו טובה לכולם וגם לעצמכם בתור חסידים של הרבי, נסו גם אתם להשתנות... לא נדרש הרבה, וגם לא צריך לשנות דעות וכו, רק לחשוב פעמיים לפני כל כתבה, אם היא עושה נחת לרבי או ח"ו להיפך! יישר כח על עבודת הקודש! שנזכה כבר לראות פני מלך...
7.
קראו לזה אחדות והביאו את..
א' שבט ה׳תשס״ז
שלושת המזכירים שביקושי מאוחדים עם עצמם.. אך הם לא מיצגים את הזרם המשיחי. איש מהם!!!
אז עם מי לעשות אחדות..
ועוד דבר..למספר 2.. שטוען שאנחנו חיים באשליות. קדימה.. בואו למלחמה.. נשמע שאתה אחד מאלו ששים לקרב.. מענין כמה אתה מרוויח מהקרבות האלו?

תתבייש לך! מתעסקים פה בכנות בשאלה של חיים ומות..
ואתה שולח אותנו לצאת מהאשליות.
אשת חב"ד
8.
אני מעריך את הכנות שבדבריו
א' שבט ה׳תשס״ז
והעיקר - שלא כגינזבורג, הוא לא חשב מה הוא יחטוף מחבריו, על כך שהוא מסוגל עדיין לחשוב באופן חפשי ולא מקובע.
עמי - אני מופתע מאד לטובה, ולא מסכים עם הלגלוג שבשתיים מהתגובות הדוגמטיות והמקובעות - נגד דבריך.
א. בוסתנאי
9.
המשך ללא מורא!
א' שבט ה׳תשס״ז
בהצלחה רבה ! כשיהי-ה שלום אצל החסידים , יבוא המשיח.
10.
לא נתנו במה לדעה החב"דית האמיתית
א' שבט ה׳תשס״ז
אני בניגוד לעמי פייקובסקי חושב שמארגני הכנס נתנו במה בלעדית להשקפה המשיחיסטית הקיצונית ולא נתנו במה כלל וכלל לדעה החב"דית האמיתית.

לא היה אף נואם שהסביר למה צריך ללכת לאוהל הק'.

לא היה אף נואם שהסביר למה חייבים לכתוב על הרבי דוקא זי"ע.

לא היה אף נואם שהסביר מדוע המשך אמירת "יחי" אחרי ג' תמוז היא ביזוי שמו הק' של הרבי.

לא היה אף נואם שהסביר למה חייבים לפעול אך ורק במסגרת המוסדות שהרבי הקים ולציית לוועד רבני חב"ד בלי תנאים.

ועוד ועוד.

אם היו אומרים את כל הדברים הללו, היה מקום לתת בתור איזון לרב גינזבורג לומר את דעתו, אבל את הצד שלנו אף אחד לא הסביר, והיחיד שדיבר על ההשקפות שבמחלוקת הוא גינזבורג.

זה לא אחדות אלא כניעה מבישה לצד המשיחיסטי.
11.
למה לא הזמינו לכנס גם רבנים משיחיסטיים??...
א' שבט ה׳תשס״ז
זאת השאלה!!!
הייתי בא אם היו שם גם רבנים מצד המשיחיסטי.
את הרבה יוסי גינזבורג היו חייבים להזמין מכיון שהוא אחד מהאבות השכולים.אך הוא היה היחיד מהצד השני ולכן לא הגיעוכל המשיחיסיטיים
זה היה כנס של אגו"ח ותו לא!!
שאלה נוספת: אם זה היה כנס של אחדות אז מדוע היה השלט על דוכן הנואמים של אגו"ח?? למה לא לכתוב חסידי חב"ד סתם ככה?מילה שמאחדת את כולם באמת ולא מפלגת??
שמישהו יענה לי!

12.
תגובה ל-11
א' שבט ה׳תשס״ז
הרב גרונר הוא משיחיסט (אמנם לא מטורף)

הרב הכט הוא משיחיסט.

הרב גינזבורג קיבל במה לא רק בתור אבא אלא לתת נאום מפורט וארוך.

מי שמרגיש מאוכזב ופגוע זה דוקא אנחנו שלא משיחיסטים.

ובנוגע לשלט - אני לא מבין, הרי אגו"ח זה אגודת חסידי חב"ד דהיינו האיגוד שהרבי קבע ש"תוקף הנהגת חב"ד זה בידי אגו"ח.

אז זה הגוף הכי נכון לעשות את הכנס ולשים על השלט, וזה לא מפלגה.

ביקשת שמישהו יענה לך, אז עניתי לך
13.
אי אפשר לעשות אחדות כל צד עם עצמו!!!!
א' שבט ה׳תשס״ז
אי אפשר השמשיחיסטים יפעלו לבד והאנטים יפעלו לבד
אחדות זה אומר ששתי הצדדים מתאחדים יחד ולא כל אחד בפני עצמו
אגב למה כתוב במאמר זה רק שהפיצו שלטים על זה שזה נדחה ושלא באו וכו למה לא כותבים גם על זה שלא היה שום רב משיחיסט (חוץ מהרב גינזבורג שהיה חייב לבוא בגגל שאיבד את בנו) למה לא כותבים על כל מה שמשיחיסטים ניסו לעשות כדי להביא אחדות

זה כבר נהיה הרגל להיות תמיד "בעד נגד" מבלי לחשוב ולנסות להבין את הצד השני

ואח"כ לא מבינים למה קורים כ"כ הרבה אסונות האם לא שווה קצת להשקיע מאמץ ולשמור על הפה שלנו ועל מעשינו??????
אנחנו כולנו מאותה חסידות אנחנו כולנו של הרבי אז למה שלא יראו את זה????

אני פונה במכתבי אל כל אנ"ש אנשים נשים וטף מכל הדעות השונות
14.
תגובה כללית
א' שבט ה׳תשס״ז
עם אתם אומרים הצד השני אז זה לא היתאחדות "השני"
15.
מטיף לאחדות?
א' שבט ה׳תשס״ז
"הוא גאה בעובדה שהיה האיש שרכש את המחשב הראשון לעיתון בית משיח."
עודד את אחד הפילוגים הגדול ביותר, עם פתיחת בית משיח, עיתון שהירבה לעודד את פילוג המחנה.
ועדיין לא מתבייש בזה.
עם כל הכבוד למעשיו הטובים, יישב לו יפה במשרדו ויתן לגדולים ממנו להשפיע על המחנה הטהור.
16.
יישר כוח עמי
א' שבט ה׳תשס״ז


אל תתיאש ,תמשיך לפעןל למען האחדות עם כל המרץ. בסופו של דבר האמת תנצח....
17.
ישר כח
ב' שבט ה׳תשס״ז
מי שחושב כי בכינוס אחד זה יגמר לצערנו טועה, ע"י פעולות נוספות גם באופן פרטי ניתן יהיה לחזק את האחדות.
אגב לכל הצינים והסקפטים שיקלו מילים שוב זה בטח לא מוסיף אחדות
18.
תגובה לעמי
ב' שבט ה׳תשס״ז
חצי מהקהל היו משיחיסטים!!!!

כולל אני שסולד ממארגני הכינוס באתי להזדהות עם אחדות

לצערי הרבנים המשיחיסטים לא הוזמנו לכינוס ובררתי זאת מכלי ראשון. חבל מאד.

19.
עדיף פילוג בלי מחלוקת
ב' שבט ה׳תשס״ז
איןמקום לאשליות. אי אפשר להתאחד עם כל
עמדות סותרות כאלה ולצעוק "Tאני שלום" ובשעת מעשה "מעשה מלחמה" . בא הזמן לעשות החשבון דקדושה דעדיף שלאלהרבות במחלוקת ובמקום זה להגיד שלום ולהתראות.
20.
שמוליק
ב' שבט ה׳תשס״ז
למספר 15

נקווה שכעת יראה ר עמי את האמת, שאין להמשיך ולחזק את מחרחרי הריב
21.
אחדות מגיע עד....
ב' שבט ה׳תשס״ז
עמי היקר, אתה צודק מאד, אבל מה לעשות האחדות מגיעה עד רחוב בית שזר בכפר חב"ד, ועד רחוב רשת אהלי יוסף יצחק בכפר חב"ד, ועד בניין 770 בכפר חב"ד. ואז יהיה אחדות.

שמואל לאס אנגלס
22.
אפילו עם דגלים?
ב' שבט ה׳תשס״ז
נראה לך שמישהו היה מאפשר הכנסת דגלים לאירוע? (אגב, אני לא חושב שצריך דגלים באירוע פנימי ובכל זאת) ואם היו מנסים להניף דגלים, והייתה פורצת מהומה, מה היית אומר אז? כנראה שקצת הטעו אותך.
שנית - קראת את מכתב המשפיעים? יש שם מילה אחת נגד הכינוס, או הצעות ובקשות על מנת שהכינוס אכן יהיה כינוס אחדות? מכתב זה לא פורסם עד הכינוס, והגיע רק למשפחות!!! העובדה שהר הנדל הציג זאת כמכתב הקורא להמנע מהשתתפות בכינוס היא בבחינת "אין אדם נתפס על צערו", אך זה עדיין לא מתיר לחזור על טענה לא נכונה.
יש עוד תשובות, אך זה לא יועיל, כנארה שהצליחו להציג גם בפניך מצג שווא, ונקווה שתתפקח
23.
ממתי?
ב' שבט ה׳תשס״ז
ממתי הוא הפך להוגה דעות
24.
אחדות בכל מחיר
ב' שבט ה׳תשס״ז
למרות שהמזבח מזיל דמעה בכ"ז זוהי אופציה כשרה עפ"י ד"ת להפרד כשכלו כל הקיצין. האם "אחדות" שלמעלה מעשור לא מחייבת התנתקות. ילך כל אחד לדרכו בדרכי נועם ובדרכי שלום וישפוט שר ההיסטוריה עם מי היה הצדק כפי שהיה בתקופת בני הצ"צ וכו. האם הביזיונות של ה"אחדות" לא יותר גרועים מאשר ה"אחדות"?
25.
על מחלוקת נאמר לפעמים "כי טוב"
ג' שבט ה׳תשס״ז
שמעתי פעם מרב גדול ומנהיג עדה גדולה: נאמר כי ביום השני שבו נבראה מחלוקת לא נאמר "כי טוב", אך הנה ראה פלא כי ביום השלישי הוכפל בו כי טוב לכאורא טוב גם על היום הקודם? וכי פתאום נהיתה המחלוקת טובה?
אלא אמר אותו רב: ביום השני נבראה מחלוקת אך עדיין לא היה הבדל ברור ומושלם בין שמים לארץ - זה לא טוב כיוון שכל מה שנהיה פה היא חלוקה ללא תועלת. אך יום השלישי כשהחלוקה נהיתה יציבה וברורה נהיה בהיר והרקיע מבדיל בין שמים לארץ אזי נאמר פעמיים כי טוב - טוב גם על החלוקה!
כשהחלוקה גורמת לאמת להיות בהירה היא טובה! כשהשמיים הם שמיים ללא עפרוריות זה מחלוקת מועילה!
כל האחדויות הללו מעוותים את המסר של הרבי! הפרדו מעליהם ותנו לרבי להעביר את המסר הברור שלו דרך שלוחיו הנאמנים. ואל תערבו קש ותבן בחיטה על מנת להוסיף נפך!
עד מתי להתרפסויות הללו ראו את דעתו של הרבי על הסכמי שלום שאין בהם אלא תשתוש דרך!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.