מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תשס״ז 17.01.2007

אשדוד: בית-ספר חב"ד חגג 20 שנה להיווסדו

בבית הספר היסודי הממלכתי דתי חב"ד באשדוד ציינו השבוע בסיפוק ובגאווה - 20 שנה להקמתו, כך מדווח "חדשות אשדוד". בית הספר ששכן תקופה ארוכה במבנים זמניים ונדד בין מס' רבעים באשדוד משתרע היום במבנים מרווחים ומטופחים ברובע יג'. בחוגים הדתיים באשדוד בכלל ובחוגי חסידות חב"ד בפרט נחשב בית הספר הזה לפנינה שבכתר הפעילות העניפה של התנועה בעיר, מאז הגיע לעיר לפני 25 שנה שליח הרבי הרב שניאור זלמן גודמן  לסיפור המלא
אשדוד: בית-ספר חב
הרב שניאור זלמן גודמן עם ילדי אשדוד
במלאת חצי יובל לפעילות התנועה באשדוד, התכנסו לפני מספר ימים פעילי ואוהדי חב"ד לערב הוקרה שנערך לרב גודמן, סביב שלחנות ערוכים, באולמי המלך שלמה שבאזור התעשייה. הבאים העלו על נס את פעילותו של השליח המסור, עוד מהימים שאשדוד מנתה עשרות אלפי תושבים בלבד, כשני עשורים וחצי להקמתה.
בחב"ד מביטים היום בסיפוק על הנעשה בכותלי בית הספר היסודי שעצם הקמתו נחשבה בימיה הראשונים של התנועה הזו בעיר לחלום רחוק.

מחלום שהפך למציאות נהנים היום רבים מילדי העיר, מכל הרבעים, אשר הוריהם בחרו לשלוח אותם להתחנך בבית הספר על ברכי החסידות המפורסמת ביותר, הדוגלת כידוע בקירוב רחוקים.

מי שכיום ממשיכה ליישם את החזון היא אסתר דרחי, המנהלת החדשה של בית הספר. דרחי בעלת תואר שני עושה מידי בוקר את דרכה לאשדוד מביתה שבקרית מלאכי שם היא מגדלת עם בעלה יששכר לא פחות מתשעה ילדים. המנהלת הצעירה שגדלה על ברכי החסידות בעלת תואר שני הביאה עימה את כל הידע והניסיון המצטבר שצברה כמרצה לחינוך במכללה האקדמית של חב"ד להכשרת מורות, בתשע השנים האחרונות.

"נקראתי לדגל והתייצבתי מיד" סיפרה השבוע, במלאת - 20 שנה להקמת המוסד שהיא עומדת היום בראשו. כבר עם הגיעה, היא הנהיגה נורמות ושיטות עבודה שלא היו מביישות מפקדי פלוגה בצה"ל. כך למשל היא נוהגת להקפיד על כל מה שקשור ליופי ואסטטיקה ומראה בית הספר וחזותו יכולים להעיד על כך כאלף עדים.

בבית הספר מציינים בסיפוק שסוד ההצלחה טמון ביחס האישי הניתן לכל תלמיד ותלמיד ובעבודת הצוות המשותפת שעליה שוקדים - 22 מורי בית הספר ושאר העושים במלאכה.

בימים אלה, עם פתיחת תקופת הרישום, מיהרה גב' דרחי להבהיר שהיא לא תקבל כל תלמיד המידפק על שערי בית הספר, גם אם הדבר יביא לירידה במס' הלומדים במקום. בבית הספר הזה מעדיפים שלא לדבר על סלקציה כי אם על עמידה בתנאי הקבלה הדרושים.

"רמת הלימודים ורמתו האישית של התלמיד חשובות לנו ביותר" הסבירה המנהלת. למרות שרוב הילדים אינם באים מבתים חרדים או דתיים, נדרש מהם להקפיד בבית הספר ובביתם על קיום מצוות שבין אדם לחברו ובין אדם לאלוקיו. כך מקפידים הבנים לחבוש כמובן כיפה בכל שעות היום וגם ללבוש טלית קטן. גם לימודי החול והעשרה נלמדים ברוח היהדות והחסידות.

למרבה הפלא, צוות המורים כמעט ואינו נתקל בבעיות משמעת ופנוי להשקיע את מרצו בפרוייקטים הנלמדים ע"פ חוזר מנכ"ל משרד החינוך ומערכת החינוך העירונית. יעדי בית הספר להמשך השנה הזו ולשנה הבאה: הקניית שמחת חיים, ערכי מצויינות והפיכת התלמידים למועילים ותורמים כמה שיותר לחברה.

(חדשות אשדוד)
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
הרב גודמן אשריך !!!!
כ"ח טבת ה׳תשס״ז
בתור אחד שמכיר את הפעילות מקרוב אני פשוט מתפעל כל יום
מחדש לנוכח ההצלחה האדירה
אין לי מילים פשוט כל הכבוד !!!!!!!
2.
האם שייך לרשת?
כ"ח טבת ה׳תשס״ז
האם ביה"ס שייך למוסד הקדוש "רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש"?
יעקב
4.
איך לא להזכיר????
כ"ח טבת ה׳תשס״ז
איך לא הוזכר בכתבה את עבודתה המסורה למעלה מעשור שנים של המנהלת שזה עתה עזבה האשה השובה הרבנית רבקה גורארי - חולון, שהעלתה את רמת ומספר התלמידים של הבית הבפר לממדים כה גדולים.
5.
רציתי לשאול...
כ"ט טבת ה׳תשס״ז
מה מספר התלמידים היום לאור ההצלחה האדירה של הגב אסתר דרחי? בהצלחה בהמשך...
חיה מק. מלאכי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.