מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשס״ז 14.01.2007

ניו-יורק: מאות מצאצאי אדמו"ר הזקן נ"ע התכנסו

כמידי שנה, התכנסו אמש (מוצאי-שבת) מאות מצאצאיו של אדמו"ר הזקן נ"ע, בניו-יורק לסעודת 'מלווה מלכה', לכבוד יום ההילולא שחל היום ■ את האירוע פתח מזכירו של הרבי, הרב יהודה-לייב גרונר שדיבר על עניין האחדות - שהוא צו השעה ■ את הסיום וההתחלה של 'שולחן ערוך' אדמו"ר הזקן נ"ע עשה האדמו"ר מגארניץ' שליט"א שריתק את המשתתפים כשהוא מספר על חייו בקראון-הייטס והקשר החם ששרר בין אביו לרבי ■ צוות COL בניו-יורק בדיווח נרחב לסיפור המלא וגלריית תמונות
ניו-יורק: מאות מצאצאי אדמו
חלק מהקהל במהלך הכינוס, אמש • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

כמידי שנה, התכנסו במוצאי-שבת פרשת שמות מאות מצאצאיו של אדמו"ר הזקן נ"ע, באולם ישיבת 'חובבי תורה' בשכונת קראון-הייטס בברוקלין שבניו-יורק לסעודת 'מלווה מלכה' השנתית, לכבוד יום ההילולא שלו בכ"ד טבת שיחול השבוע. הערב מאורגן על-ידי הרב שמואל-מנחם-מענדל בוטמן מנהל 'איגוד הצאצאים' בארצות-הברית המשמש גם כמנהל 'צעירי-אגודת-חב"ד' העולמי.

הכינוס נערך על-פי הוראתו הקדושה של הרבי ליו"ר איגוד הצאצאים, הרב שמואל-אלעזר הלפרין בחודש תשרי בשנת תשל"ד, אז נערך הכינוס הראשון בניו-יורק.

אחדות - צו השעה

הרב בוטמן שהנחה את הכינוס בכישרון רב, פתח את הערב בדברי קישור בין פרשת השבוע ממנה אנו באים ליום ההילולא, בהתאם לכלל אותו הטביע רבנו בעל ההילולא ש"צריך לחיות עם הזמן". לאחר-מכן נוגנו מספר ניגונים שחיבר האדמו"ר הזקן נ"ע.

מזכירו של הרבי הרב יהודה-לייב גרונר, היה הנואם הראשון. כידוע, הרב גרונר מהצאצאים - מגזע הרבנית הצדקנית מנוחה-רחל ע"ה בת כ"ק אדמו"ר האמצעי נבג"מ.

במהלך דבריו הנלהבים, דיבר על הפתגם "לחיות אם הזמן" כשהוא מתבל את דבריו בפנינים מיוחדים מדבריו של הרבי. בהמשך, דיבר רבות על העניין האחדות בתוך מחנה חב"ד. כפי שפורסם ב-COL הרב גרונר צפוי להשתתף בכינוס האחדות הגדול של חסידי חב"ד שייערך ביום שלישי השבוע באולם 'בנייני-האומה' בירושלים.

הדובר הבא היה מחבר ספר 'נופת צופים' ממונטריאול שדיבר על הזכות להימנות על הצאצאים של אדמו"ר הזקן נ"ע. בהמשך דבריו, סיפר סיפורים מרתקים על הקשר החם ששרר בין הרב פנחס הירשפרונג אב"ד חב"ד מונטריאול והרבי.

"צדיק הדור ואיש אלוקים"

את הסיום וההתחלה של 'שולחן ערוך' אדמו"ר הזקן נ"ע עשה האדמו"ר מגארניץ' שליט"א. לאחר-מכן, נשא נאום חוצב להבות במהלכו דיבר על הרבי. "הוא היה צדיק הדור ואיש אלוקים", אמר. בהמשך סיפר על ילדותו.

"לאבי זצ"ל היה בית-כנסת בשכונת קראון-הייטס. אני למעשה גדלתי בשכונה נפלאה זו. אני זוכר שפעמים רבות, כשלאבי היו שאלות מסויימות בנושאים שונים, הוא היה נוהג להתייעץ עם הרבי שהוא איש אלוקים ושום בשר ודם לא היה יכול לעשות מה שהוא עושה".

עוד סיפר האדמו"ר מגארניץ': "פעמים רבות יצא לי לבקר ב-770 במהלך חודש-החגים. אני זוכר שלאחר סדר ה'הקפות' בבית-הכנסת של אבי זצ"ל, הייתי הולך לרבי מליובאוויטש. זה היה בסביבות השעה 11:30, ושם זה רק התחיל... שהיתי שם עד אור הבוקר".

בין נאום אחד למשנהו, הנעימו בקולותיהם "בעלי השיר" הרב שלום-דובער שניאורסון, בנו הרב מנחם-מענדל ובני משפחת בוימגרטן, שניגנו בקולם הערב את "עשרת הניגונים" המיוחסים לאדמו"ר הזקן נ"ע.

הכינוס המיוחד נחתם בניגון ד' בבות שנוגן על-ידי המשתתפים.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יו"ר בארה"ב
כ"ד טבת ה׳תשס״ז
להעיר שהיו"ר העולמי הינו הגה"ח ר שמואל אלעזר הלפרין מירושלים
2.
לא אדמו"ר מגארניץ, אלא "גארליץ"
כ"ד טבת ה׳תשס״ז

בנו של הרה"ק הדברי חיים מצאנז זי"ע היה הרה"ק ר ברוך מגארליץ זי"ע, והאדמו"ר הנוכחי הוא נינו

3.
צריך כנס בארץ
כ"ד טבת ה׳תשס״ז
לפי הוראת הרבי צרריך וחשוב לארגו כנס כזה גם בארץ הקודש. מן הראוי להתארגן מראש. בהצלחה למשפחת הלפרין.
4.
שם מחבר הספר "נופת צופים"
כ"ד טבת ה׳תשס״ז
הלא הוא הרה"ג הרה"ח איש האשכולות אב בחכמה ורך בשנים רבי פנחס וויליגער שיחי ,אב"י בעיר מונטריאול יצ"ו הידוע ומפורסם במאמריו התורניים העמוקים ב"אלגמיינער זורנאל" ותלמיד מובהק לגאון דורנו הרב הירשפרונג ז"ל וידיד נאמן לבית חב"ד ,ממתפללי ביהכ"נ ליובאוויטש בעיר וראוי שם הספר למחברו שכל כולו נופת צופים כפשוטו וכמשמעו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.