מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשס״ז 12.01.2007

רב חב"די מונה כחבר בית-הדין של מונטריאול

דיווח בלעדי: הרב בערל בעל, מורה צדק לקהילת חב"ד במונטריאול, מונה השבוע למשרה הרבנית המכובדת - חבר בית-הדין של העיר הקנדית. מי שניהל את סמינר הבנות "חיה מושקא" ועסק בהוראה וחינוך יהיה נציג חב"ד בארגון הקהילתי 'ועד העיר' בנוסף לרב יצחק הענדל ■ לתפקיד הרב הראשי, במקום הרב אברהם-דוד ניז'ניק ע"ה, מונה הרב יונתן-בנימין וייס. דיין נוסף הוא הרב אלחנן ויינגר, שאחיו הוא מחבר ספרי ההלכה ואיש החינוך החב"די הרב אליעזר ויינגר ■ רבנים ונכבדי קהילת חב"ד השתתפו באירוע במשרדי 'ועד העיר' של הקהילה ■ כתב COL במונטריאול מביא את הפרטים  לסיפור המלא וגלריית תמונות
רב חב
הדיין החב"די החדש הרב בערל בעל (מימין) עם אב"ד החדש הרב יונתן-בנימין וייס
ביום שלישי השבוע נערך במונטריאול טקס מכובד במהלכו הכתירו את רב ראשי חדש לעיר הקנדית וכן רב חב"די כחבר חדש בבית-הדין העירוני.

הרב יונתן-בנימין וייס שכיהן בשנים האחרונות כסגן אב בית-הדין מונה לאב"ד (אב בית-הדין), תפקיד הנחשב כרב הראשי של העיר הגדולה. הוא מחליף את קודמיו בתפקיד הרב אברהם-דוד ניז'ניק ע"ה שנפטר השנה וקודמו הגאון הגדול הרב פנחס הירשפרונג ע"ה.

הרב בערל בעל, מורה צדק בקהילת חב"ד ולשעבר מנהל סמינר הבנות "חיה מושקא" במונטריאול, מונה כדיין בבית-הדין.

דיין נוסף שמונה הוא הרב אלחנן ויינגר, שאחיו החב"די הוא הרב אליעזר ויינגר, מחבר ספרי הלכה ומחנך וותיק בחדר "ישיבת תומכי תמימים" ובבית-הספר לבנות "בית רבקה".

נכבדי חב"ד משתתפים

בית-הדין מופעל על-ידי "ועד העיר" - ארגון רבני-קהילתי שבסיס כוחו מגיע בעיקר ממערכת הכשרות המהודרת MK (מונטריאול כשר). המנהל הוא הרב שאול עמנואל. בבית-הדין חברים נציג מכל קהילה ועדה בעיר.

עד היום ייצג את חב"ד המקומית הרב יצחק הענדל שיחי', רב קהילת חב"ד המכהן גם כראש אב בית-דין. בפסח האחרון, לאחר משבר הבשר הטרף שהתגלה במונסי, החליטו ב'ועד העיר' להחמיר על נוהלי הכשרות והתעורר הצורף בנציג רבני פעיל מטעם קהילת חב"ד ולמשבצת נכנס הרב בעל.

חסיד חב"ד נוסף המכהן כחבר בית-הדין הוא הרב דוד-רפאל באנון, רבה של העיר שומאדי הסמוכה המייצג את הקהילה הספרדית ב'ועד העיר'.

האירוע התקיים במשרדי 'ועד העיר', בחדר המשומש גם לדיני תורה. מאה איש נכחו בו, רובם רבנים ועסקנים. בנאומו, הרב וייס הזכיר כי נכתב בלשון הווה "נותן התורה" ולא בלשון עבר "נתן התורה" מכיוון שהתורה ממשיכה להינתן גם היום.

נכבדי חב"ד שנראו: הרב משה-אליהו גרליצקי, משלוחי הרבי הריי"צ למונטריאול וגבאי בית-כנסת חב"ד המרכזי; הרב הרשל פייגלשטאק, לשעבר מנהל החדר "ישיבת תומכי תמימים"; הרב בערל מוצקין, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד בעיר; הרב יצחק-מאיר גוראריה, משפיע ישיבה גדולה חב"ד; הרב יוסף מינקוביץ', מנהל בית-הספר "בית רבקה" לבנות; הרב יוסף שפוץ, מנהל החדר "ישיבת תומכי תמימים"; הרב הירשל רסקין ממתיבתא חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
Rabbi Bell
כ"ב טבת ה׳תשס״ז
much success!!!
3.
כשליח שנהנה משיעוריו המאלפים והדרכתו המע...
כ"ב טבת ה׳תשס״ז
כשליח שנהנה משיעוריו המאלפים והדרכתו המעולה של הרב בעל במסגרת המכון החבד"י JLI אני מאחל לו מזל טוב והצלחה מופלגה בתפקידו הנעלה החדש
4.
הרב ווייס
כ"ג טבת ה׳תשס״ז
לידיעת הקוראים: הרב ווייס הוא ידיד גדול של חב"ד ושל פנימיות התורה. עד לאחרונה הוא שימש כרב בביהכנ"ס של חסידי צאנז-קלויזנבורג בבני ברק במשך עשריות שנים. ידיד קרוב של הרב משה י.ל. לנדא אב"ד ב"ב. והיה בקשר חם עם עוד חסידי חב"ד מב"ב. הוא יהודי אמיתי ללא פוליטיקה.
הצלחה רבה לכל הרבנים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.