מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשס״ז 11.01.2007

חדש: הכרך השני בסדרת הספרים "פניני תורה"

בימים אלו הוציא שליח ורבה הראשי של מינסק הרב שניאור זלמן דייטש את הכרך השני בסדרת הספרים "פניני תורה". הספר הנוכחי מביא למעלה מחמישים ביאורים מתורת הרבי על חומש שמות. חידושי וביאורי הרבי המובאים בסדרת הספרים זו נלקטה מל"ט ספרי הלקוטי שיחות, אגרות קודש ורשימות. ניתן להשיג את הספר בחנות הספרים קה"ת ובחנויות המובחרות   עוד בנושאמדף הספרים
חדש: הכרך השני בסדרת הספרים
שער הספר החדש
הוראה מיוחדת המופיעה בין בתרי שיחותיו של רבינו זיע"א, מופיעה בשיחת כ"ד טבת ה'תשי"ב, שבו מדבר הרבי על דרכי פעילותו של החסיד "בבואו להפיץ המעיינות חוצה, צריכים "לקחת" אותו - "דערנעמען אים" - ע"י נגלה דתורה, וכאשר מבלבלים אותו או שוברים מציאותו עי"ז, אזי נעשה כלי קיבול לתורת החסידות ויכולים להפכו ממהות למהות".

ואכן זיכה אותנו הרבי בשפע עצום של רעיונות גאוניים בנגלה עמם ניתן "לקחת" ולקרב את שאינם קרובים לתורת החסידות ומעיינות תורתו של הרבי אלא שרעינות אלו מקופלים היו בינות לשיחות ארוכות שהשתרעו לעיתים על פני מגוון נרחב של נושאים, הן בנגלה והן בחסידות, הן בפשט והן בדרש. מתוך ים שיחותיו של הרבי, קשה היה תמיד לעמוד על עוצם החידוש שבדבריו.

זכה המלקט, הרב שניאור זלמן דייטש לעמול וללקט את אותם רעיונות עצומים ולחברם בספר על סדר פרשיות השבוע, מסודרים לפי נושאים הקשורים בפרשת השבוע.

מספר מאפיינים יחודיים חוברים יחדיו תחת אכסניה מכובדת זו של ספר פניני תורה.

האחד, כפי שצויין לעיל, הפניית אור הזרקורים לחלק הלמדני שבשיחותיו של הרבי.

השני, ליקוט ועריכה של חידושים המוצנעים בתוך כדי השיחה, אך הם הינם רעיונות עצומים שבכוחם להרעיד אמות הסיפים של בית המדרש.

השלישי, העובדה שהעורך לא מייגע בפלפולים ארוכים שלעיתים משיגים את המטרה ההפוכה, אלא בחר לתמצת את עיקר הרעיונות, באופן שיהיו פשוטים למעקב אחרי המסר המרכזי הנובע מהם.

והרביעי, ההקשר לשאלות מעניינות בסדר פרשת השבוע, דבר שמאפשר לכל אחד לחוש שייכות וקשר לנושא הנידון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.