מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשס״ז 11.01.2007

כפר-חב"ד חושף: מה הוביל לסיום המשבר עם 'אל-על'?

'חדשות חב"ד' מדווח בידיעה בלעדית על מעורבותו האישית של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א שהביאה לסיום משבר 'אל-על' ■ במגזין: סיפורו האישי של גר הצדק מוינה הרב לוי שטנגלנץ שגילה את היהדות כנער, כשבגר תרגם את התניא לגרמנית והיום נימנה על משפחת השלוחים בוינה ■ ב'אספקלריה': אוסף מיוחד בן שלושה פרקים ליום ההילולא כ"ד טבת ■ ב'משפחה חסידית': הפתעה מקורית - גיליון מיוחד על... סבתות  לסיפור המלא
כפר-חב
חלקי השבועון 'כפר-חב"ד' שיצא-לאור השבוע • עיבוד מחשב: COL
מאת חיים ברון

השבועון החסידי "כפר חב"ד" בעריכת הרב אהרן-דב הלפרין שמזה מספר חודשים שינה את פניו וזכה לפנים חדשות, עם עיצוב מרהיב וארבעה חלקים מרתקים לא מפסיק להפתיע וגם השבוע מגיש 'חבילה מנצחת' עם שלל כתבות מרתקות. 

תחת הכותרת: 'כוכב נוצץ' בשמי אוסטריה, מובא סיפורו המרגש של יאן וינסנט סקליניצקה, שנולד בווינה להורים נוצרים קתולים, התעניין ביוזמתו ביהדות והתגייר, ולאחר שלמד תניא בעיון, החליט לבצע משימה קשה ומורכבת: לתרגם את הספר לגרמנית.

בשיחה עם יעקב קפלן מגולל הרב שטרנגלנץ את סיפור חייו המדהים, מספר איך גילה את היהדות, מתאר את הלבטים שליוו אותו בתחילת דרכו בחב"ד, ומסביר כיצד מתרגמים ספר חסידי לשפה שאוצר המילים הרוחניים שלה דל . כיום, כשהוא נמנה עם צבא בשלוחים בווינה, הוא קוצר את פירות ההשקעה: "ראיתי את הספר אצל הרבה מאוד אנשים שפגשתי בעבודת השליחות שלי". COL מגיש מספר קטעים מהכתבה.

המכתב הראשון...

יאן וינסנט סקליניצקה נולד בווינה לפני 30 שנה, כבנה הבכור של משפחה נוצרית רגילה. הוריו הגדירו עצמם קתולים חילוניים, ובבית לא התנהלו טקסים דתיים. באוסטריה יש להרבה משפחות קשר דם עם יהודים, בגלל נגע ההתבוללות שפסה מאוד באזור זה.

אבל למשפחת סקליניצקה לא היה, ככל הנראה, שום קשר ליהודים. כבר בגיל צעיר התחיל יאן להתעניין בנושאי דת ועסק בשאלות על קיום הבורא ותכלית החיים ומשמעותם. מסתבר שהריקנות של חיי החברה המודרנית פיתחה אצלו אט-אט נטייה לחפש משמעות יותר רוחנית לחייו.

לאחר שקרא ספרים על מספר דתות, התברר לו שדווקא היהדות נותנת תשובות לכל שאלותיו. כשחיפש בספר הטלפונים מקומות בהם יוכל לקבל מידע על יהדות, הוא תר אחר מקום שפתוח בשעות אחר הצהריים, לאחר סיום הלימודים בבית הספר. המקום המבוקש נמצא – חנות ליודאיקה. כך סובבה ההשגחה העליונה שהיהודי הראשון שיאן ייצור איתו קשר יהיה חב"דניק – השליח ר' זלמן מנדלזון, שהחנות שבהנהלתו היא כתובת לכל ענייני יהדות בווינה.

יאן הגיע לחנות, קנה חומר הסברה בנושאי יהדות ושוחח מעט עם ר' זלמן. בערך באותו זמן החליט יאן שהוא אינו מסתפק בדת היהודית רק בתור חומר למחשבה, אלא בכוונתו להצטרף אישית לעם היהודי. הוא התעניין בנוגע לדרכים לבצע את ההחלטה. "בפעם הבאה שביקרתי בחנותו של ר' זלמן", הוא מספר, "הוא נתן לי כרטיס עם הכתובת: 770 איסטערן פארקוויי. על הכרטיס הזה ראיתי לראשונה בחיי את תמונתו של הרבי. ואז שלחתי לרבי מכתב, בו סיפרתי על התעניינותי ביהדות....

מהו שמו הפרטי של פרעה?

בכתבה מיוחדת, לרגל פרשת השבוע, חושף ארי אליסון פרטים מרתקים מחייו של פרעה מלך מצרים. תחת הכותרת: "איך אומרים "המלך הג'ינג'י" במצרית עתיקה?", מובא תחקיר מאלף בשאלה: מה היה שמו הפרטי של פרעה? ומה נכתב בדרכון המצרי שלו בסעיף 'משלח יד'? מדענים שחקרו את גופתו קובעים: הוא היה גבוה מהממוצע, בעל אף מעוקל, סבל משיניים רקובות, והיה ג'ינג'י...

במדורו הפותח את הגיליון 'על סדר היום' מציג הרב אהרן-דב הלפרין גישה חדשה, מקורית ומפתיעה בנושא האחדות המדובר לאחרונה במחנינו.

בנוסף לכך, יש סיפור 'מופת' מדהים של הרבי מסדרת 'בדידי הווה עובדא' של ארי סמית ועוד.

כשיחיאל אופנר היה ילד קטן הוא צייר פרחים על הארונות שבבית הוריו. היום, בביתו שבכפר-חב"ד, הוא מתעד על הבד את הוויי-החיים החסידיים, כדי ש"אנשים יכירו את פניה היפות של החסידות". לשי מייזליש הוא מספר מה קרה מאז נטל לראשונה נייר ועיפרון ועד שהחל לצייר בצבעי שמן, מה עשה במשחת נעליים בישיבה, מדוע המצלמה לעולם לא תחליף את הציור, ומה ממריץ אותו לצייר.

"הוא פסע ישירות אל בית הכנסת והניח את הטלית ברכות על כתפיו. המבט הטהור בעינים שלו האיר באור יקרות את נשמתה הנצחית של אמו וקולו הגיע עד כסא הכבוד:"יתגדל ויתקדש שמיא רבא"... במלים אלו מסתיים סיפורה המרתק של חני ליפשיץ, מנאפל, על אמיר, מילדיו ה'מאומצים' של בית-חב"ד בקטמנדו.

סיפורים מיוחדים לכ"ד טבת

ב'אספקלריה', בעריכת הרב משה מרינובסקי, יש אוסף מיוחד של סיפורים, בשלושה חלקים, ליום ההילולא כ"ד טבת, עם צרור תמונות מרהיבות מהאדיטש באדיבות הצלם מאיר דהן – COL.

הרב יעקב-יצחק בידרמן, השליח בוינה, מגלה טפח ממסכת הקשרים השמיימית שהרבי ניהל עם סבו האדמו"ר מלעלוב זצוק"ל שבכ"ד טבת השנה ימלאו עשרים שנה לפטירתו, ואילו הרב אפרים בן-רפאל מגיש מחקר מרתק על שמות משפחה בקהילות ישראל במזרח ובמערב גם יחד.

במוסף גם סקירה על תולדות חייו, ספריו ופועלו של הנשר הגדול הרמב"ם, עם דגש על חיבתם של רבותינו נשיאינו לרמב"ם ולספריו ועל משנתו הרוחנית ודרכו בחיים המשקפים את שורשיה של תורת החסידות ודרכיה.

חשיפה: מה הוביל לפיתרון המשבר

ב'משפחה חסידית', בעריכת הגב' פרדי ברוד, יש הפעם ... סיפורי סבתא, במובן החיובי של המושג כאשר הגיליון מוקדש, בחלקו הגדול, לדמותה, אורח חייה וסגולותיה של הסבתות היקרות של כולנו.

ב'חדשות חב"ד' בעריכת הרב יצחק-יהודה הולצמן מתפרסם השבוע חשיפה גדולה: פגישה ברכב, באישון לילה, עם האדמו"ר מגור שליט"א, הביאה לסיום המשבר עם אל-על. 'חדשות חב"ד' מדווח בידיעה בלעדית על מעורבותו האישית של כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א שהביאה לסיום המשבר, במפגש שנערך ביום חמישי בלילה בשבוע שעבר בתוך רכב קרייזלר אמריקאי.

הכתב יהודה ל' צייטלין מביא דיווח חסידי, חי ותוסס, על כינוס התמימים השלוחים מכל רחבי ארה"ב שנערך בסוף השבוע במיאמי ויש עוד דיווח נוגע ללב של שבת של תמימים: בוגרי שיעור ג' בלוד אשתקד שנאספו יחד לזכר חבריהם יוני ביטון ומוישי גולן ע"ה. לקרוא ולהתרגש.

המהפכה של 'כפר-חב"ד' יוצאת לדרך
סקר COL: 'כפר-חב"ד' החדש: מה דעתכם?
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
זכה ר טדי קולק ע"ה
כ"א טבת ה׳תשס״ז
שבזכותו שמענו בשנית על ר לוי שטרנגלנץ.
חיזקו ואמצו
2.
מרגש
כ"א טבת ה׳תשס״ז
מרגש
3.
כל הכבוד ליועץ התוכן
כ"א טבת ה׳תשס״ז
ר דוד רוטנברג שעשה את המהפכה הנפלאה הזו. תמשיכו ככה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.