מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשס״ז 10.01.2007

ה'באנקט' שחתם את כינוס התלמידים השלוחים

כינוס התלמידים השלוחים לצפון אמריקה הסתיים השבוע באירוע 'באנקט' חגיגי בבית-הכנסת המפואר "השול" בבל-הרבור בהשתתפות רבנים ושלוחים ■ נשאו דברים: השליח הראשי הרב אברהם קארף, השד"ר הרב יוסף ויינברג, מארח הכינוס הרב בנציון קארף, השליח הרב שלום סימנט מבוינטון ביץ' והנואם המרכזי השליח הרב שלום-בער ליפסקר ■ הבחורים חתמו על פ"נ לרבי וקיבלו על עצמם החלטות טובות בהתוועדות חסידית שנמשכה עד לאור הבוקר עם השליח הרב ישראל שפאלטר מווסטון לקראת חזרתם לישיבותיהם ■ שליח COL בדיווח שישי ואחרון מפלורידה  לסיפור המלא לגלריית תמונות
ה'באנקט' שחתם את כינוס התלמידים השלוחים
השולחן הראשי באירוע המסכם בבל-הרבור * צילום: בנימין ליפשיץ, crownheights.info

מאת בנימין ווייס, כתב COL לכינוס

כינוס התלמידים השלוחים לישיבות חב"ד בארה"ב וקנדה הגיעו לסיומו ביום ראשון השבוע בערב מסכם – הבאנקט, כפי שהמארגנים נהנים לקרוא לו – בבית-הכנסת המפואר "השול" בשכונת היוקרה בל-הרבור במיאמי.

ארוחת ערב חגיגית הוגשה באולם הנאה וגם 'לחיים' הוצע בשפע. המנחה היה הת' מענדי רייבין מאנשי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' שארגן את הכנס המוצלח שזכה להשתתפות שיא של מאה בחורים - בוגרי ישיבות שחוזרים לספסל הלימודים לשנת שליחות וחיזוק עבור עצמם והתלמידים.

הת' השליח מענדי איציגר הפועל במתיבתא חב"ד בשיקגו פתח ב'דבר מלכות' וחזר על שיחה של הרבי. אחריו נאם השליח הראשי לפלורידה הרב אברהם קארף, בנו הרב בנציון קארף המנהל את בית-הספר הגדול "לנדאו ישיבה" וכן השד"ר הישיש הרב יוסף ויינברג.

באמצע נגינת "ילכו מחיל אל חיל", הועבר בין הבחורים פ"נ לרבי עם החלטות הכינוס. אחד הבחורים ממהר לחבוש כובע ולאחר קריאת הנוסח חותם את שמו ברצינות. בחדר צדדי, אחד התלמידים השלוחים נראה עם גמרא בבא מציעא, מעביר שיעור בטלפון הסלולרי לקביעות שיש לו.

אתם דור פרובלמטי

בפתח דבריו, השליח הרב שלום סימנט מבוינטון ביץ', מודה לועד התמימים ומציין כי "אפילו שבליובאוויטש לא מקבלים טפיחה על השכם, תהיו בטוחים שפעילותכם אינם עוברת מבלי שהבחינו בו".

הוא מספר כי לאחר מעורבותו בהוצאת כרכי ספר השלוחים, הרבי ביקש לציין שיהיה הוספות "ואני בטוח שהוא התכוון אליכם לדור הפרובלמטי הזה שלא זכה לקבל מאמר החלצו, לשמוע מאמרים או לקבל דולרים. אתם נושאים את השם של ליובאוויטש ואם תעשו משהו לא נכון זה נוגע ופוגע בגדולתו של הרבי".

סיור זריז מלמד על הפעולות הרבות הנעשות במסגרת המוסד בראשות השליח הרב שלום-בער ליפסקר. מספרים כי הרבי אמר לאחד מתומכיו כי דרך הרב ליפסקר יש לו את היכולת להגיע למיליון יהודים. כיום, מכון אל"ף מסייע ל-25 אלף אסירים, תפילין בנק לעוד אלפים, ויש קמפיין מצוות חדש.

בנאומו, הרב ליפסקר טען כי מסירות-נפש אינה יותר מרכיב מרכזי בחיי השליחות. "אצלינו, לאברך בן 23 כבר יש מעמד מכובד ופלטפורמה לפעול. מה שנדרש היום הוא מסירת הרצון. לא לעשות מה שרוצים אלא מה שנדרש. להיות חסיד – לעבט אליין ועל-ידי זה לתת חיים לאחרים", הוא אמר. "יש מצב קריטי בעולם, בפרט בישראל, ואין הנהגה. השלוחים הם היום הקול של הרבי".

הערב הרישמי מתקרב לסיום, ובכך יסיים גם את הכינוס. ישנם היוצאים לשדה התעופה, אולם חלק גדול נכנסים לבית-הכנסת הקטן ומתוועד עם השליח הרב ישראל שפאלטר מווסטון. ההתוועדות נמשכת עד אור הבוקר ממש.

הרב יוסי זקליקובסקי, מנהל ועד התמימים, סובר כי "אין ספק שייראה שינוי בישיבות מאז חזרתם של התלמידים השלוחים מהכינוס" ובחור שניגש מעיר שלא זכה לחווייה רוחנית מרוכזת כל-כך בשלושה ימים.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
יפה מאד!
כ"א טבת ה׳תשס״ז
כל הכבוד לועד התמימים על היוזמה!!!
2.
מה אמרו שאין בנים בליובאויטש
כ"א טבת ה׳תשס״ז
בנות...המתינו בסבלנות...יש בשפע
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.