מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשס״ז 10.01.2007

13 שנה למעגל הידידות, בקרוב: כינוס המתנדבים השנתי

מאז שנוסד לפני 13 שנה בעיר ווסט בלומפילד במישיגן, 'מעגל הידידות' כבר הפך לתופעה. ארגון המתנדבים המנוהל ע"י שלוחי חב"ד בעיקר בצפון אמריקה, המחבר בני נוער יהודים בעלי תודעת נתינה וחסד עם ילדים חריגים ומוגבלים, נוסד בשנת תשנ"ד וכבר פועל ב-10 מדינות בארה"ב ובארבע מדינות נוספות בעולם. כיום מפעיל הארגון 3,850 מתנדבים הפועלים תחת הנהגת השלוחים המקומיים בעירם  לסיפור המלא
13 שנה למעגל הידידות, בקרוב: כינוס המתנדבים השנתי
מראה מתוכנן של מרכז הדגל של מעגל הידידות במישיגן
"מעולם לא האמנתי שההצלחה תגיע כה רחוק," – אומר הרב לוי שמטוב, מייסד מעגל הידידות. "אני חושב שלא הערכנו בצורה מספקת את יכולת הנתינה וההתמסרות של הדור הצעיר."

גיל מתנדבי 'מעגל הידידות', נע בין 14-18, (אך בינהם ניתן למצוא גם צעירים בני 10 ומבוגרים בני 20), המרכיבים יחד 53 קבוצות מאורגנות של בנים ובנות שחבריהם פועלים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. במהלך הפעילות, המתקיימת לאחר שעות הלימודים בבית הספר, בימי ראשון ובחופשות, מגיעים המתנדבים שקיבלו לצורך כך הכשרה מיוחדת, לבתי הילדים ומעניקים ל"חברים המיוחדים" שלהם, שעה אחת או יותר של משחק, טיפול, ובעיקר המון אהבה. והחשוב מכל- הם נותנים להוריו הטרודים של הילד מנוחה קלה, שעה או שעתיים שתורמת להם המון.

בעקבות הפופולריות הגואה של התוכנית, וההתרחבות שלה במהלך העשור למקומות רבים ברחבי העולם, נוצרה דרישה לתשתית שתתמוך בפעילות. כמענה לכך, הובילו הרב שמטוב והרב זלמן גרוסבאום מליוינגטון ניו ג'רסי, מי שהקים בעירו את הסניף הראשון של מעגל הידידות, את פתיחתו של משרד מרכזי הממוקם בקראון הייטס. המשרד, שנפתח בשנה שעברה, פועל בשיתוף פעולה עם 'משרד השלוחים'.

כעת, עם כניסתו לשנת ה-13 להווסדו יערוך הארגון סוף שבוע מיוחד למנהיגוֹת מתנדבים, שיתקיים החל מיום שישי ז' שבט עד יום ראשון ט' שבט תשס"ז, במרכז הדגל של מעגל הידידות שנתרם על ידי משפחת מיר, וממוקם בווסט בלומפילד שבמישיגן.

הגרעין של כל סניף 'מעגל ידידות' הוא מועדון המתנדבים, שחבריו מגיעים מבתי ספר מקומיים, קהילות ומוסדות אחרים. הנהגת המועדון מתחלקת בתורנות בין כל הארגונים השולחים אליו מתנדבים, הצעיר שנבחר לעמוד בראש הסניף נקרא 'מנהיג'. תחום אחריותו של המנהיג כוללת את גיוס המתנדבים, פרסום, ותיאום הפעולות. למנהיגים הללו נועד הכינוס הקרוב.

"אני סבור כי ראוי להוביל את ההצלחה של בני הנוער המתנדבים צעד קדימה" – אומר הרב בנציון גרונר מנהל מחלקת מעגל הידידות העולמי במשרד השלוחים – כל 'מעגל ידידות' פועל באופן עצמאי, אנו במשרד השלוחים מספקים את כל המשאבים לשליח המפעיל מעגל ידידות, ונותנים סיוע לשלוחים המעונינים לפתוח סניף חדש בעירם.

קודם ואחרי שבת, המתנדבים שישתתפו בכינוס יהנו מסדנאות בנושא מיומנות במנהיגות, הובלת מועדון מקומי, חיזוק הכשרת ההדרכה הרפואית / מקצועית לילדים עם צרכים מיוחדים. התוכנית תכלול ערב הווי משותף, תוכניות תרבות וטיול שיתפרסו על פני שלושת ימי הכינוס. כמו כן יתבשרו המשתתפים על פתיחתו של מועדון מנהיגי מתנדבים עולמי להגברת תודעת האחדות והמשמעות של פעילי הארגון.

"חלק ממטרות הארגון זה פשוט להפיץ אידישקייט בין המתנדבים עצמם שמתקרבים לאידישקייט וחב"ד הופכים חלק בלתי נפרד מרכזי חב"ד, זה גם מה שנעשה בשבתון הקרוב" – אומר הרב גרונר – "מטרה נוספת שאנו מעוניינים להשיג בשבתון, זה לנטוע במתנדב הצעיר את גאוות היחידה, בהיותו חלק מארגון גדול המשנה את הסתכלות העולם על ילדים יהודים עם צרכים מיוחדים. זוהי תהיה גם סיסמת השבתון: "עם 'מעגל הידידות' העולם כבר נהיה קצת יותר 'ידידותי'"...

למידע נוסף על מעגל הידידות ועל השבתון הכנסו לאתר האינטרט של הארגון בכתובת: http://www.friendshipcircle.com
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.