מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשס״ז 10.01.2007

הבחורים סיירו במוסדות פאר של חב"ד פלורידה

משתתפי כינוס התלמידים השלוחים שנערך במיאמי קיימו סיור מרתק במוסדות חב"דיים בפלורידה ולמדו מה נדרש להצלחה בשליחות ■ הם שמעו את השליח הרב יעקב פעליג מקוקנאט גרוב, השליח הרב בנציון קארף מקמפוס בית-הספר הגדול "לנדאו ישיבה", ושלושת השלוחים בבוקה-ראטון: הרב משה דנבורג, הרב זלמן בוקיעט והרב ראובן ניו ■ הבחורים קיימו דיון פתוח בנוגע למעשה בפועל והציעו לשמור על נושא לימוד אחיד וליזום חברותות ושיחות עם התלמידים ■ שליח COL בדיווח חמישי מפלורידה  לסיפור המלא לגלריית תמונות
הבחורים סיירו במוסדות פאר של חב
השליח הרב בנציון קארף משוחח עם בחורים * צילום: בנימין ליפשיץ, crownheights.info

מאת בנימין ווייס, כתב COL לכינוס

יום ראשון האחרון, במסגרת כינוס התלמידים השלוחים לצפון אמריקה, הוקדש לסיור במספר מוסדות חב"ד בפלורידה.

מאה הבחורים עלו לשני אוטובוסים, משאירים לאחור את הטיילת של מיאמי ביץ' לטובת עצי הדקלים של קוקונאט-גרוב, שכונה פרברית הנקראת "הכפר של מיאמי" רבתי. לשמאל הרחוב מיין הייוויי מתגלה מבנה גבוה ומעוגל העשוי מטיט לבן וכיפה בראשו.

בית-חב"ד "בית עובדיה" היה פעם כנסייה, השליח הרב יעקב פעליג סיפר לתמימים המשתאים.

"לא רציתי לקנות אותו. יצא שהוא בדיוק היה למכירה. אבל אני רוצה להגיד שלכם שלא תטעו למדוד הצלחת שליח לפי הבניין שלו", הוא אמר.

"השנים הכי חשובות לשליחות הם השנים בישיבה. לגייס כספים ולמשוך יהודים כולנו יכולים, השאלה היא מה הלאה. היום רוצים עומק ולא מספיק להכין שיעור בלילה שלפני".

לאנשי 'ועד תלמידי התמימים העולמי', הפועל לאורך השנה בישיבות חב"ד ומתאם את פעולות התלמידים השלוחים, רק נותן להנהן בחיוב.

ההבטחה לבנק

הבחורים ממשיכים לצפון מיאמי לבניין בן שמונה קומות של בית-הספר "לנדאו ישיבה" לבנים ובנות בנפרד. חנוכייה מוארת על הבניין המודרני והשלט "מרכז חינוך ליובאוויטש" נראים בבירור מהכביש המהיר.

המנהל הרב בנציון קארף, בנו של השליח הראשי הרב אברהם קארף, מספר כי כשהם לקחו הלוואות מהבנקים הם נתנו ערבות שתוך חמש שנים יהיו להם 500 תלמידים. אלא שכעת יש להם 750 תלמידים.

הרב קארף מנהל גם את "מרכז ליובאוויטש בפלורידה", בו שוכן ישיבת חב"ד במיאמי, היה המארח של הכינוס והתלמידים ניגשו להודות לו אישית על הסיוע האדיב שניתן להם בשלושת ימי הכינוס.

העצירה הבאה היא בבית-חב"ד במרכז בוקה-ראטון של הרב משה דנבורג שעובד באחדות לדוגמא עם העמיתים בעיר הרב זלמן בוקיעט, הרב ראובן ניו והשאר.

הבחורים קיימים בבניין המאורך עם התקרה הגבוהה דיון פתוח בנוגע למעשה בפועל. הדגישו כי קו האהבה מצליח יותר מקו הגבורה עם הדור הנוכחי, הציעו לשמור על נושא לימוד אחיד בסדר חסידות וכן ליזום חברותות ושיחות עם הבחורים ולהיענות במקרה שהוצע.

בשבילך או בשבילו

הרב דנבורג, שבצעירותו נשלח לשנתיים לישיבה בונצואלה, הרחיב על היחסים בין התלמידים השלוחים.

"שנתיים זה הרבה זמן. אתה לומד את כל השטיקים של החבר'ה איתך ולומד להסתדר איתם. הייתי בארץ באחרונה עם מקורב שלא אהב ללכת למקומות קדושים. נעשתי קצת מרוגז איתו, אבל נזכרתי כי יש לשים עניינים אישיים הצידה. אתה לא כאן בשבילך אלא בשבילו ולא צריך להתעקש על רווח אישי בכל מחיר".

 

משם האוטובוסים יצאו לפורט לודרדייל ונעצרו לתפילת מנחה במניין הספרדי בבית-חב"ד על-שם הבן-איש-חי זצ"ל, בראשו עומד השליח הרב משה-מאיר ליפשיץ.

הבניין עשוי אבנים ירושלמיות מבחוץ ושיש בוהק מבפנים, ולא הרחק ממנו עומד מבנה דומה המשמש כמקווה. השליח הצעיר החדש הרב יצחק נפרסטק מספר כי בקרוב ייפתח מסעדה חלבית כשרה בשם "קפה אמונה".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
מענדל & שמוליק
כ' טבת ה׳תשס״ז
אני רואה שם נציגות נכבדה מקרית-גת... יש כבוד !!

היה נחמד לראות אתכם ...

בהצלחה !

ק"ג
2.
הבחור ברוק הבן של שמוליק
כ' טבת ה׳תשס״ז
אתה נראה בסדר גמור ב"ה
תעשה חיים משוגעים
משמוליק אופנר
בני ברק
3.
נראה ממש יפה...
כ"א טבת ה׳תשס״ז
כינוס השלוחים להפליא!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.