מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תשס״ז 08.01.2007

ספר התורה מסדאם חוסיין לקהילה החב"דית במיאמי

האדמו"ר מזוטשקא שערך ביקור במיאמי ביקר בבית-הכנסת של חב"ד בצפון מיאמי בראשות רב הקהילה הרב לוי-יצחק פורטה. במהלך הביקור הציג הרב פורטה לאדמו"ר ס"ת עתיק שלפי כל הסימנים נכתב לפני כ-600 שנה בבבל היא עיראק. סה"ת היה מונח בחדרי אוצרותיו של סדאם חוסיין בעירק, והתגלגל בהשגחה פרטית לידי הקהילה החב"דית במיאמי  לסיפור המלא
ספר התורה מסדאם חוסיין לקהילה החב

האדמו"ר מזוטשקא שערך ביקור במיאמי ביקר בבית הכנסת של חב"ד בצפון מיאמי בראשות רב הקהילה הרב לוי-יצחק פורטה. במהלך הביקור הציג הרב פורטה לאדמו"ר ספר תורה עתיק שלפי כל הסימנים נכתב לפני כ-600 שנה בבבל היא עיראק. ספר התורה היה מונח בחדרי אוצרותיו של סדאם חוסיין בעירק, והתגלגל  בהשגחה פרטית לידי הקהילה החב"דית במיאמי.

השומר העירקאי ששמר על האוצרות סיפר בחקירתו כי סדאם הורה לו שאם יבין שחיילי צבא ארה"ב מבקשים לחדור אל מעוז האוצרות, יוציא את הספרים העתיקים לשריפה, וימנע בכל מחיר את הגעתם לידיים אמריקאיות.

הערבי הבין שיש בידו אוצר, והחליט לנסות ולהתעשר. הוא ניתק את הספרים מתוך בתי הכסף הגדולים והחביאם. כאשר הגיעו החיילים הם מצאו רק את הציפוי החיצוני.

כעבור תקופה נטל האיש את 70 ספרי התורה וניסה להבריחם לירדן, אך שם נעצר עם מטענו הקדוש והיקר, ועד עתה לא ידוע מה עלה בגורל 70 הספרים. רק ספר אחד הגיע בדרך לא דרך לקהילה היהודית במיאמי.  

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
לא עניתם לשאלה! איך הספר ניצל??
י"ח טבת ה׳תשס״ז
נו?
2.
קידוש השם
י"ח טבת ה׳תשס״ז
הסיפור מרגש ומשמח, אבל כאחד שיש לו קשר עם הציבור החרדי לדעתי למען כבוד לויבאוויטש השליח היה צריך להופיע בפני אדמו"ר שביקר עם כובע וחליפה.
המאחל לך הצלחה רבה: שליח שפועל עם ציבור החסידי.
3.
אפשר להבין אותו
י"ח טבת ה׳תשס״ז
כשבא אליך פתאום באמצע העבודה ואתה לא יושב בדיוק עם כובע וחליפה, אבל לא יקרה כלום עם יגיד לאורח סליחה רגע וילך ללבוש את הלבוש במיוחד אם הולך לסיור גדול בבית חב"ד לפתוח את ארון הקודש ועוד להצטלם, יש לציין שלפי החלק הקטן שנראה בתמונה עושה רושם שהבית חבד מאד מאד יפה, הצלחה רבה לשליח
4.
הרב פורטה - איש מצליח
כ' טבת ה׳תשס״ז
כאחד שביקר במקום לא מזמן, יש לציין את פעילותו הברוכה של הרב פורטה, ולא סתם הטריח את עצמו הרבי מזוטשקא לכבד את הקהילה בביקור.
5.
קשר עתיק בין זוטשקא לחב"ד
ח' אדר ה׳תשס״ז
הרבי מזוטשקא זצ"ל היה מגיע הרבה לכינוסים של חב"ד בסיום הרמב"ם ולפעמים גם בתהלוכת ל"ג בעומר בבני ברק, אני זוכר שבל"ג בעומר הוא היה מגיע עם שטריימיל כי כך היה הולך ביום זה. וגם בנו ממשיך דרכו הרבי מזוטשקא שליט"א יש לו קשר עם ליובאוויטש ואף ביקר בעבר בבית הרבי מחב"ד, וגם אישים חשובים מחב"ד מגיעים אליו לביקורים כי חוץ מזה שהוא אדם קדוש וצדיק הינו פדגוג גדול בחינוך, ורבים מגיעים להתייעץ עמו. אני כחסיד חב"ד נהנה מאוד להתפלל אצלו מדי פעם כשאני מגיע מכפר חבד לשבות בבני ברק.
6.
מחיל אל חיל
ו' אב ה׳תשפ״ג
הבית הכנסת הזה שרואים בתמונה כבר לא קיים, במקומו בנה הרב לוי פורטה בנין חדש ענק עם בית הכנסת גדול לאשכנזים ובית כנסת גדול לספרדים, ומקוה מפואר.
הרבי מזוטשקא ירושלים שליט"א ביקר שם בחודש תמוז תשפ"ג ואף אמר דרשה בבית הכנסת בין מנחה לערבית לקהל הרחב, הרבי דיבר בעברית, והרב פורטה תירגם לאנגלית.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.