מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

הגיע הזמן להחליף 'דיסקט' בחשיבה

"לא פשוט 'להחליף דיסקט' בראש, ולהתחיל לחשוב במושגים אחרים. שנים על שנים נכנסה לתוכנו אווירה של תחרות ושל 'מפגני כוח'. אבל, אחי ורעי, אנחנו חייבים 'להחליף את הדיסקט'. בואו נחליף את הגישה הבסיסית שחלחלה לתוכנו בשנים האחרונות. נשים בצד את הכעסים ההדדיים ואת מטעני הטענות והטרוניות, ונתחיל לחשוב באופן חיובי. הכינוס אינו אמור להיות סוף פסוק, אלא להיפך, עליו להיות תחילתה של דרך" ■ מנהל כינוס ההתעוררות הארצי, הרב ישראל ברוד, במאמר מיוחד לקראת הכינוס  למאמר המלאדעות ב-COL 
הגיע הזמן להחליף 'דיסקט' בחשיבה
הרב ישראל ברוד: "כשהכינוס יהיה בע"ה מוצלח – זו תהיה הצלחה לחב"ד כולה"

אחי ורעי, אנ"ש שיחיו

נעניתי לפנייה של אגודת חסידי חב"ד לארגן בפועל את כינוס ההתעוררות הארצי של אנ"ש שיחיו, שיהיה ביום השלושים לפטירת התמימים היקרים ע"ה, ואני רוצה לשתף אתכם במחשבות העוברות בראשי תוך כדי העבודה על הכינוס.

הכינוס נולד מתוך התחושה הקיימת בלב המוני חסידי חב"ד שאי אפשר לעבור לסדר היום על אסון כזה, שבא לאחר סדרת אסונות יוצאים מגדר הרגיל, שבהם נפגעו ילדים רכים ותלמידי התמימים, ובהם כמה מילדי השלוחים.

כולנו מרגישים שחייבים לחולל שינוי, להתעורר, להתחזק, לפעול לקירוב הלבבות במחננו, לתקן עניינים הדורשים תיקון. ברור לנו, לאור הכיוון שראינו כל השנים אצל הרבי, שחס ושלום לומר שזה "מקרה נקרית" (כלשון הרמב"ם), אלא שזו טלטלה שמטלטלים אותנו מן השמים, כדי שנתעורר ונתקן את דרכינו.

הכינוס הוא אפוא הדבר המתבקש ביותר במצב הזה, וכך הוא אכן מתקבל אצל המוני חסידי חב"ד, בכל רחבי הארץ. אני רואה את ההתעוררות וההתלהבות, וכאלה הם הדיווחים שאנחנו מקבלים מהשטח. זו הסיבה שהוחלט להעביר את הכינוס לבנייני-האומה בירושלים, כדי שאכן יוכל המקום להכיל את המוני אנ"ש שרוצים להשתתף בכינוס.

בהודעות על הכינוס ביקשנו מכל מי שיש לו הצעות ורעיונות, להתקשר ולהעלותן לפני. ואמנם, רבים התקשרו והציעו רעיונות טובים, שאת חלקם כבר מימשנו ואת הנוספים אנחנו מנסים לממש. זו הדרך הנכונה שבה עלינו לפעול בשעה כזאת – לדבר, להציע, לנסות לקדם רעיונות. איש אינו מבטיח שאפשר יהיה להגשים כל רעיון, אבל בדרך של הידברות יש סיכוי להשיג תוצאות חיוביות ומבורכות.

חשוב להבהיר כי המודעות שפורסמו בשבוע שעבר אינן משקפות את התכנית המלאה של הכינוס. מלבד האישים שפורסמו, ידברו בכינוס אישים נוספים, שמשקפים את מגוון הדעות במחנה חב"ד. יש בנו שאיפה כנה שכל אחד ואחד מחסידי חב"ד ירגיש "בבית" ויחוש שקולו נשמע. וכך יהיה בע"ה.

צריך גם לזכור, שכינוס אחד אינו אמור ואינו יכול לפתור את כל הבעיות שנוצרו מאז ג' תמוז תשנ"ד. יש עניינים שצריכים להידון בפורומים המתאימים, אולי בשיחות חשאיות. יש כרגע כמה יוזמות שמתקיימות בשטח, וצריך לחזק את ידי העושים במלאכה ולאחל להם הצלחה. אבל אלה דברים שדורשים זמן ואינם יכולים להיפתר בין רגע.

אדרבה, נתחיל כולנו במהלך של התקרבות איש אל רעהו, לראות את המעלות שיש בכל אחד ואחד – כמאמר: "לראות מעלת חברינו ולא חסרונם" – ואז לאט לאט נוכל לרשום עוד ועוד הישגים בנושא קירוב הלבבות.

לשם כך צריך לשנות את צורת המחשבה. אני יודע שזה בהחלט לא פשוט. שנים על שנים נכנסה לתוכנו אווירה של תחרות ושל "מפגני כוח". יש כאלה שכשהם שומעים על כינוס מיד הם חושבים במושגים של "בעד" ו"נגד".

זה כנראה הרקע לכך שכמה גורמים מפיצים טענות נגד הכינוס. אין בי כעס עליהם, רק כאב גדול, אבל גם לימוד זכות. זה לא פשוט "להחליף דיסקט" בראש, ולהתחיל לחשוב במושגים אחרים. טבע האדם, שהוא ממשיך להתנהל כפי שהורגל מאתמול ומשלשום, ולוקח לו זמן לשנות גישה.

אבל, אחי ורעי, אנחנו חייבים "להחליף את הדיסקט". שכל אחד ואחד יעמיד נא את עצמו בהרגשה שהוא הרגיש באותו יום שבו נתבשרנו על האסון הנורא. הרי באותם רגעים היה ברור שחייבים לעצור, שמוכרחים להשתנות, שאסור להמשיך עם כל ההתנצחויות שלא מביאות שום דבר טוב.

למרבה הצער יש סימנים ש'חוזרים לשגרה' ח"ו. האסון כביכול כבר מאחורינו, ואפשר לחזור ל"תמידים כסדרם" של "מלחמות דקדושה" כביכול, שכל אחד בא עם הצדק שלו ובטוח שהוא צודק במאה אחוז והשני טועה במאה אחוז. האם בדרך הזאת נגיע למשהו טוב וחיובי?

אנחנו עומדים לקראת כינוס שאיננו "מפגן כוח" כלל וכלל. אף מחנה לא יוכל לרשום את הכינוס כ"הצלחה" שלו, משום שבאים אליו חסידים מכל הגוונים וקשת הדעות וההשקפות. חסידי חב"ד יבואו בע"ה בהמוניהם, בגלל נקודה פנימית שהיא למעלה מכל ההתחלקויות וה"מחנות". ולכן כשהכינוס יהיה בע"ה מוצלח – זו תהיה הצלחה לחב"ד כולה.

בואו נחשוב כולנו בצורה חיובית. נכון שאפשר למצוא פה ושם חסרונות, לפי דעתו של זה ולפי דעתו של אחר, אבל אדרבה, נסתכל בעין חיובית על עצם העובדה שאלפי חסידים של הרבי מתעוררים ומתאחדים לתנועה שמבקשת שינוי כיוון וחתירה לקירוב הלבבות. הרי אין ספק שכל מי שיהיה בכינוס יֵצא ממנו בהתעוררות ובהתחזקות, ובוודאי שזה יביא תוצאות חיוביות בהרבה עניינים.

הכינוס אינו אמור להיות סוף פסוק, אלא להיפך, עליו להיות תחילתה של דרך. הכינוס אמור לבטא את הזעקה האדירה שמהדהדת בנפשם של המוני חסידי חב"ד – להתקרב איש אל רעהו, ללכת איש לקראת רעהו ולדעת לוותר איש לרעהו. מכאן ואילך יהיה עלינו להתקדם הלאה, מתוך גישה חיובית ובונה, כדי להגיע לעוד ועוד התקרבויות ואהבת אחים.

אני חוזר וקורא לכל אחד ואחת – בואו נחליף את הגישה הבסיסית שחלחלה לתוכנו בשנים האחרונות. נשים בצד את הכעסים ההדדיים ואת מטעני הטענות והטרוניות, ונתחיל לחשוב באופן חיובי. בואו נתחיל כולנו ללמד זכות על הזולת ולהאמין שכוונתו לטובה.

וכבר הבטיחונו רבותינו נשיאינו: "טראכט גוט – וועט זיין גוט" (תחשוב טוב, יהיה טוב).

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
21 תגובות
1.
דברים היוצאים מן הלב
י"ז טבת ה׳תשס״ז
התרגשתי לקרוא את הדברים שניכר כי הם יוצאים מן הלב.

הרב ברוד - ישר כח ותמשיך בפעילות הברוכה למען כלנו!!

בתור שליח שראיתי איך הרב ברוד הצליח לעבוד עם כל השלוחים, עם כל הדעות, אני בטוח שגם פה הוא יצליח.
2.
כל אנ"ש בעד הכנס!
י"ז טבת ה׳תשס״ז
אני לא שמעתי מישהו מדבר נגד הכנס. אדרבה, יש התרגשות והתעוררות ובאמת רוצים לבא יחד כאיש אחד בלב אחד.

תחזקנה ידכם.
3.
עצם הדיבורים על הכנס כבר מתחילים לחולל א...
י"ז טבת ה׳תשס״ז
כבר עכשיו, לאחרי הפרסום הגדול על הכנס שמגיע אפשר לראות סימנים של שינוי ודיבורים על אחדות אמיתית שמתבקשת.

אולם יש לזכור שביחד עם המאמר המצוין של ר ישראל ברוד כאן באינטרנט, חשוב לדאוג שיהיו אנשים נשטח שיעוררו את אנ"ש והמקורבים בכל מקום להשתתף בכנס.
נחוץ שאנשים אלו יהיו בדווקא כאלה שאינם מזוהים עם קבוצה כזו או אחרת, וכך ברור לגמרי לכל מי ששומע את בקשתם להתאחד ולבוא לכנס שהדברים יוצאים מקרב לב ובוודאי שאז יפעלו הדברים את פעולתם.

אקווה שהדברים האלו יובאו לתשומת לבו של ר ישראל ברוד שעושה רבות למען השלוחים ולמען כל השלוחים בלי יוצא מן הכלל.
4.
נזכור ולא נשכח
י"ז טבת ה׳תשס״ז
יישר כח על היוזמא והנני בטוחה כי הרב ברוד יעשה זאת על הצד הטוב ביותר כפי שעבד עם בתי חבד חשבתי לי מה יכול להניע את הלבבות בכנס ענק זה אז אולי תמונות ענק של הילדים שהלכו לנו על לא עוול בכפם נזכור ולא נשכח
5.
למארגני הכינוס!
י"ז טבת ה׳תשס״ז
האם דיברתם עם אל שקוראים לעצמם "משיחיסטים"? האם הם מתכוונים לבוא?
6.
ysroel just continue your great work!
י"ז טבת ה׳תשס״ז
its good your writing this but just make shure it doesnt affect the outcome of the great things your doing,yasher koach!
7.
מאמר חשוב, דברים שצריכים להיאמר
י"ז טבת ה׳תשס״ז
הלואי שנעשה כלנו את השינוי הזה ונתחיל להסתכל אחד על השני בעין ימנית. בטוח שאז נמצא דרך לפתור את כל החילוקי דעות.
8.
למה אין תגובה ל -5 ???
י"ז טבת ה׳תשס״ז
אם זו אחדות אזי שני הצדדים צריכים להיות נוכחים ואם לא ...
9.
למגיבים 5 ו 8
י"ז טבת ה׳תשס״ז
הרב ברוד בעצמו אומר בפירוש:

"חשוב להבהיר כי המודעות שפורסמו בשבוע שעבר אינן משקפות את התכנית המלאה של הכינוס. מלבד האישים שפורסמו, ידברו בכינוס אישים נוספים, שמשקפים את מגוון הדעות במחנה חב"ד. יש בנו שאיפה כנה שכל אחד ואחד מחסידי חב"ד ירגיש "בבית" ויחוש שקולו נשמע. וכך יהיה בע"ה".

הרי הוא אומר שיהיו נואמים משיחיסטים.

10.
הפתעות??
י"ז טבת ה׳תשס״ז
מי אלו ה"אישים הנוספים שמשקפים את מגוון הדעות במחנה חב"ד"?
אדרבא, פרסמו את שמותיהם!
11.
תפרסם מי מהרבנים המשיחיסטים יידברו בכינו...
י"ז טבת ה׳תשס״ז
איך אתה רוצה שכל אנ"ש יגיעו אם אין אפילו רב אחד מהמשיחיסטים שמוזמן לדבר בכינוס.
12.
אנא, הזמינו גם משיחיסטים ופרסמו זאת
י"ז טבת ה׳תשס״ז
אנא, אנא, אנא!!
הזמינו גם רבנים מהמשיחיסטים, אפילו אם בתחילה לא ירצו לבא, עשו כל מאמץ לשכנעם, אפילו להתחנן, כן להתחנן, גם לעשות ויתורים מסויימים, העיקר שיבואו.
נסו להביא את ר זלמן לנדא, זלמן נוטיק, הרב ישראל הלפרין, ואולי אפילו הרב וילשנסקי, נסו נסו נסו !!!
אם תצליחו, פרסמו שגם הם יהיו בין הדוברים.
או אז תהיה זו תחילתה של אחדות נפלאה.
אנא, עשו זאת, לא למעננו ולא מפחד האסונות, אלא למען הרבי !!!
עה"ח
שליח
13.
מצטרף ל10 ו12
י"ז טבת ה׳תשס״ז
שיוציאו פליירים מעודכנים ומפורטים יותר וכך יגיעו יותר אנשים.
14.
עוד דרך לאחדות.
י"ז טבת ה׳תשס״ז
שכל התמימים ישתתפו באותו מבצע לימוד שהתחילו להריץ.
לא משנה איזו הכרזה יש על המודעה
15.
מי קורא לבוא לכינוס ?
י"ז טבת ה׳תשס״ז
מחכים להוראת הרבנים לבוא לכינוס.

מלבד זאת, הרב ברוד, כבודו במקומו מונח - לא הוא יורנו מתי יש להחליף דיסק, יש לנו רבנים
16.
למגיב 15
י"ח טבת ה׳תשס״ז
ממש מרגש לראות שאתה מחכה להוראת הרבנים שיאמרו לך שצריך להחליף דיסק ממלחמות יהודים לשלום ולאהבת ישראל.

האם את הדיסק של המלחמות הרבנים אמרו לך להכניס?

אבל אולי באמת גם הרבנים צריכים להגיד די לכל המלחמות.
17.
ברוך ה
י"ח טבת ה׳תשס״ז
מזל טוב מזל טוב על היוזמה הנפלאה לקירוב לבבות בח"בד
יהי רצון שתצליחו במעשה ידיכם ושכולם ילמדו מכם
ויהיה די לצרות
18.
tho other side of the world
י"ח טבת ה׳תשס״ז
rabbi brod, iashar koach for orgnizing this!
as a lubavitcher in the other side of the ocean, i would like to watch the event live online, or afterwards online the whole program. thank you.
19.
ל 16
י"ח טבת ה׳תשס״ז
אכן כך, יהודי עושה את כל דרכו על פי הוראת רבנים,
20.
ל19
י"ח טבת ה׳תשס״ז
כמו שלהניח תפילין כל בוקר אין צריך הוראה מהרבנים כל שכן וקל וחומר למצוות אהבת ישראל הרב ברוד לא צריך ציווי ובקשה מהרבנים
21.
למי ששאל על רבנים "משיחיסטיים"
כ"ג טבת ה׳תשס״ז
יש את הרב יוסי גינזבורג שעל לנו לזלזל במשיחיותו השפוייה והאמיתית אולי הוא יכול להיות גשר בריא אמיתי והגיוני..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.