מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

מדוע איחר הרבי לשחרית יוכ"פ תשמ"ז?

במהלך כינוס האחדות של שלוחי הרבי שנערך בשבוע שעבר באשקלון סופר על מקרה שאירע ב-770 לפני 20 שנה, ביום כיפור תשמ"ז שבעטיו איחר הרבי לתפילת שחרית. הסיפור פורסם בפורום 'בחרדי חרדים' ו-COL מפרסמו ככתבו וכלשונו. הגולשים שיש בידם פרטים נוספים על המקרה מוזמנים לשתף את הגולשים באמצעות 'מערכת התגובות'  לסיפור המלא
מדוע איחר הרבי לשחרית יוכ
הניק "Mevutal" מספר/ת: קבוצה בנות מכפר-חב"ד תפסו מקומות בעזרת נשים לפני יום הכיפורים, ונשארו לישון במקומם בכדי שיוכלו לראות את שירת ה'מארש' במוצאי יום הכיפורים. לפנות בוקר התעוררה אחת הבנות והלכה לשירותים. בנתיים הגיעה בחורה צרפתית ותפסה את המקום.

הבנות האחרות אמרו לה שזה מקום תפוס ושהבחורה רק הלכה לזמן קצר לשירותים. כשהישראלית חזרה ודרשה את מקומה מהצרפתיה היא נתנה לה מכה חזקה מאד והיא התעלפה. "הצלה" לא יכלו להעיר אותה מההתעלפות ולקחו אותה לבית הרפואה. 

הרב יהודה-לייב גרונר הלך לרבי וביקש ברכה לבחורה לאחר שסיפר לרבי את כל הסיפור. הרבי דרש שהיא תלך לבקש מחילה ושלא ירד לביהכנ"ס עד שהיא תבקש מחילה. לפועל הרבי ירד לתפילה בעשר וחצי. במוצאי יום כיפור שלח הרבי מסר לצרפתיה שהיא חייבת לחזור לצרפת לפני חג הסוכות.

הניק "ידענוביץ" מספר/ת: זכורני שהייתי נוכח במזכירות כאשר הרב גרונר מסר את הוראת הרבי לשליח (כמדומני הרב שמואל אזימוב) שהיה ממונה על נסיעתן של קבוצת הבנות הללו. והוא ניסה לבקשר רחמים ולהתחנן, ואמר שזו בחורה שעמלנו רבות על קירובה, ושממש לא טוב שיזרקו אותה. ולא עזרו כל התחנונים, הרב גרונר אמר שהרבי לא מוכן לשמוע כלום והיא חייבת לנסוע הביתה.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
זה היה בתשמ"ב
י"ז טבת ה׳תשס״ז
הסיפור היה ביוה"כ תשמ"ב
עם הנערה ש.מ. מכפ"ח
2.
לא יפה
י"ז טבת ה׳תשס״ז
לצין אפילו פרטים שמזהים את מקום הבחורה לענ"ד,
אכן זה היה בתשמ"ב ולא בתשמ"ז.
3.
קבוצה תשמ"ז
י"ז טבת ה׳תשס״ז
בדקתי ביומני וכן בעוד יומנים

ולא מצאתי שהרבי ירד אחרי שעה עשר בידיוק
4.
אם אינני טועה
י"ז טבת ה׳תשס״ז
זה היה בתשמ"ה (אבל בטוח לא בתשמ"ז). הסיפור היה מפורסם בזמנו.
5.
מי היה מתי היה מי מה מו
י"ז טבת ה׳תשס״ז
העיקר, רבותי, העיקר הוא ללמוד מסיפור זה שהרבי ריחק בתוקף מאוד כל סממן של אלימות. עם אלימות לא משיגים חסידישקייט.הרבי שלח הבחורה לצרפת אפילו שהרב אזימוב "התחנן". (קצת לא מובן ההתחננות- אם היתה-מדובר פה בהוראה של הרבי...). לפי התגובות הבינותי שהיום היא בחב"ד על אף שגורשה חזרה לצרפת. ללמדנו שגם התירוץ של קירוב רחוקים-לכאורה- לא היה בו כדי לסנגר על הבחורה המכה. אדרבה , כשעומדים על העיקרון שהתוה הרבי בלי פשרות משיגים תוצאות הכי חיוביות.
6.
זה היה בתשנ"ב
י"ז טבת ה׳תשס״ז
היתי עדה לארוע
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.