מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

'תלמידים שלוחים' אינו תואר, אלא תוספת אחריות

מאה תלמידים שלוחים שהתכנסו אמש (מוצאי-שבת) במיאמי סיימו שבת רצופה התוועדויות כשהם נקראים להדגיש הוספת לימוד - "להיות שקועים בנגלה ובחסידות", כפי שאורח המשפיע הרב שלמה זרחי קרא ■ התמימים התפללו עם באי בית-חב"ד השוכן בתוך בניין הישיבה ובסעודה נאמו נציגי קבוצת התלמידים השלוחים ■ ראש הישיבה המארחת הרב לייבל שפירא אמר לבחורים כי תפקידם לא השתנה מאז תשכ"ז. "אתם נבחרתם לתפקיד בדיוק כמו אז ועליכם לפעול כמו שעשו אז", אמר הרב ■ שליח COL לכינוס בדיווח שלישי מפלורידה  לסיפור המלא וגלריית תמונות
'תלמידים שלוחים' אינו תואר, אלא תוספת אחריות
צילום: בנימין ליפשיץ, crownheights.info

מאת בנימין וייס, כתב COL לכינוס
צילומים: בנימין ליפשיץ


שבת רצופה 'שבת אחים' הסתיימה לפני מספר שעות במיאמי, כחלק מהכנס הרביעי של התלמידים השלוחים לישיבות חב"ד בצפון אמריקה. "תלמידים שלוחים זה לא תואר ארוך יותר, אלא אחריות נוספת שמוטלת עליכם", אמר המשפיע הרב שלמה זרחי בהתוועדות.

בשבת התמימים התפללו עם באי בית-חב"ד. הבניין הנושא את השם "מרכז ליובאוויטש בפלורידה" ברחוב אלטון משמש כבית-כנסת, היכל לימוד למתיבתא והישיבה הגדולה, חדר אוכל ושיעורים ופנימייה. בראשו עומד השליח הראשי הרב אברהם קארף ובניו הרב בנציון והרב מענדי.

בליל שבת התוועד ראש הישיבה הרב יהודה לייב שפירא. תלמידיו מספרים כי הוא מוסר קרוב ל-15 שיעורים בשבוע, בגמרא ובחסידות. כוח ההסברה שלו ניכרת בהתוועדות כשהוא מספר כי ישיבת מיאמי הייתה השנייה שהרבי שלח אליה תלמידים שלוחים (לאחר מלבורן, אוסטרליה).

"שליחותכם אינה שונה ממה שהיה בשנת תשכ"ז", אמר הרב שפירא על השנה הראשונה שתלמידים שלוחים נסעו בהוראת הרבי. בשנים הראשונות הרבי היה בוחר בתלמידים ובהמשך עשה זאת הרב דוד רסקין ועמיתיו להנהלת הישיבה ב-770. "אתם נבחרתם לתפקיד בדיוק כמו אז ועליכם לפעול כמו שעשו אז", הרב הוסיף.

ריקוד 'שלוחי אדונינו'

בליל שבת דיברו גם נציגי תלמידים שלוחים: חיים פייפ ממונטריאול, נחום סאסונקא מבולטימור, יצחק סמיט מסטטן-איילנד ושמואל חיטריק, יליד צפת שייצג את השלוחים למיאמי, ושעשע את הקהל באנגלית רצוצה. המנחה היה הת' יוסף פיין מישיבת פוסטוויל שעשה דרך ארוכה להגיע לכנס.

ביום שבת, לאחר מקווה לימוד חסידות, התמימים התפללו מנחה מיד בתום מוסף ונכנס לחדר ה'זאל' הסמוך בו השולחנות נערכו כמקשה אחת. הרב שלמה זרחי, משפיע ישיבת "תומכי תמימים המרכזית" ב-770 ואורח השבת, התיישב במרכזו. לצידו הרב בנציון קארף והרב וולוול ליפסקר מצוות הישיבה.

הרב זרחי מתחיל לדבר בטון נמוך. קולו מתגבר כשהוא מפתח את הנושא עליו מדבר. "אני לא נבראתי א-ל-א לשמש את קוני", הוא מצטט לבחורים ומדגיש כי ברגע שהם יהיו שקועים בתורת הרבי "אתם תתעוררו אחרת, תתפללו אחרת, תאכלו אחרת וגם תשפיעו על הבחורים אחרת וזו הרי תפקידכם".

במוצאי-שבת, הרב אמור לטוס בחזרה לניו-יורק לבר-מצווה משפחתי, אולם כעת "הרבי רוצה שתלמדו נגלה וחסידות ביום ראשון, ביום שני וביום שלישי". הוא פוצח בניגון חסידי, לוקח 'לחיים' ומכניס לפיו כף סלט כרוב, ומעודד את השירה בתנועת יד מוטשת כשעיניו עצומות.

ההתוועדות הנמשכת עד לאחר צאת השבת, דבר הגורם לאיחור המלווה-מלכה על-אף מאמצי המארגנים לשמור על לוח הזמנים. המשתתפים נעמדים ברגע שיא, שמים יד כל כתף השני ושרים באנגלית "שלוחי אדונינו, טו ברינג משיח צדקינו".


עוד בנושא:
+ כשמשפיעים - מרגישים מסופקים / גלרייה
+ הבוקר ייפתח במיאמי 'התלמידים השלוחים'

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.