מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

הרב גרונר ל-COL : "לא היה מצב כזה בחב"ד"

"המצב הזה הוא החמור ביותר שאני זוכר", אומר מזכירו של הרבי הרב יהודה-לייב גרונר ל-COL לקראת השתתפותו בכינוס ההתעוררות הארצי ב'בנייני האומה' בירושלים ■ באירוע צפויים להשתתף גם המזכירים: הרב יהודה קרינסקי והרב בנימין קליין ■ "מעולם לא היה מצב כ"כ קשה, בו אירעו אסונות קשים, בפרק זמן כה קצר", אמר עוד הרב גרונר  לראיון המלאהרב קרינסקי ל-COL: להפנות את האבלות לקדושה
הרב גרונר ל-COL :
(צילום: מאיר דהן, COL)
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

ביום שלישי, כ"ו בטבת, ייערך כינוס התעוררות ארצי באולם 'בנייני-האומה' בירושלים. אין הבטחה כי הנואמים בהכרח יספקו מענה לשאלות שמנקרות ולתהיות על שיקוליו של בורא עולם, אולם המארגנים אומרים כי אסיפה של אנ"ש ותמימים וקריאה להתחזקות בהוראותיו של הרבי היא התגובה הראויה.

כתבי COL בארצות-הברית שוחחו השבוע עם שלושה מזכירים שזכו לשמש את הרבי ומגיעים במיוחד לכנס כדי להעביר לציבור את המסר שהם שמעו אצל הרבי בשעות משבר, אסון ואבדון ל"ע. הרב יהודה קרינסקי, הרב יהודה-לייב גרונר והרב בנימין קליין, נושאים מסר זהה, כל אחד בדרכו ולשונו, וקוראים לאחדות בקרב החסידים ולהגברת הפעילות והמבצעים. את הראיון עם הרב קרינסקי פרסמנו בסוף-השבוע.

הרב גרונר: מצב חמור

הרב יהודה-לייב גרונר מתקשה לבחור את המילים המתאימות שהוא חושב שצריך לפרסמם. "מעולם לא היה מצב כל-כך קשה, בו אירעו אסונות כה קשים, בפרק זמן קצר שכזה", הוא אומר בכאב.

כיצד הרבי היה מתייחס למצבים כגון זה? אנו שואלים את הרב גרונר. "קשה לדעת", הוא אומר. "המצב הזה הוא החמור ביותר שאני זוכר. אבל בכלל, במקרים דומים, היה הרבי אומר שהמעשה הוא העיקר והיה מחזק ומעודד. אולם, בכל כל מקרה לגופו הוא.

"למשל, באסון הקשה שארע לפני חמישים שנה בבית-הספר למלאכה ('יד החמישה') בכפר-חב"ד, בו נהרגו חמישה תלמידים ומדריך, הורה הרבי להוסיף עוד מוסדות ומבנים בחב"ד בעולם והרבי אף קרא לציבור להשתתף בגופו, נשמתו וממונו. באירועים אחרים מצערים אף הם, התבטא הרבי שהכל מלמעלה ועורר להרבות בעשייה חיובית".

נושא האחדות, עולה בכל פעם שקוראים אסונות מעין אלה. משום-כך, יתכנסו בעוד שבוע כל חסידי חב"ד באולם 'בנייני-האומה' בעיר ירושלים. "עצם הדבר שעושים אסיפה וחסידים מתקבצים יחדיו למטרה אחת - אחדות והוספה בעניין של אהבת ישראל אצל כל אחד ואחד, זה בעצמו נותן את העידוד והתקווה שיצא משהו חיובי ושיהיה אחדות".

לרב גרונר יש עוד הרבה מה לומר, אבל הוא מעדיף לשמור את הדברים לכינוס. "הנושא הוא כואב ואת דבריי המלאים אני אומר במהלך הכינוס שיתקיים בשבוע הבא", הוא מסיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.