מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

כשמשפיעים - מרגישים מסופקים, אומרים בחורים

מאה 'התלמידים השלוחים' שמתכנסים עכשיו במיאמי ביטש אומרים כי עבודתם להשפיע על בחורים בישיבתם, משפיעה גם עליהם ■ "כשעושים משהו וכשלומדים עם מישהו, מרגישים מסופקים", אומר הת' דוד-אבא גולדשטיין שהגיע מונקובר, קנדה, שדווקא פועל עם ילדי השלוחים ■ הת' מענדי זילברשטרום השליח בשיקגו מספר כי תפקידם היא "להשפיע על הבחורים בצורה שונה" מזו של צוות הישיבה ■ יודי שטיינר מ'ועד התמימים העולמי' מסביר מדוע משפיעים בישיבות ביקשו להקדים את הכנס ■ שליח COL לכינוס בדיווח שני מפלורידה  לסיפור המלא וגלריית תמונות
כשמשפיעים - מרגישים מסופקים, אומרים בחורים
צילום: בנימין ליפשיץ, crownheights.info

מאת בנימין וייס, כתב COL לכינוס
צילומים: בנימין ליפשיץ

הכנס הרביעי של התלמידים השלוחים לישיבות חב"ד בצפון אמריקה נפתח ביום שישי האחרון בצורה טבעית ביותר: שיעור חסידות. מאה בחורים הגיעו מישיבות רבות לאירוע הנערך בישיבת חב"ד במיאמי ביטש בפלורידה.

מיד עם בואם, הם התיישבו להקשיב לרב יוסף ישעיה אברהמס, משפיע הישיבה, שהעמיק במאמר "באתי לגני" - פרק שבעה עשר שנאמר בשנת תש"י. בחורים מעריכים את היקף ידיעותיו בחסידות ומשתדלים לשמור על ריכוז.

ב'זאל' הישיבה נתלה שלט ברוכים הבאים המקריא את המוטו המצוטט מאגרת-קודש של הרבי "לעבט אליין און מאכט לעבן אנדערע". בכנס משתתפים בחורים מישיבות בארה"ב וקנדה. אידיש היא שפה מוכרת אצלם כאלה שלומדים בקביעות את הליקוטי-שיחות של הרבי ועורכים בישיבתם מבצעי עידוד להגביר את הבקיאות בהם.

הכנס מאורגן על-ידי 'ועד תלמידי התמימים העולמי' בשיתוף עם ישיבת חב"ד במיאמי שמארחת קרוב למאה התמימים האורחים בבניינה בשכונת סאות' ביטש. שניהם מתחלקים במימון הוצאות הכנס. את הטיסות משלמים הבחורים עצמם ובישיבות מסויימות משתתפים בהוצאה.

משפיעים ביקשו להקדים

פעילי ועד התמימים, יוסי העכט, שרולי קוטלרסקי ומענדי רייבין סידרו את התיאומים בשטח בשיתוף עם התלמידים השלוחים למיאמי, בהם הת' איסר בויארסקי. לכל משתתף ניתן תיק בד לתפילין, תוכנייה על דף כרומו וחוברת הלימוד. "רצינו שהם ירגישו חשובים, כמו בכינוס השלוחים העולמי", המארגנים העירו.

אפילו שמיאמי היא מיקום רחוק יחסית - בשנים קודמות הכנס נערך בטורונטו ופעמיים בשיקגו - הכנס הנוכחי זוכה להשתתפות הגדולה ביותר - קרוב למאה תלמידים שלוחים. הת' יודי שטיינר, מהמארגנים והנהלת ועד התמימים, לא מופתע. "בחורים היום מחכים לכינוס ומפתחים ציפיות כלפיו. ואנו רואים שהקהל מאוד מרוגש", שטיינר אומר.

שטיינר מציין כי הכנס נערך הפעם בתחילת השנה, בהשוואה לקודמים שנערכו בג' תמוז. "המשפיעים ביקשו להקדים אותו כדי להלהיב את הבחורים מחדש, כי קשה לשמור על ההתלהבות שהייתה לפני שלושה חודשים כשהם התחילו", הוא אומר. "קבענו טיסות מוקדם כדי להוזיל את המחיר".

מאוחר יותר הם גם נהנו משיעור ב"מקוואות - הלכה למעשה" מאת הרב פנחס ווברמן, הרב החב"די של קהילת "אוהב שלום" בעיר.

סוגי שליחות

התלמידים השלוחים הוא התואר לבחורים, בוגרי ישיבות חב"ד האמריקאים הנשלחים על-ידי הרבנים לשנת לימוד וחיזוק בישיבה אחרת. כנסים דומים נערכים לתלמידים השלוחים באירופה, ישראל, אוסטרליה ודרום אמריקה. במיאמי הצטרפו גם שני בחורים שהגיעו לארה"ב לרגל שמחה משפחתית והמשיכו לכנס.

אחד מהם, הת' יוסף קרמר המשמש כשליח ביוהנסבורג, מספר כי השליחות שם שונה לגמרי. בית-הספר 'תורה אקדמי' ביוהנסבורג מתפקד גם כמתיבתא עבור אלו שמוסיפים שעה שיעור חסידות בבוקר ולימוד נוסף בשעות הערב. "הקהילה שם מאוד שלווה", הוא אומר ברמז לעבודה הכפולה שדרושה לעמיתיו עם הבחורים המקומיים.

הת' דני גרבר המשמש כשליח בישיבה קטנה חב"ד בבופלו, מספר כי הבחורים בישיבה באים מאותה רקע ודרושה השקעה נוספת בהשפעה עליהם. בשיקגו, מספר הת' יצחק צירקינד השליח במתיבתא, המצב שונה מכיוון שהבחורים הם בוגרי חדר חב"ד בעיר.

עמיתו הת' מענדי זילברשטרום, ישראלי במקור, מספר כי מבטאו דווקא מתקבל באהדה. "אנחנו מרגיעים אותם והם יכולים לדבר איתנו בזמנים לחוצים כמו לפני מבחנים. אנחנו משפיעים עליהם בצורה שונה משל ההנהלה. העובדה שהשלוחים הם בחורים זה יוצר נגישות והשפעה בצורה פתוחה יותר עם הבחורים. הגיל הצעיר שלנו נותן לנו להבין אותם", הוא הוסיף.

משיחות עם הבחורים עולה כי עבודת שליחותם מותאמת למיקום. יש שיעבדו בעיקר עם הבחורים, אחרים יקבעו שיעורים עם אנ"ש ובני הקהילה. בונקובר למשל, הת' דוד-אבא גולדשטיין מספר, עשרת התלמידים השלוחים מרכיבים את הישיבה ולומדים עם ילדי השלוחים בעיר הקנדית. "כשעושים משהו וכשלומדים עם מישהו, מרגישים מסופקים", הוא אומר.


עוד נושא:
+ הבוקר ייפתח במיאמי כנס 'התלמידים השלוחים'

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אה! בארץ צי ועייף בלי מים
י"ז טבת ה׳תשס״ז
כן בקודש חזיתיך

הלואי בהיותי בקודש ארגיש כאלו געגועים - - -

אותיות המחשבה
2.
כל הכבוד
י"ט טבת ה׳תשס״ז
אתם תותחים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.