מערכת COL | יום ט"ו טבת ה׳תשס״ז 05.01.2007

הרעיון להקמת החברה: בית-חב"ד

מיכה פוקס, מגורש מגוש-קטיף, החליט לפתור את מצוקות הביגוד של גברים כמוהו המתנשאים לגובה של יותר מ-1.90 מטר, ולהקים בתל-אביב חנות בגדים ■ בראיון לעיתון 'בשבע' השבוע, הוא מגלה כי הרעיון התחיל לקרום עור וגידים בשיחה מקרית בבית-חב"ד בוונציה ■ וגם: כיצד נרתמו לעזרתו חסידי חב"ד בארצות-הברית  לסיפור המלא
הרעיון להקמת החברה: בית-חב
מיכה פוקס. שיחה אקראית עם בית-חב"ד, הובילה להקמת החברה
COL מגיש את הקטעים הרלוונטיים מהכתבה, באדיבות 'בשבע':

הרעיון לפתיחת חנות לגבוהים בלבד התחיל לקרום עור וגידים בשיחה מקרית בבית חב"ד בוונציה. "היינו בטיול בפדובה שבאיטליה, וכשהתקרבה השבת חיפשנו מקום עם קהילה דתית. הגענו לבית חב"ד בוונציה.

"בשולחן שבת ישבתי עם חסיד חב"ד שהיה איש עסקים שהכיר היטב את סיטונאי הטקסטיל הגדולים בארה"ב. הוא שאל אותי: 'למה אתה הולך בשבת עם מכנסי ג'ינס?'. עניתי לו: 'אם תמצא מכנסי שבת במידה שלי, אשמח ללבוש אותם בשבת במקום ג'ינס'. השיחה בינינו התחילה להתגלגל, וסיפרתי לו על החלום שלי לפתוח חנות בגדים לגבוהים, בעקבות המצוקה אותה חוויתי באופן אישי. הוא אמר לי: 'מה הבעיה? אני עוד מעט נוסע לארה"ב. תבוא איתי, תכיר את האנשים שצריך, ותוכל להגשים את החלום שלך'".

פוקס חזר לארץ והתייעץ עם אשתו, שעודדה אותו להרים את הכפפה. "אני הייתי צריכה ללכת כל הזמן לחפש לו בגדים, כי הוא פשוט לא היה מוכן לקנות בגדים", מסבירה דקלה את תמיכתה בפתיחת החנות. "הייתי באה למוכר עם חוט באורך השרוול של מיכה, כדי להראות לו איזו מידה אני מחפשת".

בעידודה של אשתו, החל פוקס לטוס לתערוכות טקסטיל בארה"ב, הכיר יצרנים וקיים פגישות במטרה לשכנע את בעלי המותגים לשווק חלק מהתוצרת שלהם, המותאמת לגבהים הנדרשים, לחנות שיפתח בישראל. "כיוון שאני ישראלי, לא היה קל לשכנע אותם לעבוד איתי. וזאת", הוא מדגיש, "על-אף שרבים מתעשייני הטקסטיל בארה"ב הם יהודים ובמשרדים שלהם ניתן לראות מזוזות הקבועות בפתח. הסיבה לחשדנות כלפיי היתה השם הרע שהישראלים יצרו לעצמם בחו"ל כתוצאה מתרגילי עוקץ שונים, מה שגרם לכך שעשו עליי תחקירים מקיפים ודרשו ממני ערבונות וביטחונות בטרם יסכימו לשאת ולתת איתי".

בעיה נוספת היתה הכמות אותה ביקש פוקס לרכוש: "כשהצלחתי לשכנע את בעלי החברות לשבת איתי, הם אמרו: 'טוב, אז כמה אתה רוצה? נתחיל בלשלוח לך עשרת אלפים מכל דבר?'. אני יכולתי רק להציע שאולי נתחיל בעשר מכל סוג. הם צחקו עליי: 'בשביל כמות כזו לא נטרח אפילו להרים את העט', אמרו לי". אז נרתמו לעזרתו חסידי חב"ד והאוכלוסייה היהודית בארה"ב, השקועה כאמור עמוק בענף הטקסטיל. הם ערבו לו בעת הצורך, ופוקס יצר לעצמו תדמית אמינה בעיני הסוחרים. הזמנות הביגוד החלו להיבנות בהדרגה. עד שבא הגירוש, ועצר הכל.

*

מיד לאחר הגירוש, החליטו מיכה ודקלה לפרוש מחברי המושב שפנו לקיבוץ חפץ-חיים, ועברו לדירה שכורה בירושלים. "רצינו לא לשקוע ולא לדוש במה שקרה. מיכה התעסק בחנות, וניסינו להיכנס לשגרה כדרך שתעזור לנו להתמודד עם הגירוש מהבית". בטווח המיידי, הם אומרים, זה אכן עזר, והעיסוק בפתיחת החנות נתן להם כוח להמשיך.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
אוקיי.. אבל הכתבה הזאת כבר הייתה
ט"ו טבת ה׳תשס״ז
הכתבה הזאת בדיוק, היתב כאן ליפני כמה חודשים. אז למה שוב???

*

הערת מערכת:
הכתבה הקודמת הופיעה באתר ynet, כעת היא מופיעה בהרחבה ב'בשבע'.
2.
מיכה קריית שמונאי
ט"ו טבת ה׳תשס״ז
מיכה בנו של הרב פוקס ר"מ בישיבת ההסדר בקריית שמונה
בקי בצורה נפלאה בלקוטי שיחות של הרבי, וכן מוסר שיעור שבועי בליקוטי שיחות.
3.
חחח
ט"ו טבת ה׳תשס״ז
חחח שמוליק ממתי אתה איש עסקים חבדי המתמחה בתעשיית הטקסטיל???

משה ג

נ.ב מה עם התמונות שלי מוונציה דבר איתי
אחי
4.
המפגש שלי ושל מיכה בברוקלין
ט"ו טבת ה׳תשס״ז
מיכה פוקס חברי הטוב מזה שנים אחרי החתונה שלו דרכנו נפרדו לא ראיתי אותו מזה 6 שנים עד שיום אחד פגשתי אותו בשוק
בברוקלין אני אומר לך מיכה עד היום אני לא מעכל את זה איך שהעולם הזה כזה קטן
אני רוצה להגיד לכולם במיוחד לבעלי העסקים שמיכה הוא יותר ישר מסרגל כדיי לכם לסחור איתו בהצלחה רבה שיהיה מחכה לראות אותך בקרוב אצלי בבית תודה על כל מה שעשית
בשבילי אתה חבר אמיתי שהקב"ה יצליח את
דרכך ושכל משאלותייך יתעלו למגע של מלאכים ותראה שפע שמחה בריאות וכל מה שרק תחפוץ
יוסי סולטן
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.