מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ד 17.12.2003

ירושלים: 1500 איש בהתוועדות היסטורית עם ר' יואל

למעלה מאלף וחמש מאות מתושבי ירושלים, גדשו אמש את אולם האירועים המפואר "בית ישראל", ובמשך 6 שעות רצופות נסחפו אל תוך עולמה המופלא של ליובאוויטש, בשיעור מאלף והתוועדות רבת-עוצמה של ה'חוזר' של הרבי, הרב יואל כהן בערב שאורגן על-ידי כולל-חב"ד.
ירושלים: 1500 איש בהתוועדות היסטורית עם ר' יואל
ר' יואל בראש ההתוועדות באולם "בית ישראל" בירושלים
מפעים היה לראות כיצד במשך זמן כה ממושך מתאחד קהל עצום ומגוון – סביב רעיונותיה של תורת החסידות, שיטתה, ערכיה ודרכה המיוחדת. באחווה נדירה ובאווירה חמימה, הסבו זה לצד זה, סביב שולחנות ערוכים – צעירים ומבוגרים מכל חצרות החסידים, ושלל גווני הקשת של ציבור שומרי מצוות; חסידים ואנשי מעשה, אברכים ובעלי עסק, כיפות סרוגות וחובשי כובעים מכל הסוגים. אוזן כולם כרויה להסבריו המרתקים של ר' יואל, שהמחיש בשפה קולחת ובהירה מושגים בשער הייחוד והאמונה ו'מאי חנוכה' – ספוגים בהסברים שדלה והשקה מתורתו של הרבי נשיא דורנו. הנוכחים האזינו בשקיקה ורבים מהם נראו כשהם מנציחים את העושר התורני ורושמים לעצמם ראשי פרקים. כאמור, נמשכה סעודת מצווה ייחודית זו במשך 6 שעות רצופות, להנאתו המושלמת של כל אחד מהנוכחים. על מלאכת המחשבת של ארגון הערב כולו ניצח מטעם כולל חב"ד האברך הנמרץ ר' ישראל ליפסקר שי' מבית חב"ד רמות, שגייס לעזרתו את הת' מנחם מענדל (בן העסקן החסידי הידוע ר' אליעזר) ליכטשטיין. פרסום אינטנסיבי של מודעות בעיתונות החרדית וברחובה של עיר, וסבב של מערכת כריזה ביום האירוע – הביאו את דבר קיום ההתוועדות לכלל הציבור, שנהנה מכל רגע: מהשיעור, התוועדות, סעודת מצווה עשירה ו'משקה' לרוב; הקרנת מראות קודש מבית חיינו, ושירת ניגונים בצוותא בליווי נגן מקצועי. בכיסוי ההוצאות, נטל חלק גם העסקן החסידי הרב מאיר דוד ברגמן. ההתכנסות המיוחדת, מצטרפת לשורה של אירועים שאורגנו ע"י כולל חב"ד לציון 205 שנים לגאולת רבינו הזקן ממאסרו. היתה זו מעין השלמה, להתוועדות המסורתית הייחודית של כולל חב"ד, שכמידי שנה התקיימה בליל י"ט כסליו, בהיכל בית הכנסת המרכזי שברחוב בעל התניא, מעמד שמצליח כבר עשרות בשנים, לרתק רבים מאנשי ירושלים השואבים ניחוח חסידי נדיר וייחודי, המשיב אותך באחת לאווירה הטהורה הזכורה מימיהם של דמויות מופת חסידיות שנהגו לפאר בנוכחותם את שולחן ההתוועדות ב"בעל התניא שול".
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
למנדי
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
ישר כח על ההצלחה הגדולה בעריכת ערב זה, עלה והצלח בכל מעשי ידיך
חברך
2.
מנדי, אשריך בעלם הזה ובבא!!
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
כל הכבוד, גאים בך!
בן זכר עוד השנה!
3.
למענדי - מידידך בניו-יורק
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
מה נורא היתה התפעלותנו עת חזינו לראשונה באמצעות האתר בפעולותיך הכבירות, ואנן סהדי דאין זה אלא מקצת שבמקצת בבחי' טיפה מן הים. ולכגון דא מן פעלא טבא אמרינן יישר חילא, וילך מחיל אל חיל בבריות גופא ונהורא מעליא.
4.
מענדי
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
איך זאג דיר מהתמונות נראה אז סאיז גיווען א מצב יישר כח.
5.
To Mendy
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
You did a great job

Your friend from 770
6.
פה כל הכבוד
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
סוף סוף לא "במת הנשיאות" ודיי לחכימה.....
7.
גם. . . זכור לטוב
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
יש לציין לשבח את התמימים שמוליק פבזנר ומוטי בק, שבשנה שעברה היו הנחשונים שהתמסרו להצלחת האירוע עם הרב כהן שליט"א, והשנה ממקום שבתם בבית חיינו דאגו שהכל יהיה כדבעי יישר כוח!
8.
exageration
כ"ד כסלו ה׳תשס״ד
there was a nice crowd but not 1500
9.
אבי
כ"ד כסלו ה׳תשס״ד
זה טיפה מהים ממה שמנדי מחולל במעשיו , אי אפשר לתאר מה שמנדי חולל לכולל חב"ד , במרץ שלו הפך את כולל חב"ד לתפארת שם חב"ד, כל הכבוד!!!
10.
מענדי מענדי מענדי ומה עם...
כ"ו כסלו ה׳תשס״ד
הרב החסיד ר' ישראל ליפסקר שיחי'
בעל ההתמסרות נלאת
בהיכל ומנחם ובהפצת המעיינות בעיר

מצוה לפרסם עושי מצוה ממנו יראו וכן יעשו

ישרליק ישר כח




נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.