מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ד 17.12.2003

גזע של מתנה

ארבעה חסידים מופיעים בסדר החדש "גזע חסידים": ר' אליהו פאר, ר' ברוך שיפרין, ר' יונה איידלקופ ור' זאוול איידלקופ עליהם השלום. המשותף לכולם? הם ידעו להיטיב עם הזולת בצנעה, תמכו בכל מאודם במוסדות חב"ד-ליובאוויטש והיו מקושרים בכל נימי נפשם לרבותינו נשיאנו. ועוד דבר משותף: הם זקנים והורים של הרב יהודה-לייב איידלקופ שי', משלוחי הרבי לארץ-הקודש. הסיפור מאחורי הספר הולך כך: לרב איידלקופ מנחלת הר-חב"ד נמלאו חמישים להולדתו, ובני המשפחה החליטו להעניק לו מתנה מקורית, או כדבריהם "תשורה מיוחדת על סימני הדרך של מסכת חייהם רצופת התלאות, אבל מלאות מצוות כרימון". הספר בן 157 עמודים הודפס במאה עותקים בלבד ומגולל את חייהם של ארבעה חסידים ש"ניחנו בלב טהור לצד תכונות וכישרונות רבים אחרים. הם סייעו לזולת על חייהם, והכל בסתר ובצנעה, עד שאפילו בני המשפחה לא ידעו מהנעשה".
גזע של מתנה
שער הספר החדש. להשיג במשפחת איידלקופ
"גזע חסידים - משפחה אחת, שני ענפים, שלושה דורות, ארבע דמויות", בעריכת הסופר ר' שניאור-זלמן ברגר. להלן המבוא לספר: חיי מסירות נפש. ארבעת החסידים עליהם נכתב הספר, נולדו וחיו ברוסיה הסובייטית כאשר הקומוניסטים דיכאו את שומרי המצוות בכלל ואת חסידי חב"ד בפרט. כל אחד בדרכו פעל למען שמירת היהדות והחסידות בחירוף נפש. חלפו שנים, וכולם הצליחו בחסדי הבורא לצאת את מסך הברזל, ולהתיישב במדינות בהן שמירת המצוות היא לא עבירה על החוק. אבל העוצמות הרוחניות שהיו חבויות בנפשם לא הפסיקו לבעור, הם המשיכו לפעול ביתר שאת למען היהדות והחסידות. הרב אליהו פאר שהיה כבר קשיש ביקש מאדמו"ר הריי"צ לשלוח לו חוברות בחסידות בכדי להפיצן, חתנו הרב ברוך שיפרין גייס כספים למען ישיבות חב"ד בצרפת ובישראל. וכשיצא לפנסיה התיישב הרב ברוך שיפרין בארץ הקודש והשקיע את רוחו, אונו והונו בשיפוץ ואחזקת מקווה חב"ד בירושלים. הרב יונה איידלקופ – הקרוי 'ר' יונה עושה אידישקייט' כל כולו היה נתון לעשייה בתחום החינוך והמבצעים. ובנו הרב זאוול איידלקופ – המשיך לגור בצרפת בהוראת הרבי, בכדי להחזיק את החנות היחידה בפריז שמכרה בשר כשר למהדרין. רבים הם 'הקונים' שבחרו לעצמם נתח בשר מכובד, ובהגיעם לקופה הודיע להם הרב זאוול, שהיה בעל לב חסידי חם, שבשל מצבם הכלכלי אין הוא מקבל מהם את התשלום. עשייה זו למען הזולת הנחילו הם לדורות הבאים אחריהם. וכיום כמה מהבנים נכדים והנינים מכהנים כשלוחי הרבי נשיא דורינו ברחבי העולם, שם ממשיכים הם לעשות חסדים רבים בכל התחומים. שם הספר מעיד על תוכנו. ארבעת הדמויות המתוארות עלי ספר הן גזע חסידים שהיוו משפחה אחת. ושני ענפים – ענף פאר-שיפרין וענף איידלקופ. שלושה דורות – ר' אלי פאר הוא דור ראשון, ר' ברוך שיפרין ור' יונה איידלקופ דור שני ור' זאוול הוא דור שלישי.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
היכן ניתן להשיג את הספר
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
לפי המידע פה, נראה שהספר מעניין מאוד. איפה יכול אני לקנות את הספר
2.
ל1
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
בפשטות אי אפשר להשיג אותו בחנויות.
בכיתוב לתמונה כתבו : להשיג במשפחת איידלקופ
תפנה ליודק'ה
3.
תגובה ל-2
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
"תפנה ליודקה" , ככה בפשטות ! מה , הוא חבר שלך ? בגילך ? אולי למדתם ביחד . . . ?
4.
מתי צולמה התמונה ?
כ"ב כסלו ה׳תשס״ד
רציתי לדעת , האם תמונתו של הרב איידעלקאפף שהופיעה בכתבה - צולמה באירוע הנזכר , או שמא זו תמונה ישנה שלו שנלקחה באירוע אחר ? והתודה נתונה מראש למפענח התעלומה .
5.
בפשטות נראה שמגיב אחד הוא גם מגיב מס' 2
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
והיות שאחד ועוד אחד שווה שניים ובתרגום לעברית משמע שמי שכתב את התגובה חפץ בהאדרת הספר. אי לכך ובהתאם לזאת מובן שהכותב הנכבד הוא לא אשר מעורך הספר.
6.
תגובה ל-4
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
אם זכרוני אינו מטעה אותי, התמונה צולמה בקייץ האחרון, בכינוס שלוחי הרבי לאה"ק ה-24 שהרב איידלקופ אירגן.
התמונה צולמה באולם השמחות של בית הספר למלאכה בנחלה.

..................................................................

col - אכן, התמונה מכינוס השלוחים האחרון.
7.
לחשוב על הראש
כ"ג כסלו ה׳תשס״ד
משפחת איידלקאפ,
אל נא תשכחו לשלוח את הספר להרב שלום בער לוין, עבור הספרי' של אגודת חסידי חב"ד ברוקלין ניו יורק, כפי שהרבי ביקש.
8.
תגובה ל-5
כ"ד כסלו ה׳תשס״ד
לאור הבהירות בה מציג בפנינו ה"מגיב" את מסקנותיו מתעוררת הסקרנות לדעת מי הוא אותו מגיב נכבד החושף את הנעשה "מאחורי הקלעים". . .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.