מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תשס״ז 27.12.2006

החסיד שביקש 4 שנים הפסקה מהרבי / אודיו

הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת התוועד אמש (שלישי) לרגל "חג הספרים" ה' טבת עם אנ"ש בראשון-לציון. ההתוועדות נערכה בביתו של ר' בנימין זילברשטרום והשתתף בה קהל רב של אנ"ש ומקורבים מרחבי העיר ■ הרב גרונר הקדיש חלק ניכר מההתוועדות לסיפורים מהרבי. הוא סיפר על חוב ששילם הרבי לאחר ג' תמוז ליהודי, על חסיד שביקש 4 שנים הפסקה מהרבי ועל תשובתו המעניינת של הרבי  לסיפור המלא ולהקלטה מההתוועדות
החסיד שביקש 4 שנים הפסקה מהרבי / אודיו
הרב מנחם-מענדל גרונר והרב מרדכי-צבי דוברבסקי בהתוועדות בראשון-לציון

הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת התוועד אמש (שלישי) לרגל "חג הספרים" ה' טבת עם אנ"ש בראשון-לציון. ההתוועדות נערכה בביתו של ר' בנימין זילברשטרום והשתתף בה קהל רב של אנ"ש ומקורבים מרחבי העיר. במהלכה נשא דברים גם רב קהילת חב"ד בעיר וראש כולל 'משכן-מנחם' הרב מרדכי-צבי דוברבסקי.

במהלך ההתוועדות סיפר הרב גרונר סיפורים רבים ששמע מאביו הרב יהודה-לייב גרונר מזכירו של הרבי. בדבריו, הזכיר גם הרב גרונר את תלמידי הישיבה בקריית גת שנהרגו באסון באילת וסיפר למשתתפים על הבחורים ע"ה, ועל האירועים שנערכו בישיבה בעקבותיהם.

"הרבי לא נשאר חייב"

כאמור, הקדיש הרב גרונר חלק ניכר בהתוועדות לסיפורים מהרבי. הוא סיפר כי כאשר היה הרבי חולה בשנת תשנ"ג חיפשו במזכירות מעבדה לבדיקת דם שתוכל למסור תוצאות בתוך פרקי זמן קצרים מאוד. ואכן נמצא מכון שכזה בבעלות שני יהודים, ובכל פעם שהיו צריכים למסור בדיקות דם מהרבי היו נוסעים מיד למעבדה שלהם ובפרק זמן קצר מקבלים היו תוצאות.

מידי חודש היה הרב יהודה-לייב גרונר מבקש מבעלי המעבדה שישלחו חשבון מאחר ודרכו של הרבי היתה שלא לקבל מתנות מאנשים. אך בעלי המעבדה התחמקו ודחו את שליחת החשבון.

לאחר ג' תמוז הגיע אחד השותפים למזכירות ואמר לרב גרונר שהוא הגיע כדי להגיש חשבון. הרב גרונר שמח, אך היהודי מיהר ואמר: "כסף לא חסר לי ולא בשביל זה באתי. אני נשוי הרבה שנים ואין לי ילדים, אני דורש מהרבי שיברך אותי בילדים בתמורה לחוב"...

הרב גרונר הציע לאיש לרשום את שמו ושם אימו ושהוא יזכיר את שמותיהם ב'אוהל' הק'. כך היה, ואכן הרבי לא נשאר "בעל חוב". בדיוק שנה אחרי בג' תמוז תשנ"ה נולד ליהודי בן. לאחר שנה וחצי בי"ד כסלו תשנ"ז נולדה לו בת....


"החסיד שביקש 4 שנים הפסקה מהרבי"

סיפור נוסף שסיפר הרב גרונר היה על סטודנט יהודי שלמד באחת האוניברסטיאות בארה"ב. הרבי התבטא בחריפות באותה התקופה נגד תופעות שונות שהיו באוניברסטיאות בארה"ב באותם ימים, והסטודנט שהיה בדילמה כתב לרבי שמאחר והוא חסיד של הרבי אזי הוא לא יכול לפעול נגדו וללכת בכל זאת ללמוד באוניברסיטה שכל כך רצה ללמוד בה. לכן הוא מציע רעיון מקורי: במשך 4 שנים הקרובות בלבד הוא לא יהיה חסיד של הרבי ובכך תיפתר הבעיה...

הרבי השיב לו: "אם ההתקשרות בין לרבי לחסיד היתה חד סיטרית - אז הרעיון שלך היה טוב, אך מאחר והתקשרות בין רבי לחסיד היא דו-סיטרית - גם אם תנתק עצמך מהרבי - הרבי לא ינתק אותך ממנו". 

הקלטה מהתוועדות:

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
ואיפה המארח ?
ו' טבת ה׳תשס״ז
המפיץ את הספרים
ומכנים אורחים
וכולם נהנים
בגשמיות וברוחניות
משתתפים בהתוועדויות
יחד שרים ומדברים
ולא שוכחים
לאחל לכולם לחיים
2.
המארח צריך תוך כדי כך גם לנהל את
ו' טבת ה׳תשס״ז
התלמוד תורה "אור מלכה" ברשל"צ. איש אשכולות! יייש כח!
3.
על סיפור הב
ז' טבת ה׳תשס״ז
כמדומה לי, המכ של הרבי לו (בלי נוסח שאלתו של הסדודנט), מופיע באג"ק (חי"ב ?- לא זכור לי כעת).

ושם, הל הוא מאוד תקיף, ותוכנו: שמאז שחסיד הדליק בנפשו אהבה לרבי, הרי הוא קשור "באזיקות של ברזל" לרבי, וימשוך הרבי לכל מקום בו הוא נמצא, הן לטוב והן למוטב. ע"כ התוכן.

ואם שגיתי בהקשר הדברים - בטח יתקנו אחרים, ות"ח להם מראש.
4.
לבנימין
ז' טבת ה׳תשס״ז
יישר כח על האירוח הנפלא. אחד המתוועדים.
5.
בנימין אתה תותח
ז' טבת ה׳תשס״ז
כל הכבוד והגיע הזמן לפרגן לגברת שבי על המטעמים וכל הכבוד לבועז על העזרה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.