מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תשס״ז 27.12.2006

כולל חב"ד מפעיל את מטה החירום בירושלים וצפת

לא כולם מחייכים נוכח הפתיתים הלבנים, שעוטפים במעטה בוהק את ההרים הגבוהים. עבור אלפים, המשמעות המיידית היא: חרדה. השלג מטיל מעין "מצור" על גלמודים - קשישים ונכים הרתוקים לביתם, שלפתע אין ביכולתם לדאוג לעצמם למזון  ■ בראש חוליות החירום שהופכות חיוניות בעת כזו – ניצבים בתי התמחוי של כולל חב"ד, המטבח של "אשל ירושלים", ושל "אשל בנימין" בצפת. מוקדי מזון אלו, שתמיד שוקקים חיים ומספקים בכל ימות השנה ארוחות מוכנות לגלמודים-רתוקים, עוברים מיד למתכונת חירום ומספקים ארוחות מוכנות לעוד מאות כתובות שהשלג הופך למבודדות ומרוחקות   לסיפור המלא
כולל חב
נהג אמבולנס ירושלמי מסייע לפעילות כולל חב"ד בחורף אשתקד
בימים האחרונים כבר נערכו מחלקות הרווחה של העיריות בירושלים ובצפת, והפעילו את המטה לשעת חירום (מל"ח). אתמול הועברו הרשימות המעודכנות של כתובות אליהן יש להגיע, ובעמדות הטלפון המאוישות של מטות החירום קולטים את קריאות הסיוע מצד תושבים נוספים שנקלעו למצוקה. הכל עובר מיד למשרדי 'אשל' של כולל חב"ד, והמענה הוא מיידי: הכתובת נוספת לרשימת מקבלי הארוחה המבושלת.

כולל חב"ד מפעיל 13 בתי תמחוי במרכזי הערים ירושלים, צפת, אשדוד, אשקלון, דימונה, ירוחם, לוד, ורמלה. מלבד חדרי האוכל בערים אלו, בהם מוגשת ארוחה לכל דכפין בכל ימות השנה, מפעיל כולל חב"ד שירות ייחודי של "ארוחה על גלגלים" (meals on wheels) במסגרתה מובלת הארוחה בעודה חמה וטריה למעונם של אלפי גלמודים, קשישים ונכים, הרתוקים לביתם.

גם כאשר תחבורה ציבורית פוסקת מלנוע, משאיות אספקה מתקשות להגיע ליעדיהן, מוסדות חינוך נותרות בשיממונן – בכולל חב"ד לא רק שאין האטה או הפסקה בפעילות, אלא להיפך: גוברת הנתינה, ומגיעה לעוד רבבות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
היום הוא יו"ר איחוד הצלה
ז' טבת ה׳תשס״ז
זאבי קשש הנראה בתמונה הוא אדם שנולד לעזור לזולת....
היום הוא יושב בראש ארגון התנדבותי ארצי של מצילי חיים איחוד הצלה. ארגון שנותן כל מה שצריך מתנדב בכל פינה בארץ להציל חיים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.