מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תשס״ז 27.12.2006

נרות חנוכה ושיעורי תורה לאלפים בהונגריה

השלוחים בבודפשט בירת הונגריה, בראשות רב הקהילה הרב ברוך אוברלנדר, ועם הרב שמואל רסקין, והרב שלמה כובש, יצאו במבצע חנוכה גדול במיוחד. כבר כשבוע לפני חג החנוכה, יצאו התמימים השלוחים לאוניברסיטה המקומית לרפואה בה לומדים הסטודנטים הישראלים, כשבידם 'ערכת חנוכה' - הכוללת חנוכיה, נרות ועלון הסברה מאיר-עיניים שהודפס במיוחד עבורם. הבחורים סיפרו על החמימות והשמחה בהם התקבלו.
נרות חנוכה ושיעורי תורה לאלפים בהונגריה
תוצאות ביקורי-הבית כבר נותנים את אותותיהם בשבתות שיעורי תורה ופעילויות בית חב"ד, בנוכחות מוגברת של הסטודנטים. בית חב"ד מעוניין להודות לבחורים המסורים על עזרתם הרבה להצלחת המבצע: הת' בני ועקנין, מנדי מרילוס, לוי פייגלשטוק, שמוליק קלי, יוסי שפיגלר ומנדי לוונטל. עלון מהודר על חנוכה בהונגרית,נשלח בדואר לאלפי בתי אב ברחבי הונגריה.

החל מהלילה הראשון של חג החנוכה, התקיימה בכל ערב הדלקה מרכזית בכיכר "ניוגאטי", הממוקמת סמוך לתחנת הרכבת הסואנת ומרכז קניות ענק. על-אף הקור והשלג הבודפשטי למעלה מ-500 איש, אנשים נשים וטף, השתתפו בהדלקה שלוותה במוסיקה יהודית-חסידית, ע"י נער הפלא האורגניסט מוישי רסקין מקרית מלאכי, שסחף את הקהל לריקודים סוערים. את הקהל הרב כיבדו בנוכחותם שרים, שגריר ישראל, ראשי הקהילות ואישי ציבור, שבירכו את הקהל ושיבחו את פעילות חב"ד בעיר. ראש ממשלת הונגריה, מר פרנץ ג'יורצ'ן במבכתב ברכה מיוחד לחוגגים כתב בין השאר: "אני שמח לגלות כל שנה יותר ויותר חנוכיות בחלונות. כל זה ההשפעה של ההדלקה המרכזית בכיכר ניוגאטי".

לא בחנוכיה אחת מסתפקים בבודפשט, אלא לא פחות משבע חנוכיות גדולות, המוצבות בכל הכיכרות המרכזיים בעיר, המאירים את העיר באור יהודי, ונותנות לאלפי האנשים העוברים לידם בכל יום תחושת גאווה יהודית.

'גימיק' מעניין לפרסום הנס נעשה - שישה רכבים מסוג 'סמארט' המושכים את העין בשל גודלם החריג, ועליהם חנוכיות מאירות ושלטי 'חנוכה שמח'. וכך, 'שיירת האור' מרכבי ה'סמארט' יצאה לדרך כל ערב, כשמאות ואלפים מתושבי העיר רואים את הרכבים. אכן, פירסומי ניסא מדגם 'סמארט'...

מסיבות חנוכה נערכו השנה בעיר בהצלחה גדולה. מסיבה לנשים למאות מנשי הקהילה המקומית התקיימה במלון נובוטל עם הזמרת יפוש ברכהן, בארגונם של המועדון החב"די לנשים "חנה", בראשות הרבניות, בת שבע אוברלנדר, דבורה כובש ,דבורה לאה הורביץ, שרה נוגראדי, מסיבה לנשים ישראליות בהשתתפות עשרות נשים נערכה בביתה של השליחה הרבנית דבורי רסקין עם הזמרת יפוש ברכהן. מסיבות חנוכה לילדים נערכו בתוך מתחם ה'החלקה על הקרח' הענק. הילדים שמעו את סיפור חנוכה, ואחר-כך החליקו על הקרח סביב החנוכיה.

בהשתתפות ילדי הקהילה ובני משפחותיהם, ומאות צעירים יהודיים הונגרים. מסיבה מיוחדת נערכה לקהילה הישראלית בבודפשט במלון גולדן פארק בהשתתפות קהל רב, ובה נשאו דברים רב הקהילה הישראלית הרב שמואל רסקין, ושגריר ישראל בהונגריה מר דוד אדמון ששיבח את פעילות חב"ד בהונגריה.

מבצע חנוכה, והפירסום הגדול שלו בכל העיתונים ורשתות הטלוויזיה, נוצל כהכנה למערכת שיעורי תורה חדשים שהכינו בבית חב"ד, שיתחיל מיד אחרי חופשת החורף. בכל אירועי חנוכה קיבלו סטודנטים ומבוגרים מידע על השיעורי תורה שעומדים להתקיים, והרבה מהם נרשמו בהתלהבות.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרשרש
ז' טבת ה׳תשס״ז
חזק אתה...
מזל טוב, דרך אגב...

השגריר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.