מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תשס״ז 27.12.2006

ניו-יורק: אלפי חסידים הסתערו על הספרים

גם מנהלי חנות הספרים 'קה"ת' בשכונת קראון-הייטס, הממוקמת ממול בית-חיינו - 770, הופתעו מכמות האנשים הגדולים שגדשה את החנות לאורך כל היום - ה' טבת ■ מה הספר שהכי נמכר בקרב הבחורים ומה אצל המבוגרים וגם: איזה תופעה נראית ב'קה"ת' בניו-יורק ולא בישראל ■ צוות COL בניו-יורק שהה בחנות במהלך "חג הספרים" ומביא לגולשים את רשמיו  לסיפור המלא
ניו-יורק: אלפי חסידים הסתערו על הספרים
הקונים הרבים על רקע חנות 'קה"ת', אתמול • צילומים: אלי קאהן, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

גם מנהלי חנות הספרים 'קה"ת' בשכונת קראון-הייטס, הממוקמת ממול בית-חיינו - 770, הופתעו מכמות האנשים הגדולים שגדשה את החנות לאורך כל היום - ה' טבת, בו נגאלו הספרים.

לרגל עשרים שנה ל"חג הספרים" הודיעו בהנהלת הספרים 'קה"ת' על הנחת-ענק של חמישים אחוז (!) על כל ספר. משעות הבוקר המוקדמות של הבוקר ועד לשעות הערב, צבאו על החנות מאות-רבות של אברכים לצד בחורים וילדים.

הספר הפופולרי ביותר בקרב המבוגרים היה 'אגרות-הקודש' החדש - כ"ח שיצא-לאור לפני מספר שבועות ו-2 מכתבים ממנו פורסמו לראשונה ב-COL.

בקרב הבחורים, הספר הפופולרי ביותר היה "רשימות היומן" - המכיל את רשימותיו של הרבי שרשם לעצמו, החל משנת תרפ"ט ועד שנת תש"ה. את רובם כתב הרבי לפני בואו לאמריקה.

בספר שיצא-לאור לא-מכבר, נלקטו ונערכו מחדש על-ידי מערכת 'אוצר החסידים', כל רשימות היומן שנדפסו כבר בשנים תשנ"ה - תש"ס כמאה ושמונים קבצי הרשימות שיצאו-לאור.

אחד ממנהלי 'קה"ת' מספר על תופעה שלא נראית לבינתיים בישראל: משפחות רבות מקראון-הייטס מגיעות יחד עם כל הילדים וכל אחד מהם קונה ספר אחד, או שניים מה'דמי חנוכה' שקיבל. "אין ספק שזה מחדיר לילדים בצורה חוויתית את משמעות היום", אמר.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
למה לא נראה בישראל?
ו' טבת ה׳תשס״ז
כנראה שלא היית אתמול בקה"ת פה בארץ. אני הייתי וראיתי לפחות 6-7 משפחות על נשיהן וטפן ומן הסתם היו עוד במשך היום!! ילדים רכשו בדמי החנוכה שלהם ספרים לספרייתם האישית.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.