מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תשס״ז 26.12.2006

בעקבות האסון: עצרות חיזוק בקריית גת ובאשקלון

עצרות זיכרון בעקבות האסון המחריד שאירע באילת בו קיפדו את חייהם שלושה בחורים חב"דיים נערכו אתמול (שני) עצרות חיזוק בישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת ובבית כנסת באשקלון  ■ את העצרת בקריית גת פתח בדברים ראש הישיבה ורב העיר הרב משה הבלין שהכריז כי החדר בפניימיה בו ישנו התמימים ישמש לעת עתה כחדר ממנו יאורגנו ה'מבצעים'  ■ "אכזרי לנתק בין ילד לאביו ולהפריד ביניהם. לא לוקחים ילד מהאבא", קרא בכאב הרב מנחם-מענדל ליברמן במהלך העצרת באשקלון  לסיפור המלא ולגלריית תמונות מקריית גת ומאשקלון    ● "האסון באילת" - סיקור מלא
בעקבות האסון: עצרות חיזוק בקריית גת ובאשקלון
העצרת בישיבה בקריית גת (צילום: מאיר דהן, COL)

את העצרת בקריית גת פתח בדברים ראש הישיבה ורב העיר הרב משה הבלין שהזכיר את המאורע של שנת תשל"ד בתאונה של כפר חב"ד ואת שיחתו של הרבי בעניין, ואת הצורך להמשיך ב'מבצעים' ביתר שאת ויתר עוז באופן של "והפליא" שיוצא לחוץ לחפש יהודי ולפעול עליו. הרב הבלין הכריז כי החדר בפניימיה בו ישנו התמימים ישמש לעת עתה כחדר ממנו יאורגנו ה'מבצעים'.

הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי הישיבה אמר כי "חלילה להגיע למצב של קרירות ויאוש,  ובוודאי הבחורים נמצאים איתנו ושומעים אותנו גם ברגע זה ורצונם הוא בודאי שנתחזק בענינים של הרבי". הוא הוסיף כי הנהלת הישיבה תשב ותחליט בימים הקרובים כיצד להוסיף בלימוד במעשה בפועל לעילוי נשמתם.

הרב זושא אלפרוביץ מראשי הישיבה הדגיש שכל המאורע הזה הוא נסיון של הקב"ה, הנהגה בלתי מוגבלת שמתגלה בהעלם ושכל חושך שקורה הוא בשביל האור.
"הפלא הוא בשניים", אמר הרב אלפרוביץ", "אל"ף" שהיו אלו בחורים צעירים בגשמיות, ובי"ת: שעסקו במבצעי בענינים רוחניים". 

במהלך העצרת הוחלט שבסדר חסידות בימי שישי ילמדו התמימים ענינים הקשורים לאהבת ישראל לעילוי נשמתם. לבסוף הוחלט בשם התמימים לארגן כינוס ארצי של כל הישיבות בארץ ב'שלושים' של ההרוגים, ואף לכתוב ספר תורה לעילוי נשמתם.


העצרת באשקלון

בעצרת שנערכה באשקלון לזכרו של הת' יהונתן ביטון ע"ה השתתפו רבים מאנ"ש בעיר, בני משפחתו של ההרוג, ורבני חב"ד רבים העצרת נערכה בבית הכנסת 'אור ישראל' ע"ש הרשב"י באירגון בית חב"ד בעיר בהנהלת הרב מנחם-מענדל ליברמן וישיבת חב"ד בקריית גת.

בעצרת נשאו דברים מרגשים הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד, הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות, הרב יוסף הכט רב העיר אילת, הרב מנחם-מענדל ליברמן מנהל בית חב"ד באשקלון, הרב מלכא מרבני העיר, הרב יהודה דרעי רב העיר באר שבע, הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי הישיבה בקריית גת ועוד.

העצרת שולבה בסעודת מצווה ובה השתתף גם אביו של יהונתן ע"ה, יבלחט"א ר' ציון ביטון. הרב ליברמן נשא דברים מרגשים במיוחד כאשר הזכיר את המסופר בפרשת השבוע בדברי יהודה ליוסף שביקש להשאיר אצלו את בנימין הקטן במצרים. "גם אם אתה חושב שצריך להשאירו איתך, זה "אכזרי" לנתק בין ילד לאביו ולהפריד ביניהם. לא לוקחים ילד מהאבא", קרא בכאב.

במהלך העצרת הוחלט על קיום שיעור שבועי לנשים לחיזוק אימו של יהונתן ע"ה. 

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
יואל נחמני
ה' טבת ה׳תשס״ז
יפה לכם לעשות דבר כזה
2.
לוי משי זהב.
ה' טבת ה׳תשס״ז
תמשיך לעשות חייל בלימודיך וכמוך כל חבריך,
ויהי רצון שהתמימים ז"ל ימליצו טוב על כל חבריהם בישיבות ועל כל עמ"י.
3.
אלמוני
ה' טבת ה׳תשס״ז
כל הכבוד לכם
4.
שליח אמיתי!!!
ו' טבת ה׳תשס״ז
הרב ליברמן.. נתן ונותן בלי סוף!!
בעידוד בעזרה גשמית ורוחנית...
שהקב"ה ישלח לו רק טוב בגשמיות ורוחניות.. בבשורות טובות!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.