מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תשס״ז 24.12.2006

משלחת חכ"ים מישראל באירוע של שליח חב"ד בגרוזיה

משלחת נכבדים מישראל, בראשות חברי-הכנסת הרב יעקב כהן (יהדות התורה), אלכס מילר ואלברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומנהל סיעת קדימה מושיק ביבי, עשו את יומו השביעי של חנוכה בקהילה היהודית בטיביליסי, בירת גרוזיה ■ שליח חב"ד  הרב אברהם מיכאלשווילי סיפר כי "כשהקומוניסטים רצו להחריב את בית-הכנסת שלנו, הם הגיעו עם הבולדוזרים. עשרות יהודים נשכבו במעלה הרחוב המוביל לבית-הכנסת, והצהירו: אם אתם רוצים להחריב את בית-הכנסת, תצטרכו להחריב אותנו. תודות לכך, בית-הכנסת נשאר על תילו ומהווה עד היום את אחד מיתדות הקהילה  לסיפור המלא
משלחת חכ
משלחת נכבדים מישראל, בראשות חברי-הכנסת הרב יעקב כהן (יהדות התורה), אלכס מילר ואלברט אילטוב (ישראל ביתנו) ומנהל סיעת קדימה מושיק ביבי, עשו את יומו השביעי של חנוכה בקהילה היהודית בטיביליסי, בירת גרוזיה.

קבלת הפנים למשלחת התקיימה בבית-הכנסת הגדול, שלאחרונה מלאו מאה שנים להקמתו. במרכז הביקור, התקיים אירוע הנחת אבן פינה למקווה הטהרה המפואר, שנבנה במקום בו פעל בעבר הספא הפרטי של הנשיא המודח של גרוזיה.

לקראת ערב התקיימה סעודת מצווה חגיגית, בה נטלו חלק בכירי הממשל והמשק המקומי. הרב אברהם רוזן, מנהל "מרכז רבני אירופה" בישראל, הקריא את מכתבו של הראשל"צ הגר"ע יוסף. במכתב, שיצא מהבית ברחוב הקבלן לרגל האירוע, הביע הראשון-לציון תמיכה נלהבת ברב הקהילה.

הרב הראשי, הרב אברהם מיכאלשווילי, לצד ראש הקהילה היהודית רפאל מסינגיסר, שטחו את ההיסטוריה. הם סיפרו, כי "כשהקומוניסטים רצו להחריב את בית-הכנסת שלנו, הם הגיעו עם הבולדוזרים. עשרות יהודים נשכבו במעלה הרחוב המוביל לבית-הכנסת, והצהירו: אם אתם רוצים להחריב את בית-הכנסת, תצטרכו להחריב אותנו. תודות לכך, בית-הכנסת נשאר על תילו ומהווה עד היום את אחד מיתדות הקהילה. גם בזמנים הקשים ביותר של הקהילה, בית-הכנסת הגדול בגרוזיה לא דילג על תפילה אחת. לאנשים כאן יש אמונה פשוטה".

איש עסקים מקומי חיזק את דברי קודמיו, ואמר, כי "גרוזיה התפתחה משמעותית, גם ברמת המסחרתודות למעורבות היהודים המקומיים בחיי היומיום שלה". שגריר ישראל בגרוזיה, שבתאי צור, הוסיף וסיפר כי אך בשבוע שעבר נחנכו בבירת גרוזיה שני רחובות עם שמות מיוחדים: דוד המלך ושלמה המלך.

ביקורם של חברי המשלחת, שהתפנו מעיסוקיהם היומיומיים, היה ביקור בזק בן פחות מיממה, והוא התבצע תודות למטוס פרטי אותו שכרה הקהילה. עוד מישראל נטלו חלק במשלחת: משה ביבי מנהל סיעת "קדימה", עו"ד משה אוסדיטשר יו"ר המועצה הדתית ירושלים, מנכ"ל המועצה אסף אצור, העיתונאים שלמה קוק וישראל הרשקוביץ וכן אנשי עסקים מירושלים.

בני הקהילה, בראשות הרב אברהם מיכאלשווילי, כמו גם בני המשלחת עצמם, יצאו נרגשים ומחוזקים. הקהילה היהודית בגרוזיה מונה קרוב לשבעת אלפים איש.
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
שמתם לב
ג' טבת ה׳תשס״ז
ששלומי קוק, הכתב הצעיר והמדליק, נמנה אף הוא עם המשלחת?
אוהד חב"ד, כוכב עולה
2.
הרב מיכאלשוילי
ג' טבת ה׳תשס״ז
שמחנו לראות, המשך להצליח.

שלומי ומענדי
3.
איפה?..??
ג' טבת ה׳תשס״ז

איפה השליח הנכבד הרב מאיר שיחי קוזלבסקי שעושה רבות למען חב"ד וליובאוויטש

???
4.
איפה אנשי הקהילה המקומית ?
ג' טבת ה׳תשס״ז
חבל שאף נציג מהקהילה לא נראה שהגיע
5.
הפאשלה של אור אבנר...
ג' טבת ה׳תשס״ז
וחבל חבל...ודי למבין.
אחד שיודע היטיב.
6.
מחזיקים לך אצבעות
ג' טבת ה׳תשס״ז
איש גדול
7.
בהצלחה...
ג' טבת ה׳תשס״ז
ישר כוח על המסירות נפש לשליחות הרבי שתמשיך לפעול ושיד החסידים תהיה על העליונה. שלומי. ושמחה
8.
ל - 3 - 4 - 5
ג' טבת ה׳תשס״ז
כולכם יחד מתכוונים לדבר אחד...
בעתונות הכללית מסופר על האירע בהרחבה, כולל הנחת "אבן פינה"
למרכז גדול שיכלול ביכנ"ס, בי"ס ועוד ומדוע חב"ד לא מוזכר כלל ? !
9.
כל הכבוד
ג' טבת ה׳תשס״ז
הזמן יראה איך השונאים של הרב אברהם יכרעו בפניו, איך הוא ילך בגאון וללא פחד בבית הכנסת!, הקהילה המקומית עוד תחזור לשליטה שלו
10.
איפה מאיר?
ז' טבת ה׳תשס״ז
איפה מאיר קוזולובסקי שפועל רבות ובצניעות ללא פרסומת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.