מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשס״ז 23.12.2006

"ארון הספרים החב"די" נלמד בביתר עילית

ביום רביעי, ליל נר ששי של חנוכה, נערך החידון השנתי של חיידר אידיש "אוהלי מנחם" בביתר עלית. מדי שנה נבחר נושא מעולם המושגים החסידי אותו לומדים תלמידי החיידר ביסודיות, במסגרת מה שמכונה "חודש של אור". בשנים קודמות נלמדו נושאים כמו תולדות האדמו"רים, ניגוני חב"ד וחודש כסלו בראי החסידות. הפעם היה נושא החידון - ארון הספרים החב"די  לסיפור המלא  לצפייה בסרט וידאו "28 דקות לפני": לחצו כאן
(צילומים: מאיר דהן, COL)

חוברת מהודרת שיצאה לאור במיוחד לקראת המבצע, סקרה את סיפוריהם של ספרי נשיאי חב"ד ונשיאי החסידות הכללית לדורותיהם. בחוברת שנערכה על ידי הרב שמואל אלבום, הוסברו מושגי יסוד כמו "מאמר", "הנחה", "חוזר" וכן ניתנה גם הצצה לתוכנם הכללי של כמה מספרי רבותינו. מהם ספרים שנכתבו עבור חסידים מובחרים או עבור תלמידי ישיבת תומכי תמימים בפרט, ומהם שנכתבו דוקא עבור "בעלי-עסק".


החידון הפומבי שהתקיים אמש היה השלב האחרון במבצע וקדמה לו שורה ארוכה של מבחנים ומשימות בהם נדרשו המתמודדים לעמוד. לשלב הסופי עלו חמשה עשר תלמידים בלעה"ר, והוא כלל שני סבבים של שאלות שהוצגו על מסכי ענק.


לקראת החידון לבש קמפוס חב"ד בביתר חג. במה מפוארת הוקמה בעזרתם של תלמידי החיידר ובוגריו מהשנה שעברה ובניצוחו של המזכיר המסור הרב יוסי מיירס. תוכנת מחשב אינטראקטיבית הוכנה על ידי שניים מתלמידי החיידר - לוי רבינוביץ ושלום בער ליפסקר - ובאמצעותה הוצגו השאלות והניקוד לנבחנים והצד הטכני של ההפקה הופקד בידיו האמונות של הת' שניאור כהן.


הערב נפתח בתפילת ערבית ובהופעה חגיגית של מקהלת החיידר. לאחר אמירת שנים עשר הפסוקים הוצג סרטון קצר על האוירה בחיידר לקראת החידון. המפקח החינוכי הרב שמריהו לרנר נשא דברי פתיחה קצרים בהם הציע לתלמידים לא להסתפק בהכרת הספרים מבחוץ אלא לטרוח וללמוד גם בתוכם. אחריו עלה התלמיד דוד גלוכוב שעלה לארץ לפני כחצי שנה והוא נשא שני נאומים, האחד ברוסית והשני בעברית צחה שהמחישה לנוכחים את השתלבותו הטובה והמהירה בארץ ובחיידר.


בשיאו של האירוע הופתעו הנוכחים כאשר מתנדב "הצלה" נכנס למקום רכוב על אופנועו וביקש להתמודד גם הוא על התואר "חתן האור". בהתייעצות עם הקהל החליט מנהל החיידר הרב מנדי כהן לאפשר למתמודד החדש לענות על עשר שאלות, והמתמודדים האחרים נדרשו לקבוע על אילו שאלות הוא ענה תשובות נכונות והיכן טעה.


רגע לפני הכתרת חתן האור, הוזמנו לבמה שניים מידידיי החיידר, הרב יוסף יצחק כהן מניו יורק מתומכי המוסד, והרב ישעיה כהן רבה של קזחסטאן שגייס בשנים האחרונות תרומות בסכומים ניכרים עבור החיידר. אחיהם של השניים, הרב מנדי כהן הודה להם במלים נרגשות והגיש להם תעודות הוקרה. 


ההכרעה התבררה כצמודה. התלמיד אברהם צבי כהן הגיע למקום הראשון עם 123 נקודות ולמקום השני בהפרש של נקודה אחת בלבד הגיעו שניים עם מספר נקודות זהה, משה ליפסקר וישראל מנדלזון.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
לנכדים החמודים
ג' טבת ה׳תשס״ז
שלום בער, משה יהודה ואריה זאב
שיחיו.

אנחנו מאוד שמחים שמידי שנה אתם מתמודדים ומגיעים למקומות המכובדים ביותר,
עלו והצליחו
ותמשיכו לגרום נח"ר לכל המשפחה , מוריכם ולרבי

סבא וסבתא מפוסטוויל
2.
כל אירוע מפתיע מחדש
ג' טבת ה׳תשס״ז
מדהים! אין יום שקט בחיידר הזה! כל אירוע מפתיע מחדש ובכל תקופה אירוע חדש...
כל הכבוד!
בהצלחה בהמשך!
3.
לוי רבינוביץ ושלום בער ליפסקר
ג' טבת ה׳תשס״ז
יישר כח!
4.
מדהים!
ג' טבת ה׳תשס״ז
מדהים להוכח כיצד אפשר להלהיב ילדים על תוכן עמוק ועיוני באמצעות כשרון מבריק של מנהל המבין ללב התלמידים ומוכשר לדרבן ולעניין ילדים במשך תקופה די ארוכה של למעלה משלושה שבועות, כאם לאחד הבנים חויתי את ההתמודדות החוייתית של הילדים שבקשו בכל רגע אפשרי לבחון את הידע ולעקוב אחר השגיו כדי להניח את דעתו שאכן הוא בדרך הנכונה. יישר כוח
5.
תוספת אור בעולם
ג' טבת ה׳תשס״ז
יישר כח!
על פעילותכם הנפלאה והעצומה בהחדרת תכנים חסידיים בתינוקות של בית רבן
המשיכו לפעול ולהצליח ולהאיר את העולם באור החסידי הטהור
יהי רצון שנזכה כולנו לחזות באור האמיתי והנצחי, אורו של משיח צדקנו. אמן!
6.
לאברימי החמוד - "חתן האור"
ג' טבת ה׳תשס״ז
אשריך ומה טוב חלקך שזכית לתואר הנשגב "חתן האור"
יהי רצון שתזכה לעלות במעלות התורה והחסידות ולחזות תיכף ומיד באור האלוקי הנצחי, אור הגאולה האמיתית והשלמה. אמן!
דודתך.
7.
תודה...
י"ג שבט ה׳תשס״ז
תודה לצלם מאיר דהן שדאג לעשות ממני תמונה אישית! -אחד הנציגים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.