מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשס״ז 21.12.2006

הולנד: הדלקה חנוכייה פומבית

זו השנה השביעית שמנורת ענק הודלקה בפתח עיריית אלמר. האירוע אורגן על ידי השליח הרב משה סטייפל, ואת השמש בחנוכייה הדליקה ראש עיריית אלמר, הגב' אנמרי ג'וריסטמה, כסגנית לשעבר של ראש הממשלה. בפני הקהל נשא דברים  השליח הראשי להולנד, הרב בנימין ג'ייקובס  לסיפור המלא
הולנד: הדלקה חנוכייה פומבית
זו השנה השביעית שמנורת ענק הודלקה בפתח עיריית אלמר. האירוע אורגן על ידי השליח הרב משה סטייפל שקידם את פני הקהל והציג את ראש עיריית אלמר, הגב' אנמרי ג'וריסטמה, הידועה בהולנד כסגנית לשעבר של ראש הממשלה.

לאחר שפנתה בדברי ברכה אל הקהל התכבדה בהדלקת השמש ואילו שגריר ישראל להולנד מר הרי קני טל, התכבד בהדלקת החנוכיה. השליח הראשי להולנד, הרב בנימין ג'ייקובס הוזמן להרצות בפני הקהל.

לאחר הטקס הרשמי שהונעם בשירת 'מעוז צור' ובשירים נוספים בביצוע להקת 'אור לישראל' הוזמן הקהל של כ 250 איש לאירוח עם כיבוד במאכלי החג המסורתיים, סופגניות ולביבות.

השלוחה גב' חנה סטייפל חילקה סביבונים ודמי חנוכה לילדים ורבים מן האורחים הצטיידו בחנוכיות ונרות, ולחלק מהם היתה זו הפעם הראשונה שהדליקו נרות. הארוע יצר קידוש השם גדול וקידוש שם חב"ד גדול.

במשך כל ימי החג, ממשיכה החנוכיה הדלוקה בנורות חשמל לקדם את פני הבאים לעירייה באור החנוכה ובשלט - "הקהילה היהודית באלמר וחב"ד מפלובולנד מאחלים לכם חג חנוכה שמח".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חג האורים האיר את אלמר
א' טבת ה׳תשס״ז
מאז משפחת הרב שטיפל הגיעה לאלמר , אור מבהיק האיר את העיירה ותושביה היהודים שרובם יצאו בראש מורם לזהותם היהודית ולערכיה , הדלקת החנוכיה היא חלק קטנטן ממעשה המשפחה, כי יתר המעשים החשובים לקהילה היהודית היא העשיה היום יומית :
-בית כנסת כל שבת
-תפילה כל יום שני
-שיעורי יהדות לכל הגילים
-שיעורים על חגים לכל הגילים
והיד עוד נטויה ,כי מעשי המשפחה הם רבים , מגוונים, ורוחניים כדי לקרב כל יהודי למורשתו .
אין מקום לכתיבת יתר על המשפחה כי רבים הם , והכל נעשה בענווה ויראת כבוד ולמען הקהילה והיהדות , לכן , אנשי אלמר מודים לשליחי חבד ולארגונם על עשייתם והקרבתם למענינו ולמען כל היהדות בעיירה החדשה אלמר.
מי יתן וזה ימשך לעד עד לביאת משיח צדקינו אמן
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.