מערכת COL | יום ל' כסלו ה׳תשס״ז 21.12.2006

בלומברג רצה להישאר עוד זמן עם העסקנים / וידיאו

ראש-העיר ניו-יורק, מר מייקל בלומברג, התארח אתמול (רביעי) בביתו של חבר 'ועד הקהל' בקראון-הייטס, ר' חנינא שפערלין ■ בפגישה המיוחדת, השתתפו כל הסלתא ושמנא של עסקני קראון-הייטס וניו-יורק ■ בתחילת הביקור, דיבר הרב יוסף-יצחק ג'ייקובסון מקראון-הייטס על מהותו של חג-החנוכה וקישר זאת עם ענייני דיומא ■ צוות COL בניו-יורק בדיווח מלא, גלריית תמונות וקטע וידאו בלעדי מהפגישה המיוחדת  לסיפור המלא וגלרייהבלעדי: וידיאו COL מהמפגש המשעשע - לצפייה (קטעי וידאו נוספים במדור מולטימדיה)
בלומברג רצה להישאר עוד זמן עם העסקנים / וידיאו
צילומים: אלי קאהן, COL ● צילום וידאו: מנדי לואיס, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

היה צפוף אמש (רביעי) בביתו המרווח של ר' חנינא שפרלין. ראשי ארגונים, עסקנים, נגידים ותושבים התגודדו סביב השולחן הארוך בבית חבר ועד הקהל קראון-הייטס למפגש עם מייקל בלומברג, ראש העיר היהודי של ניו-יורק הזוכה למעמד כוכב-על בעקבות שמועות על התמודדות אפשרית לנשיאות ארה"ב.

האווירה הייתה חמה ומשעשעת כאחד. מגש הפופקורן עמד במפגיע לפני ראש-העיר שהעיר: "הלוואי ויכולתי להישאר יותר זמן. בתפקידי, מזמינים אותי למלא אירועים. אולי אחר שאסיים קדנציה..."

"נזמין אותך גם אחר-כך", שפרלין המארח מיהר לומר.

הביקור לפני מסיבת חנוכה האישית שבלומברג קיים במוזיאון הילדים היהודי בשכונה. לצידו של שפרלין ולקול תקתוקי מצלמות חובבניות, בלומברג החל את הביקור בהדלקת נרות בחנוכייה מוכספת ועגולה.

"אלה קשים יותר להדלקה", הוא העיר על פתילות הצמר-גפן שחסידי חב"ד מהדרים בהן בחג. "אבל הם דלקים יותר יפה. (הנרות) האחרים לא נשארים (לדלוק) הרבה", בלומברג הוסיף.

בדיחת האמא והבן

בדבר תורה כובד הרב יוסי ג'ייקובסון, ר"מ בישיבת "חובבי תורה" ועורך העיתון האידי "אלגעמיינר ז'ורנאל". שפרלין הציג אותו כאיש חינוך שפועל גם עם בני נוער בעייתיים.

"אני חושב שאמא שלי תרצה לשוחח עיתו", בלומברג אמר לצחוקו של הקהל. "הורי היו מדברים אידיש כדי שאחותי ואני לא נבין מה הם אומרים ביניהם".

כמרצה משופשף, הרב ג'ייקובסון מיד אילתר בדיחה מתאימה. "סיפרת לי פעם שאמא שלך מדברת אידיש. אז הנה סיפור על אמא יהודייה: בבוקר היא נכנסת לחדר של הבן ורואה אותו ישן. 'דייויד, תקום. יש לך בית-ספר', היא אומרת לו.

"הבן מסרב לקום ואומר 'יש לי שתי סיבות למה לא ללכת לבית-הספר. כל התלמידים שונאים אותי וכל הצוות לא מתנהג אלי יפה'. אמא שלו ענתה לו, 'הנה שתי סיבות למה אתה חייב לקום: אתה בן 49 ואתה מנהל בית-הספר".

הרב ג'ייקובסון שיבח את ניו-יורק כ"עיר הכי גדולה בעולם, אחר ירושלים" וציין כי "בהדלקה הערב עם משפחתי, חשבתי לעצמי שבמשך אלפיים שנה יהודים הדליקו נרות במצבים הכי גרועים".

הברנש עם המסוק

מלבד שפרלין, נכחו מועד הקהל גם סגן היו"ר ד"ר צבי לאנג וחבר הועד הרב שמואל פלוטקין. היו גם ווילי ראפאגל, יו"ר מועצת 'מעט קאונסיל' המטפלת בעוני יהודי בעיר, וכן מייקל מילר העומד בראש הארגון
JCRC המייצג את הקהילה היהודית בפני הממשל הניו-יורקי ומר גרינוואלד, עורך השבועון היהודי-דתי הנפוץ "ג'ואיש פרעס".

בלומברג סיפר על השתתפותו השבוע בהדלקת החנוכייה הגדולה בעולם המוצבת במנהטן על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית. הוא סיפר ששאל את המנהל הרב שמואל בוטמן באיזה ימים מחלקים "חנוכה געלט" [=דמי חנוכה] לפי מנהג חסידות חב"ד. "שכחתי את תשובתו. מישהו כאן זוכר?", שאל.

ד"ר לאנג ציטט מספר 'היום יום' שהאדמו"ר הרש"ב היה מחלק בליל הרביעי והחמישי "והרבי קרא לחלק בכל לילה", אמר. הרב ג'ייקובסון הוסיף ברוח-טובה: "אנחנו אכן מקבלים תרומות בכל לילה". בלומברג, מיליארדר בזכות עצמו, קלט את המסר.

התקשורת הניו-יורקית והאמריקאית עוסקת בלהט באפשרות שבלומברג יעמיד את הונו הרב וירוץ לנשיאות. בתקופה שרבים מהאזרחים מרגישים דחייה מהמלחמות הקטנות בין עסקני שני המפלגות – הרפובליקנית והדמוקרטית – קיימת אפשרות מהפכנית להקים מפלגה שלישית ועצמאית. סימן לכך היה בחירתו של הסנטור היהודי ג'ו ליברמן מקונטיקט.

בשלב מסויים, מישהו דחף לבלומברג כמתנה דגם צעצוע של המסוק "אייר פורס 1" המשמש את נשיא ארה"ב במסעיו. לנוכחים שלא הבינו את ההקשר, בלומברג מיהר לנדב הסבר. "בזה נוסע איזה ברנש שמתגורר ב-1600 פנסילבניה" – הכתובת של הבית-הלבן.

"אני לעולם לא ישכח את תמיכתך בראשית דרכי", בלומברג אמר לשפרלין. הלה נענה בחיוך: "אם תרוץ לנשיאות ארצות-הברית, אנו גם נתמוך בך". בלומברג חייך בשתיקה. ימים אכן יגידו.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
חנוכה שמח!
ל' כסלו ה׳תשס״ז
ברורי רחלי ומושקי החמודות - איזה כיף לראות אתכן!!!
5.
Why would the MAyor waste his time?!
ל' כסלו ה׳תשס״ז
The Mayor must love Chanina... All he ever get for our community is photo ops with mayor... He never has to give Chanina anything real for the community ...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.