מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשס״ז 20.12.2006

"יהונתן ומוישי היו מיוחדים ומורגשים מאוד בישיבה"

יממה לאחר הלוויתיהם של הת' משה גולן ע"ה והת' יהונתן ביטון ע"ה תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת שנהרגו באסון המחריד באילת, התפנה הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי הישיבה לספר ל-COL על הכאב והשבר הגדולים ועל שני הבחורים הצעירים שחייהם נקטעו בצורה טראגית ■ "יהונתן ומוישי היו שונים ומיוחדים. יהונתן ביטון היה בחור שקט ומלא תוכן. הוא בלט בצניעותו ובאופיו המיוחד. מושי גולן בלט בהנהגות חסידיות ובהשעקתו בלימוד. שניהם היו מורגשים מאוד בישיבה"  לסיפור המלא
הת' משה גולן ע"ה והת' יהונתן ביטון ע"ה

יממה לאחר הלוויתיהם של הת' משה גולן ע"ה והת' יהונתן ביטון ע"ה תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת שנהרגו באסון המחריד באילת, התפנה הרב מנחם-מענדל גרונר מראשי הישיבה לספר ל-COL על הכאב והשבר הגדול ועל שני הבחורים הצעירים שחייהם נקטעו בצורה טראגית.

"יהונתן ומוישי היו שונים ומיוחדים. יהונתן ביטון היה בחור שקט ומלא תוכן. הוא בלט בצניעותו ובאופיו המיוחד. מושי גולן בלט בהנהגות חסידיות ובהשעקתו בלימוד", מספר הרב גרונר שמבקש שלא להשוות בין השניים, "כל אחד היה מיוחד באופיו", הוא אומר, "ושניהם היו מורגשים מאוד בישיבה".

הרב גרונר מספר כי כאשר בחן לקראת הכניסה לישיבה את הת' משה גולן ע"ה הוא התרשם במיוחד מראשו החריף. כשדיברתי עם אימו, תבלחט"א הגב' דניאלה גולן שאלתי אותה "מהיכן הוא קיבל כזה ראש טוב", והיא הישיבה: "זו מתנה משמים". החברותא של מוישי ע"ה היה יבלחט"א הת' אברהמי פרוס שנפצע בתאונה.

יהונתן שהתגורר באשקלון היה "המפתח של כל המשפחה", כפי שכינו זאת בני המשפחה. בשבתות חופשה בחר יהונתן שלא להתפלל בבית כנסת חב"ד כי אם לבקר בבתי כנסת אחרים בעיר ולחזור שם דא"ח מהרבי. משפחתו מצאה מכתב שכתב אחד הגבאים להנהלת הישיבה בקריית גת ובו בקשה לשחרר את יהונתן כל שבת לביתו "בכדי שיוכל לבקר בבית הכנסת ולחזק בדברי תורה את המתפללים".


"להפוך את הכאב לתנופה של עשייה לזכרם"

מאז האסון מסתובבים הבחורים בתחושה של חיסרון וכאב גדול. אנחנו מנסים להתחזק. על לוח המודעות בכניסה ל'זאל' תלו הבחורים מכתב ששלח הרבי בסמיכות לחג השבועות בשנת תשט"ז בעקבות האסון שאירע בבית הספר למלאכה ובו כותב הרבי על המשמעות של "וידום אהרן". "כעת עלינו להתארגן להתחזק ולהפוך את הכאב לתנופה של עשייה לזכרם", אומר הרב גרונר.

הרב גרונר הוסיף וסיפר כי לפני ההלוייה ישבו בבית משפחת גולן בירושלים אביו, הרב יהודה לייב גרונר ואימו הגב' יהודית גרונר ושוחחו עם ההורים. "התפעלתי מאוד מהחוזק והחסינות של האימא", סיפר.

ר' איציק הבלין מנהל הישיבה סיפר ל-COL כי "ביום שני הקרוב יתכנסו כל התלמידים וצוות ההנהלה של כל המוסדות: מתיבתא, ישיבה קטנה וישיבה גדולה לכנס התעוררות וחיזוק".


"משה גולן היה אחד מהמצוינים בישיבה, בחור מוכשר ברמה בלתי רגילה. אצלנו קוראים לזה 'מוח רחב'", סיפר ל'משפחה' משפיע ישיבת 'תומכי-תמימים' בלוד הרב יעקב קטן. "הוא תפס את הסוגיה לאורך ולרוחב, והוכיח לנו כי הוא אכן יודע אותה ישר והפוך. שקדן מאין כמוהו. ידענו כי הוא נועד לגדולות. גם מבחינה רוחנית הוא תבע מעצמו רבות", מוסיף הרב קטן.

"כך למשל גם כשהיה הולך לישון מאוחר כי השתתף בהתוועדויות חסידיות, בכל זאת היה קם למחרת מוקדם בבוקר ומפקיד מאוד שלא להפסיד תפילה במניין. עם תום לימודיו בישיבה עבר ללמוד בישיבת בקריית גת".
  
"יוני ביטון היה בחור שקח מאוד ונחבא את הכלים, כמעט לא התלבט, תמיד שתק. רק במהלך השיעורים כששאלנו אותו שאלות, מיד התגלה כי הוא מכיר את הסוגייה, יודע אותה ונמצא בעומקה. לעיתים גם היה שואל שאלה שהראתה לכולם שהוא נמצא הרבה יותר בעומק מאיתנו".

"את לוי הנדל בקושי הספקנו להכיר. הוא היה תלמיד חדש, אבל ידענו עליו כי הוא מוכשר וחברותי מאוד. תמיד האיר פנים לכל אחד למרות גילו הצעיר מאוד, מספר הרב קטן.

האסון באילת

■ מאורה לאפלה / מאמר דעה בעקבות האסון

■ "יהונתן ומוישי היו מיוחדים ומורגשים מאוד בישיבה"
■ העיתונות החרדית מדווחת על האסון
■ בלעדי: התמונות האחרונות של התמימים ההרוגים 
■ יו"ר אגו"ח ביקר הפצועים באילת
■ "לוי היה בחור מוכשר, חביב, שמח וחברותי" 
■ "החברים שביקשו לעשות מעשים טובים - נהרגו"
■ מצב הפצועים מתאונת הדרכים / עדכון
■ העיתונות בישראל מדווחת על האסון
■ וידאו: מדווח ערוץ 1 על האירוע
■ 'דרכם האחרונה'
■ שלושה בחורים חב"דיים נהרגו בתאונה באילת
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מה עלינו לעשות???
ל' כסלו ה׳תשס״ז
לכל משפחות ההרוגים אתכם באבלכם.
אולי כדאי שכל רבני חב"ד וכל אנ"ש נפשפש במעשינו וננסה להבין מה הקב"ה באמת רוצה מאיתנו בגביית כל הקורבנות הצעירים שהלכו לעולמם לאחרונה
בשורות טובות ומשיח נאו.
2.
קבוצה צעירים ברכב זה מאוד מסוכן
ל' כסלו ה׳תשס״ז
הבן שלי הדיין סובל בתאונת דרכים שעשו בחורים במבצים. צריך זהירות יתרה כשמפקידים רכב לקבוצה של בחורים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.