מערכת COL | יום כ"ט כסלו ה׳תשס״ז 20.12.2006

שלושים שנה לפטירת הרב סימפסאן ע"ה

בכ"ט כסלו תשל"ז נפטר הרב אליהו סימפסאן ע"ה מ'החוזרים' של הרבי הרש"ב והרבי הריי"צ, גבאי הרבי הריי"צ ושד"ר רבותינו נשיאינו. בימים אלו עמל הסופר החסידי ר' שניאור זלמן ברגר על השלמת מלאכת כתיבת ספר אודות הרב סימפסאן. בתקופה האחרונה נעשתה עבודת מחקר מקיפה, שחשפה צעד אחר צעד את פרקי חייו המאלפים של הרב סימפסאן  לסיפור המלא בתמונה: הרב סימפסאן מגיע בהוראת הרבי לאוסטרליה עם הקבוצה הראשונה של התמימים השלוחים. מימין: הרב יוסף מינקוביץ, הרב שלמה זלמן מאיעסקי, הרב אברהם אלטיין, הרב סימפסאן, הרב אריה לייב קפלן, הרב צבי הירש מרוזוב, הרב צבי ליפסקר.
שלושים שנה לפטירת הרב סימפסאן ע
הספר שיצא לאור בחודשים הקרובים, יספר את מסכת חייו של הרב סימפסאן, שזורה בהיסטוריה חב"דית אוטנטית, תקופת ליובאוויטש, שנות הזעם של מלחמת העולם הראשונה והמהפיכה הבולשביקית, חב"ד בארצות הברית בדור הקודם, וסיפורי השליחות של הרב סימפסאן ברחבי ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

הרב סימפסאן היה חסידם של שלושה אדמו"רים: הרבי הרש"ב, הרבי הריי"צ והרבי נשיא דורנו, אליהם היה מקושר בכל נימי נפשו, ואת רצונם עשה במסירות נפש עילאית.

מסירותו לרבותינו נשיאינו לא ידעה גבולות; כשנה לאחר נישואיו כבר נשלח על ידי הרבי הרש"ב לכהן כמשפיע בקהילת ליובאוויטש בעיר אודסה, הרבי הריי"צ והרבי שלחוהו במשך עשרות שנים לשליחויות חשובות ומיוחדות ברחבי ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, בכל המקומות פעל במסירות רבה, לחיזוק היהדות והחסידות וגייס כספים עבור המשלח ומוסדות ליובאוויטש.

לפנינו מכתב של הרבי משנת תשי"ג בו ממנה את הרב סימפסאן לשד"ר בערי ארצות הברית.




לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חיבה יתירה נודעת לו
כ"ט כסלו ה׳תשס״ז
שמעתי מאבי ז"ל שהרבי מאוד אהב את הרב סימפסון כי הי בר פועל אבל באופן צנוע. ולדוגמא כשהיתה המהפיכה בהנהלת הישיבה בתשי"ז הסכים הרבי לשינויים רק באם זה יכלול את הרב סימפסון מהזקינים.

גם שמעתי שהוא דאג לצרכים של התמימים בדברים שוליים שאף אחד לא חשב אליהם. ולדוגמא הוא התעסק בזה שיחליפו את המנורות של אור בזאל ב770 לסוג החדש שיצא בתקופה ההיא כדי להוסיף אור בביהמ"ד.

כהנ"ל בנוסף לייחוסו העצמי שהי חוזר אצל הרש"ב ומזכיר אצל הריי"צ ושד"ר אצל הרבי, וכו וכו.

יהי זכרו ברוך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.