מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשס״ז 18.12.2006

בלעדי: שליח חב"ד במפגש המנהיגים עם הנשיא בוש

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש קיים אתמול (שני) מפגש עם אישים יהודים העוסקים בהשכלה גבוהה ומעורבים באוניברסיטאות ובתי-ספר למקצועות. הבולט שבהם היה הרב מנחם שמידט, השליח מפילדלפיה העוסק מזה 27 עם סטודנטים ■ "הנשיא היה חם ולבבי כלפינו", אמר הרב בשיחה עם COL. הוא אמר לבוש כי "האויבים שלנו מנצלים את הקמפוסים להשפיע על דעותיהם של כלל האזרחים". הנשיא ענה: "אכן צריכים להשתמש בקמפוסים להתמודד נגד כוונת ההתבדלות" ■ וגם: מה הרב שמידט גילה כששוחח עם שאר הנוכחים בחדר רוזוולט בבית-הלבן  כתב COL בדיווח מלא מוושינגטון
בלעדי: שליח חב
הרב שמידט במפגש לצד הנשיא בוש • צילום: ארין וויצ'ר, הבית הלבן - עבור COL

מאת כתב COL בוושינגטון

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש נועד אתמול (שני) עם קבוצת של 15 אישים יהודים העוסקים בעולם האקדמאי, בהם השליח החב"די הרב מנחם שמידט.

המפגש השנתי נועד לערוך לנשיא היכרות עם תחומים שונים ביהדות ארה"ב. השנה התחום היה השכלה גבוהה והעוסקים בה במסגרת אוניברסיטאות, קולג'ים, קמפוסים ובתי-ספר למקצועות.

"הנשיא קיבל אותנו מאוד יפה והיה חם ולבבי לאורך הפגישה", סיפר הרב שמידט בשיחה עם COL לאחר המפגש בחדר רוזוולט בבית-הלבן. "הופתעתי מהאנושיות שלו".

בוש פתח את המפגש על תמיכתו האיתנה בישראל והוסיף לבאר את יחסי מדינתו כלפי מדינות עם אנטישמיות גוברת, יחסיו עם רוסיה שנראית באחרונה מתרחקת משיטות דמוקרטיות - דאגה שסטודנטים רבים מעוררים עליה - ומהלכיה המסוכנות של איראן בניסיונה לצבור עוצמה גרעינית.

הרב לנשיא: יש בעיה

הרב שמידט, חבוש בכובע שחור בולט, ישב בסמיכות לנשיא. הוא שליח חב"ד בסנטר סיטי בפילדלפיה ומוותיקי הפועלים עם סטודנטים יהודיים. לפני 27 שנה הוא הקים את בית-חב"ד באוניברסיטת פנסילבניה המכובדת והביא שני שלוחים לקמפוס הרב אפרים לוין והרב לוי חצקלביץ'.

"הוא אחד המייסדים של המפעל האדיר הפועל עם סטודנטים והוא מבין את הצרכים שלהם", הסביר ל-COL הרב לוי שם-טוב, שליח חב"ד בוושינגטון ומנהל 'ידידי ליובאוויטש בארה"ב' את הבחירה ברב שמידט.

בתום דברי הפתיחה, הנשיא הזמין את הנוכחים לשאת דברים. הרב שמידט אמר: "הקמפוס הוא הזדמנות ייחודית והיא מנוצלת על-ידי האויבים שלנו. לחיי האוניברסיטה יש השפעה רבה של עיצוב דעותיה ותרבותה של אמריקה לאחר התבגרות הסטודנטים".

הרב שמידט ידע על מה הוא מדבר. לפני כניסת הנשיא לחדר, הרב שוחח עם הנוכחים וערך היכרות עם אלה שלא הכיר. היו שם נציגים מהאוניברסיטה ליהדות בלוס-אנג'לס, ישיבה יוניברסיטי, סטרן קולג' והמוסדות האקדמאים של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית.

היו גם ארבעה סטודנטים שמעורבים עם הארגון "הלל". הרב ניגש גם אליהם. כסגן יו"ר "חב"ד שעל הקמפוס" המתאם את פעילות חב"ד באוניברסיטאות בארה"ב וקנדה, הוא מעורב בנעשה. כשסטודנטית אחת סיפרה שהיא מטקסס הוא סיפר לה ששליח חדש מגיע לפועל בקמפוס. היא הביעה את התרגשותה.

סטודנט אחד ממרילנד סיפר כי הוא מכיר את השליח בקמפוס הרב אלי באקמן ואוהב אותו ופעולותיו. בעוד שנציג האוניברסיטה ליהדות מלוס-אנג'לס סיפר כי הבת שלו מעורבת עם בית-חב"ד באוניברסיטת פנסילבניה.

"אנחנו לא פוליטיים. אנחנו אמיתיים והדברים שלנו אמיתיים", הסביר הרב שמידט את האהדה הרבה שגילו כלפיו.

עד שיחזור לטקסס...

הנשיא, בתגובה להערה של הרב שמידט, הביע את חששו מהעובדה שאזרחים אמריקאים רבים דוגלים במבודדות - מדיניות חוץ שקוראת לממשל האמריקאי להימנע מהתערבות בנעשה בעולם. במהלך כהונתו ובעקבות אירועי הטרור ב-9/11 בוש פעל, לעיתים בבוטות, לאימוץ רעיונות הדמוקרטיה במזרח התיכון.

"הם (האזרחים המסויימים) לא רוצים להיות מעורבים בעולם. אנחנו אכן צריכים להשתמש בקמפוסים כדי להתמודד (עם כוונה זו)", אמר הנשיא.

בוש, שנראה שנהנה מהשיחה, הוסיף: "הגעתי לבית-הלבן לעשות משהו ואני מקווה לחזור לטקסס לאחר שמונה שנים ולהגיד לעצמי 'עשיתי מה שרציתי'. הדרכים והאמצעים אולי השתנו, אבל המטרה נשארה".

המשתתפים הוזמנו לאחר הפגישה להיכנס, כל אחד בנפרד, לחדר הסגלגל ולעמוד לתמונת מזכרת עם הנשיא.

שלוחי חב"ד פועלים ב-91 אוניברסיטאות וקמפוסים בארצות הברית. "מרביתם נפתחו בשבע השנים האחרונות. וזה מדהים. השלוחים עושים עבודה נהדרת. אלפים ואלפים עומדים איתנו במשך השבוע. רק בסעודות שבת אני מעריך שמשתתפים 5 עד 20 אלף צעירים", אמר הרב שמידט כשחזר למשרד הוושינגטוני של 'ידידי ליובאוויטש באמריקה'.

מאוחר יותר בערב השתתף הנשיא בוש במסיבת חנוכה בבית-הלבן יחד עם עוד 13 שלוחים ו-200 מוזמנים יהודים, כפי שידווח בהמשך בהרחבה ב-COL.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.