מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשס״ז 17.12.2006

ג'רוסלם פוסט: הדובר לשעבר שיבח את חב"ד בסין

פול רוקובר, לשעבר דובר הקונסולייה הישראלית בטקסס, שמסייר בקהילות חב"ד בעולם, ערך ביקור בית-חב"ד בבייג'ין, סין והתפעל מהתחייה היהודית שם שנעשתה במידה רבה על ידי שלוחי חב"ד בעיר ■ בכתבה שהתפרסמה בג'רוסלם פוסט סיפר פגש בשבת מתפללים בבית הכנסת, שאינו אלא ביתו של השליח המקומי הרב שמעון פרוינדליך ■ הוא סיפר בשם השליח כי לפחות פעם בשבוע הוא מקבל שיחת טלפון מאנשים המבקשים להתגייר  לסיפור המלא
ג'רוסלם פוסט: הדובר לשעבר שיבח את חב
בית חב"ד בבייג'ין, סין
פול רוקובר, לשעבר דובר הקונסולייה הישראלית בטקסס, שמסייר בקהילות חב"ד בעולם, ערך ביקור בית-חב"ד בבייג'ין, סין והתפעל מהתחייה היהודית שם שנעשתה במידה רבה על ידי שלוחי חב"ד בעיר

בכתבה שהתפרסמה בג'רוסלם פוסט סיפר רוקובר שאמר לידיד מושינגטון שפגש בו בבייג'ין כי באתר בית חב"ד של בייגין קיימות הוראות בסינית כיצד להגיע לבית הכנסת של חב"ד בעיר.

בשבת, הוא פגש בידידו ובעוד כ-50 מתפללים בבית הכנסת, שאינו אלא ביתו של השליח המקומי הרב שמעון פרוינדליך. הקהל שכלל יהודים מישראל, אוסטרליה, רוסיה, קנדה ומארה"ב בילה שבת מאוחדת ונפלאה ונהנו מאוכל טעים וכשר.

רוקובר סיפר על הקהילה היהודית בבייגין המונה 1000 משפחות שמתוכם 30 - הינם משפחות סגל הקונסוליה הישראלית ואשר לגידולה ולהתפתחותה יש לזקוף רבות, כדבריו, לפעילות חב"ד המקומית.

"בית חב"ד מפיץ בשר כשר המגיע מישראל או אוסטרליה ברחבי סין ופעם בשנה מגיעה מיכלית מזון כשר המכילה, בין השאר, יין וחלב עמיד המיובא מישראל", כתב.

כמו-כן, ניתן להשיג בסופרמרקטים בסגנון מערבי בעיר - פריט מזון כשרים. בנוסף לכך, חלק מ-2000 אנשי העסקים המגיעים לעיר מצטיידים עם מזון כשר עבור חב"ד. חלק גדול מהמבקרים בעיר, בוחרים לשהות בבתי מלון הסמוכים לבית חב"ד ואשר השליח יצר קשר איתם.

למרות שהיהדות איננה אחת הדתות מתוך 5 הדתות המוכרות בסין, הרב פרוינדליך אמר שהקהילה היהודית גיבשה יחסים טובים עם הממשלה הסינית ומנסה להשיג מעמד כקהילת מיעוטים מערבית לא מוכרת, על מנת שתוכר כקהילה רישמית בסין.

הממשלה הסינית, אמר השליח, מבינה שהקהילה היהודית מכבדת את התרבות הסינית ואיננה חותרת לגייר את המקומיים, ושאסור לסינים להשתתף בטכסי דת יהודיים אלא אם כן הם נשואים ליהודי.

"הרב פרוינדליך", כתב רוקובר, "מספר שבית חב"ד מקבל שיחה טלפונית לפחות פעם בשבוע, מאנשים המבקשים להתגייר. במקרים אלו נחקרים המבקשים על ידי הרב, ואם מדובר במקרים רציניים, מפנה אותם הרב פרוינדליך לרבנים בהונג קונג או באוסטרליה, ואילו בסין לא מתקיימים גיורים".  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.