מערכת COL | יום כ"ו כסלו ה׳תשס״ז 17.12.2006

תענית עצירת גשמים, רבני חב"ד יצטרפו

עקב אי ירידת הגשמים השנה, פוסק הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, כי יש כבר להתחיל ולומר מעכשיו את התפילה שנאמרת עקב עצירת גשמים ■ במספר רב של בתי כנסת ברחבי הארץ החלו היום באמירת הברכה ■ יצויין, כי בשו"ע אדמה"ז אין "הלכות תענית" ועל כן אין איזכור לתענית גשמים או לאיזכור תפילת "ועננו" בשנות בצורת, אך הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק מסר כי "במידה ונתבקש לחתום על מכתב הקורא להוסיף את ברכת "ועננו" בסדר התפילה או לקבוע תענית - נעשה זאת ללא היסוס"  לסיפור המלא
תענית עצירת גשמים, רבני חב
בצורת (אילוסטרציה)

עקב אי ירידת הגשמים השנה, פוסק הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, כי יש כבר להתחיל ולומר מעכשיו את התפילה שנאמרת עקב עצירת גשמים.

הרב ליאור נשאל באתר "ישיבה" בתחילת השבוע כי "השנה ירדו גשמים בתחילה, ומאז פסקו. האם יש לעשות דברים בהקשר לכך, כתפילה מיוחדת או צומות?", והשיב כי "אם השבוע לא ירדו גשמים, יש להתחיל לומר תפילה לעצירת גשמים "ועננו" בברכת "שומע תפילה" בתפילת שמונה-עשרה".

ל-COL נמסר כי במספר רב של בתי כנסת ברחבי הארץ החלו היום באמירת הברכה. יצויין, כי בשו"ע אדמה"ז אין "הלכות תענית" ועל כן אין איזכור לתענית גשמים או לאיזכור תפילת "ועננו" בשנות בצורת, אך הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד בארה"ק מסר כי "במידה ונתבקש לחתום על מכתב הקורא להוסיף את ברכת "ועננו" בסדר התפילה או לקבוע תענית - נעשה זאת ללא היסוס".

נוסח הברכה:

"ועננו בורא עולם במידת הרחמים, בוחר בעמו ישראל להודיע גודלו והדרת
כבודו. שומע תפילה, תן טל ומטר על פני האדמה, ותשביע את העולם כולו מטובך, ומלא ידינו מברכותיך ומעושר מתנות ידך. שמור והצל שנה זו מכל דבר רע, ומכל מיני משחית ומכל מיני פורענויות, ועשה לה תקווה ואחרית שלום. חוס ורחם עלינו ועל כל תבואתינו ופרותינו, וברכנו בגשמי ברכה, ונזכה לחיים ושובע ושלום כשנים הטובות. והסר ממנו דבר וחרב ורעב וחיה רעה ושבי וביזה, ויצר הרע וחליים רעים וקשים ומאורעות רעים וקשים. וגזור עלינו גזירות טובות מלפניך, ויגלו רחמיך על מידותיך ותתנהג עם בניך במידת הרחמים, וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מעניין
כ"ו כסלו ה׳תשס״ז
בכלל לא שמתי לב שבקושי ירד גשם
שנזכה בע"ה לשפע של גשם בארה"ק
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.