מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשס״ז 15.12.2006

המושל שוורצנגר שיבח פעילות חב"ד לנזקקים: וידאו

מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, הסנטור דארל סטיינברג והשחקן ג'ון וואויט השתתפו אמש (חמישי) בטקס הדלקת חנוכייה ציבורית בסקרמנטו הבירה בארגון חב"ד החוף המערבי בראשות השליח הרב שלמה קונין ■ "יש הרבה שצריכים עזרה ולכן חב"ד נהדרת. היא עוזרת לאלפי אנשים וילדים בחינוך ורווחה", אמר שוורצנגר לקהל לפני שהדליק את החנוכייה האלקטרונית שצויירה על-ידי ילדים מוגבלים פיזית החברים בסניפי הארגון "מעגל הידידות" ■ "רצינו להוסיף אור כדי להילחם בחושך", הרב קונין הסביר את סיבת הקדמת האירוע  לסיפור המלא • לצפייה בוידיאו מהאירוע - לחצו כאן (קטעי וידאו נוספים במדור מולטימדיה)
המושל שוורצנגר שיבח פעילות חב

בקליפורניה הקדימו אמש (חמישי) את החנוכה וקיימו טקס הדלקה חגיגי בחצר בניין הממשל בסקרמנטו הבירה בהשתתפות מושל המדינה ארנולד שוורצנגר ואישים נוספים.

ההדלקה המסורתית מאורגן זו השנה ה-13 על-ידי מרכז חב"ד בקליפורניה וזוכה לסיקור נכבד בתקשורת הארצית.

"יש הרבה רוע בעולם היום והתשובה שלנו לכך היא הוספת עוד אור. אנחנו מדליקים השנה תשע נרות חנוכה", השליח הראשי הרב שלמה קונין אמר בבדיחות למחצה בנאומו הנלהב. "חנוכה מתחיל ביום שישי ואנחנו חששנו ליצור בלבול בין נרות שבת לנרות חנוכה".

לאירוע קדם פגישה בת שעה בין הרב קונין לבין המושל. בנאומו, שוורצנגר אמר שהוא עומד מופלא מ"האנרגיות" של הרב קונין. "אחרי הפגישה, הייתי כל-כך מוטען ונלהב שרציתי לשאת נאום למשך שעה. אבל אני ארחם עליכם", הוא אמר לצחוקו של הקהל.

חנוכת הידידות

הרב מענדל כהן, מנהל בית-חב"ד בסקרמנטו, פתח את האירוע וקיבל בברכה את הבאים: מזל-טוב למושל על היבחרו מחדש ו"אופטימיותו שמתאימה לחנוכה", הרב קונין שפתח 200 בתי-חב"ד במדינה והפילנתרופ היהודי בני אלג'ם.

השליח ציטט מדברי רש"י שמספיק ניצוץ אחד להבעיר שדה קש. "יהי רצון שאור החנוכה שאנו נתחיל להדליק ביום שישי יביא מסר של חוזק, אמונה ואמת לעולם", אמר.

מקהלת ילדים וילדות "טייני טוטס" ניגנה שירי חנוכה. באירוע נכחה נציגות של ילדים מוגבלים פיזית ומתנדבים בני גילם החברים בשמונת סניפי הארגון החסד "מעגל הידידות" בערים לוס-אנג'לס, סאן פרנסיסקו, אגורה, מנהטן ביץ', ניופורט ביץ', פולו אלטו, סאן מאטו וסטודיו סיטי.

החנוכייה הציבורית שעוצבה על-ידי האמן מארק לומר צויירה על-ידי ילדים אלו. כל סניף צייר קנה אחר של החנוכייה המוארת על-ידי נורות אלקטרוניים צהובים.

שוב, מאויימים בהשמדה

שחקן הקולנוע ג'ון וואויט הלא-יהודי והמשתתף בקביעות באירועי חב"ד בקליפורניה, הוזמן לשאת מספר מילים ושיבח את המסר האוניברסלי שחג החנוכה מציע לעולם. "העם היהודי רוצים לשתף את החג הזה עם תושבי העולם", אמר.

לצערינו, יש קבוצות קיצוניות רעות שמאיימות את הישרדותה של ישראל והיהודים והדמוקרטיה", וואויט המשיך. "שוב, היהודים מאויימים בהשמדה והאנטישמיות עולה. אותי מפתיעה האמונה החזקה של היהודים, אפילו פיגועי הטרור וטילי קטיושות".

הרב קונין העניק חנוכיית קריסטל למושל שהודה לו בחום. "נפלא להיות כאן היום", שוורצנגר פתח בדבריו. "חנוכה היא חגיגה לא רק ליהודים אלא לכולם, כפי שהרב אמר".

"המסר הוא של תקווה, שלום ואמונה. זה לא רק מילים אלא משהו שצריכים לחשוב עליו. יש כל-כך הרבה שצריכים עזרה ולכן חב"ד נהדרת. היא עוזרת לאלפי אנשים וילדים בחינוך ורווחה. השפעתם ועבודתם במדינת קליפורניה היא יוצאת דופן", שוורצנגר אמר במבטאו האוסטרי.

אחד המשתתפים היה הסנטור האמריקאי דארל סטיינברג מקליפורניה שהצטרף לריקודים החסידיים בתום האירוע עם השלוחים והמושל שחבש לראשו כובע חב"די שחור.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מה היום מדלקים נרות חנוכה
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
מחר פורים עוד יומים פסח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.