מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תשס״ז 15.12.2006

קנדה: מנהיג הליברלים הנבחר ידליק עם חב"ד

סטפן דיון, הצפוי להתמודד על ראשות ממשלת קנדה בחודשיים הקרובים, בחר להשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה של חב"ד במונטריאול ביום שישי ■ דיון נבחר באחרונה לראשות המפלגה הליברלית ומיודד עם העסקן הרב שמחה צירקינד. ישתתפו גם הרב הראשי יונתן בנימין וייס וחבר הפרלמנט היהודי ארווין קוטלר ■ ההדלקה תתקיים בבית-הכנסת "שומרים לבוקר" בעקבות בקשת יועציו של דיון לקיים את האירוע ב'שטיבל ישן', אמר ל-COL הרב זלמן צירקינד מהמארגנים  לסיפור המלא חנוכה ב-COL
קנדה: מנהיג הליברלים הנבחר ידליק עם חב

המנהיג החדש של המפלגה הליברלית בקנדה סטפן דיון ישתתף מחר (שישי) בהדלקת הנר הראשון של חנוכה בארגון אנשי חב"ד.

דיון, שנבחר לפני שבועיים לראשות מפלגת האופוזיציה המרכזית, יבקר בבית-הכנסת "שומרים לבוקר" במונטריאול וצפוי לגנות בפומבי את ועידת מכחישי השואה שנערכה השבוע באיראן. הוא ידליק נר לצד העסקן הרב שמחה צירקינד, יו"ר 'ידידי ליובאוויטש בקנדה'.

האירוע יתקיים בשעת צהריים של ערב שבת וישתתף בה גם הרב הראשי החדש של מונטריאול, הרב יונתן-בנימין וייס. וכן ארווין קוטלר, חבר פרלמנט יהודי מטעם הליברלים ולשעבר שר המשפטים של קנדה המיודד עם חב"ד.

עם חזרת הפרלמנט מחופשת חג המולד הנוצרי, האופוזיציה מתכוונת לגייס רוב להצבעת אי-אימון בממשלה השמרנית של ראש-הממשלה סטפן הארפר. הצבעה של 102 הליברלים בפרלמנט עם 51 חברי מפלגת הקיובקווא תפיל את ממשלת המיעוט הקיימת ותביא לבחירות מחודשת, כמעט שנה מאז שהאחרונות נערכו.

ביקור ב'שטיבל'

ההדלקה צפוייה לקבל סיקור תקשורתי נרחב. לאחריה, דיון יפתח במסע ביקורים בערי קנדה בכדי לגייס תמיכה לקראת האפשרות שבחירות יתקיימו בעוד חודשיים בלבד. "אני לא זה שרוצה בחירות. אבל יש לי מחוייבות להיות מוכן לקראתה", דיון אמר לתקשורת.

נכון לעכשיו, הסקרים נוטים לטובת הליברלים.

הרב צירקינד ובנו הרב מענדי מקיימים מידי שנה טקס הדלקה בפרלמנט בבירה אוטווה. השנה, ערב חג המולד, הפרלמנט קיים היום (חמישי) את המושב האחרון ויוצא לחופשה.

לפני שנה, ראש הממשלה דאז פול מרטין כלל את הישיבה הגדולה "תומכי תמימים" במונטריאול במסע הבחירות והדליק נר יחד עם הרבנים והתושבים החב"דיים.

הסיבה שהאירוע השנה לא יתקיים במוסד חב"די היא בעקבות דרישת יועציו של דיון, הסביר ל-COL הרב זלמן צירקינד, בנו של הרב שמחה.

"הם רצו בית-כנסת ישן שנראה כמו 'שטיבל' עם ספסלים מעץ וספרים ישנים. בית-הכנסת של ימי החול ב'שומרים לבוקר' הוא הכי מתאים לכך. וזה גם ערב שבת ואנו לא רוצים אירוע שיתארך מעבר לזמן המותר".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
בלי לרדת לחיים של השני אי אפשר
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
בלי לרדת לחיים של השני אי אפשר בליובאוויטש. אחרי שהשלוחים הראשיים דאיזורי קנדה (ביניהם הרב גראסבאום, הרב בערגער, הרב מטוסוב, ועוד) ארגנו הדלקה עם ראש ממשלת קנדה סטיבן הרפר, הרב זירקינד ארגן עם מועמד האופוזיצי.

אם היו מאחדים כוחות משפחת זירקינד עם השלוחים באטאווא (עיר הבירה) מזמן הי המצב בגבעת הפרלמנט יותר טוב.
2.
הליברלים
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
הם אנטי ישראל, נגד שוויון לחינוך יהודי בקנדה ועוד. בקיצור צרה צרורה. מאז עלייתו של הארפר, קנדה הפכה להיות בפעם הראשונה ידידות לישראל, הממשלה החדשה מעודדת שיוויון לחינוך יהודי ונתתמכת חזק על ידי הקהילה היהודית בכל קנדה. מוזר שהרב זירקינד בוחר להזמין את דיון לטקס חנוכה. בשבוע הבא ראש הממשלה מזמין את כל ראשי השלוחים של קנדה (ראש הממשלה היחיד שנתן כזה יחס ליהודים ולחב"ד בפרט) ומוזר שהרב זירקינד עושה צעד כזה "חכם"
אחד מאנ"ש
3.
From Montreal
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
Dion is a known anti-semite.
4.
תגובה ל-1 ו-2
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
א. ראש הממשלה לא יפגוש שום שלוחים ושום שלוחים ראשיים לחנוכה!!!

סטפן הרפר יוצא לחופשה ויהיה בפלורידה לחנוכה. כך שאין סיכוי שהוא יפגוש מישהו מחב"ד באטאווא

ב. אין ידיד גדול יותר לישראל בקנדה ממיודעינו ארווין קוטלר והוא מהמפלגה הליברלית ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. השבוע הוא הצטרף לתביעה משפטית נגד נשיא איראן האנטישמי

ג. לפי הסקרים, הרפר הולך ליפול בעוד חודשיים. זו תהיה טעות לא לאמץ את ראש הממשלה הבא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.