מערכת COL
|
יום כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
14.12.2006
הרב הבלין: "אין חשש בסלטי צבר מבישול עכו"ם"
היום (חמישי) הסתימו הבדיקות על כשרות העובדים במפעלי 'צבר' בקריית גת על-ידי רב העיר הרב משה הבלין, כך נמסר ל-COL. בתום סידרת הבדיקות שערך הרב הבלין נמסר כי כל העובדים המועסקים בבישול ובטיגון במפעל הינם יהודים, ובכך הגיעה לקיצה הפרשייה שהסעירה את הציבור החב"די, ואשר פורסמה לראשונה ב-COL.
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
סוף סוף!!!
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
אני כבר שעה פה מול החומוס של צבר, מחכה לאישור שיבוא....
2.
לחב
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
תשאלו כל רב פוסק הלכה, אין לנו בעיה לאכול את הסלטים גם אם חלק מהעובדים אינם יהודים!
הבעיה היא רק לציבור הספרדי שנוהג רק לפי הבית יוסף.
אנו הולכים לפי הרמ"א
הבעיה היא רק לציבור הספרדי שנוהג רק לפי הבית יוסף.
אנו הולכים לפי הרמ"א
3.
אנחנו לא אוכלים..
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
בגלל ההכשרשהוא אגודת ישראל לא מהדרין!!!!!
4.
בצבר יש גם סלט חצילים שמצריך בישול ישראל...
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
תגובה ל-2
יש לצבר עוד סלטים בהם מעורב פיטריות וכו
בארץ ישראל צריך לשמור לפי ב"י גם אם אינך ספרדי, במיוחד לחומרא.
יש לצבר עוד סלטים בהם מעורב פיטריות וכו
בארץ ישראל צריך לשמור לפי ב"י גם אם אינך ספרדי, במיוחד לחומרא.
5.
נו נו נו
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
סתם גרם לנו לקנות כמה שבועות כל מיני חומוס זולים, ובסוף מהומה על לא מאומה. פעם הבאה שיבדקו יותר טוב מראש ולא יעשו כזה סקנדל. עובדה שבסוף הסתבר שכולם יהודים. אז מה הסיפור? סתם לעשות בלגן?
6.
ישר כח!!!
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
כל הכבוד לרב הבלין שעובד ימים כלילות ודואג לכשרות של כל עם ישראל לא משנה ספרדים או אשכנזים והוא רב שבאמת עושה את תפקידו כמו שצריך ממנו יראו וכן יעשו.
7.
כשרות כהלכה ?
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
מה עם שאר המוצרים כמו הכרוב הקצוץ האם הוא נקי מחרקים ?
אולי בגלל זה אין עליו חותמת בד"ץ ?
אז למה הרב הבלין כן נותן עליו חותמת כשר, באם יש חשש חרקים, זה יותר חמור מספק בישול נוכרי ?
באם אפשר שהרב הבלין יתן תשובה זה מאוד יעזור !!!
אולי בגלל זה אין עליו חותמת בד"ץ ?
אז למה הרב הבלין כן נותן עליו חותמת כשר, באם יש חשש חרקים, זה יותר חמור מספק בישול נוכרי ?
באם אפשר שהרב הבלין יתן תשובה זה מאוד יעזור !!!
8.
תגובה ממקורב לרב הבלין:
כ"ד כסלו ה׳תשס״ז
א. זה לא מהומה על לא מאומה כי היה גוי אחד שהורחק .
ב. לא דובר רק על בישול ישראל כפי הב"י אלא גם כפי הרמ"א כי היה חשש שגם גוי מדליק התנור.
ג. בענין הכרוב הקצוץ בכרוב לבן הכל בא מחסא סאלט בענין כרוב האדום זה בא ממקומות מפוקחים ועובר שטיפה עם חומר בבדיקתו של הרב רווח ואח"כ עובר בדיקה מעבדה מדגמית וב"ה יוצא נקי.
משתדלים לעשות שהכל יהי כדת וכדין
ב. לא דובר רק על בישול ישראל כפי הב"י אלא גם כפי הרמ"א כי היה חשש שגם גוי מדליק התנור.
ג. בענין הכרוב הקצוץ בכרוב לבן הכל בא מחסא סאלט בענין כרוב האדום זה בא ממקומות מפוקחים ועובר שטיפה עם חומר בבדיקתו של הרב רווח ואח"כ עובר בדיקה מעבדה מדגמית וב"ה יוצא נקי.
משתדלים לעשות שהכל יהי כדת וכדין