מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ז 13.12.2006

בקזחסטן דווקא אוהבים יהודים

בגרסה הפיקטיבית של קזחסטן כפי שהיא מוצגת בסרט המצליח "בוראט", היהודים היחידים במדינה הם קריקטורות ענקיות שסופגות נאצות ב"מרוץ היהודים" המסורתי ■ "הקזחים מתייחסים אלי כמו אל בן מלוכה", השליח בקזחסטאן הרב מנחם-מענדל גרשוביץ בראיון לעיתון Forward ■ וגם: מה הגיב השליח כשצפה בסרט בחלקים מהסרט? לסיפור המלא
בקזחסטן דווקא אוהבים יהודים
הרב גרשוביץ במהלך בדיקת חמץ בקזחסטן • צילום: אשר ליצמן, COL
בגרסה הפיקטיבית של קזחסטן כפי שהיא מוצגת בסרט המצליח "בוראט", היהודים היחידים במדינה הם קריקטורות ענקיות שסופגות נאצות ב"מרוץ היהודים" המסורתי, מספר אתר 'מעריב'. בקזחסטן האמיתית, איש מעולם לא כפה על הרב מנחם מנדל גרשוביץ, לרוץ. למעשה, גרשוביץ אומר שהקזחים מתייחסים אליו כמו אל בן מלוכה.

"פעם אחת שוחחתי עם איש עסקים קזחי", סיפר גרשוביץ לעיתון Forward, "הוא שאל אותי – 'האם גם ג'ורג' בוש הוא יהודי, והאם נכון שקלינטון יהודי?' הם חושבים את ההיפך – לא שכל היהודים יוצאי דופן, אלא שיהודים הם כל העולם".

גרשוביץ בן ה-26, העביר את ילדותו בישראל וכיום הוא אחד משלוחי חב"ד בקזחסטן, שבה חיים כ-25 אלף יהודים. למרות שהסרט זכה לפופולאריות רבה, גרשוביץ כמעט ולא שמע עליו. הוא מקווה שהסרט לעולם לא יגיע לקזחסטן, מפני שהוא חושש מפגיעה ביחסים החמים בין הנשיא הקזחי לקהילה היהודית, ועם ישראל. "אם הוא יחשוב שהיהודים נגדו ולא אוהבים את מה שהוא עושה, אנחנו נסבול מהתוצאה", אמר גרשוביץ.

החודש השתתף גרשוביץ בכינוס של שליחי חב"ד מרחבי העולם שנערך בניו-יורק ובהזדמנות זו צפה בכמה קטעים מהסרט באינטרנט. הוא מעיד כי מצא אותם משעשעים, אך הוא אינו מתכוון לצפות בגרסה המלאה בקולנוע לפני שישוב הביתה. "אני רוצה לראות את הסרט, אבל שמעתי עליו גם הרבה דברים רעים. אני מבין שהוא לא כשר, ובטח שהוא לא גלאט כשר".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
יפה עשיתם עבודה טובה
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
עכשו אני יודע ששווה לראות את הסרט הזה
2.
ראיתי את הסרט אבל...
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
בעוונותי ראיתי את הסרט. באמת משעשע אבל יש בו הרבה קטעים עם תמונות מאוד לא רצויות שאינן מתאימות לאנ"ש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.