מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשס״ז 13.12.2006

מוסף מיוחד על התוועדות י"ט כסלו בירושלים

שבועון 'כפר חב"ד' הפיק השבוע חוברת מהודרת בת 16 עמודים על ההתוועדות המרכזית שנערכה בירושלים ■ במגזין: סיפורו האישי של פרופ' יעקב חנוכה, סיפור הסרט החדש "השנים המוקדמות" - 2, ועוד ■ ב'חדשות חב"ד', חושף הרב אהרן-דב הלפרין, את סיפורו של לילה גורלי לפני 12 שנה ■ ב'אספקלריה' חושף הרב יהושע מונדשיין סיפורים חדשים על התניא המודפס הראשון שהגיע לידי אדמו"ר הזקן ■ ב'משפחה חסידית': הגב' טובה אלטהויז מגוללת עוד פרק מסיפור חייה המסעיר  לסיפור המלא
מוסף מיוחד על התוועדות י
השבועון החסידי "כפר חב"ד", מפתיע שוב, והפעם במוסף מיוחד בשם "ירושלים של מעלה", שבא להנציח את ההתוועדות הגדולה והמרשימה לכבוד י"ט כסלו שהתקיימה במוצאי-השבת בירושלים. מאחורי הרעיון עומדים מערכת העיתון והרב גבריאל שטראובר מנהל האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים. ל-COL נודע כי הרב יואל כהן אף הגיה במיוחד את נאומו לפני הדפסתו. בהוצאת החוברת סייעו הרב משה שילת ור' אליהו קירשנבוים מאירגון 'תורת חב"ד לבני הישיבות'.

במוסף מובאים דבריהם המאלפים והמרתקים של שלושת הנואמים העיקרים בהתוועדות: הגאון החסיד הרב יואל כהן, הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו והאדמו"ר מטאלנא, וגם כתבה עם תיאור מרגש של רשמים מהמעמד הגדול. המוסף, בן 16 עמודים, מצטרף השבוע לארבעת חלקי העתון והוא יודפס ב-20 אלף עותקים.

סיפורו של פרופ' חנוכה

במגזין, לכבוד חנוכה, מביא השבוע יעקב קפלן את סיפורו האישי המופלא של פרופסור חנוכה, תחת הכותרת: "הרבי אמר לי: אתה חייב להיות הראשון שישבור את הקרח". פרופסור יעקב חנוכה, בן למשפחה יהודית שהיגרה מסלוניקי שביוון, היה סטודנט באוניברסיטה כאשר פגש בקבוצת חסידי חב"ד. הסקרנות שעוררו בו הובילה לפגישה עם הרבי - ומאז השתנו חייו. כיום פרופ' חנוכה הוא מומחה בעל-שם עולמי בתחום האנרגיה הסולרית ובעל חברה משגשגת, המפיקה חשמל מהשמש. למרות שעל שמו רשומים 58 פטנטים, רק פטנט אחד שהמציא גורם לו להתרגש: 'איך מקרבים אקדמאים ליהדות'.

כתבה מיוחדת של העיתונאי יהודה צייטלין עוסקת בחברת המדיה החב"דית JEM, ומביאה את סיפור הסרט החדש שהפיקה - 'השנים המוקדמות 2'. הבסרט הדוקומנטרי חושף באמצעות מסמכים ועדויות אישיות של אנשים שעמדו בקשר עם הרבי והרבנית, פרטים רבים על השנים תרצ"א-תרח"צ, בהן הרבי והרבנית נמלטו מברלין הנאצית וניהלו חיים צנועים בפאריס. בכתבה המאלפת מסופר גם מה התרחש בפגישה של הרבי עם הגאון רבי חיים-עוזר גרודז'ינסקי זצ"ל, ומדוע פרץ בבכי רבי ברוך בער לייבוביץ, ראש ישיבת קמניץ, כשפגש את הרבי.

מה משותף לסטודנט באוניברסיטת פאריס, ליהלומן עשיר מלונדון וליהודי מתבולל מאיסט-סייד? ארי אליסון מביא השבוע סיפורים מרתקים של שלוחים ברחבי העולם שמסבירים מה יש בהן, בשלהבות הקטנות והמרצדות, שמצליח לחדור גם ללבבות הסגורים ביותר. בהקשר הזה מעניינת במיוחד התבטאותו של סופר יהודי צרפתי: "הם הצליחו, החב"דניקים, בנרות החנוכה שלהם, כמו לגרש בבת-אחת את הפחד והבריחה מהזהות היהודית בקרב אלפי יהודים".

סיפורים חדשים על התניא הראשון

ב'חדשות חב"ד', חושף הרב אהרן דב הלפרין, במדורו "משולחן העורך", את סיפורו של לילה גורלי לפני 12 שנה. בנוסף לתיאור הכללי על מבצע חנוכה ההמוני שיוצא לדרך, יש גם ראיון מיוחד ובלעדי עם הגאון רבי לוי יצחק הלפרין, ראש 'המכון המדעי הטכנולוגי להלכה', על החשמל הכשר שיוצא לאור, וכן מאמר נוגע ללב על דמותו של החסיד הרב ישראל-צבי הבר שנפטר בשבוע שעבר. גם נאומו רב-הרושם של הרב לאו בהתוועדות י"ט כסלו בתל אביב, מובא במלואו ב"חדשות חב"ד".

ב'אספקלריה' חושף הרב יהושע מונדשיין סיפורים חדשים על התניא המודפס הראשון שהגיע לידיו של אדמו"ר הזקן בנר שני של חנוכה, הרב הלל רבינוביץ מספר על י"ט כסלו בירושלים העתיקה לפני הכיבוש הירדני, והרב יהודה לייב שפירא מתמודד באומץ עם השאלה: "אמרתם לנו שמשיח יבוא מיד והנה חלף יותר מעשור מאז וזה עדיין לא קרה".

ב'משפחה חסידית' הגב' טובה אלטהויז מגוללת עוד פרק מסיפור חייה המסעיר אלא שהפעם יש 'הפי אנד' עם מנוחה ונחלה בכפר חב"ד ונחת חסידי מהבנים והבנות.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
קידוש ה עצום
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
כל הכבוד ליוזמה הברוכה. ובפרט לרבנים שילת וקירשנבאום שעושים הפצת המעיינות בקנה מידה ענק. ובחוגים נרחבים החל במזרחיסטים ועד קוראי עיתון המודיע.

מעריץ
2.
לידיעתם גרפיקאי של המוסף
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
1. זוהי התמונה הכי גרועה שאפשר להציב בשער של עיתון: אובייקטים מפוזרים המקשים על התמקדות הראייה.

2. חוסר בהירות לגבי עניינו של המוסף
3.
תמונה מצוינת
כ"ג כסלו ה׳תשס״ז
לפעמים עדיף להיות אדם פשוט ולא
גרפיקאי מדופלם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.