מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ז 12.12.2006

ספר התורה של ארגון נשי ובנות חב"ד יוכנס בקליפורניה

בשעה טובה ומוצלחת נסתיימה כתיבת ספר התורה לעילוי נשמת הרב בן ציון וזוגתו מרת צילה שניאורסון, דוד ודודה של הרבי והרבנית ■ הרוכשים פרשיות בספר התורה נכנסו להגרלה על מקום הכנסת ספר התורה, שנערכה במוצאי שבת פרשת ויצא במשרד ארגון נשי ובנות חב"ד, בנוכחות חברות הנהלת הארגון ■ בגורל עלתה הגב' בילה נוימן מלוד, שבחרה לתרום את ספ התורה לבית חב"ד בשרמן אוקס, לוס אנג'לס  לסיפור המלא
ספר התורה של ארגון נשי ובנות חב
(אילוסטרציה)
בשעה טובה ומוצלחת נסתיימה כתיבת ספר התורה לעילוי נשמת הרב בן ציון וזוגתו מרת צילה שניאורסון, דוד ודודה של הרבי והרבנית. על כתיבת הספר הכריז ארגון נשי ובנות חב"ד לפני שנה, לאחר פטירתה של הגברת צילה שניאורסון, שחיה בתל אביב שנים רבות והייתה בקשר הדוק עם נשי חב"ד בתל אביב.

חלפה לה רק שנה אחת, וכפי שהובטח, לקראת יום היארצייט הראשון מוכן ב"ה ספר התורה, הודות למאמצי הארגון ובמיוחד השתדלותה של הרבנית דבורה בוטמן, שהתמסרה למען מפעל זה והצליחה ב"ה. לצדה סייעו במבצע גב' יוכבד שניאורסון וגב' ציפורה לאופר מהארגון.

פרשות בספר התורה נמכרו עבור קהילות רבות בעולם כולו: החל מתאילנד שבמזרח הרחוק, דרך דונייצק, חרסון, מוסקבה, סוצי, סמולנסק וקזאן שברוסיה, ממשיך בשוויץ ובלגיה שבאירופה, ברחבי אמריקה – ניו יורק, פלטבוש, קוסטה-ריקה, שיקגו, וכמובן כאן בארץ ישראל – כפר חב"ד, מירון, נחלת הר חב"ד, עפולה, תל אביב. בין הרוכשים רבנים, שליחים ואנשים פרטיים שקנו לטובת קהילות וגם קהילות שהתאגדו וקנו. כל אלה נכנסו להגרלה על מקום הכנסת ספר התורה.

ההגרלה נערכה במוצאי שבת קודש פרשת ויצא, במשרד ארגון נשי ובנות חב"ד, בנוכחות חברות הנהלת הארגון. בגורל עלתה הגב' בילה נוימן מלוד, אשר בזכייתה מייצגת קשת רחבה ומגוונת של יהודים.

הזכייה של בילה בגורל היא מאורע מרגש וסוגר מעגלים. כשקנתה בילה את הפרשה עשתה זאת מתוך רצון ליטול חלק במפעל החשוב של השארת נצר לבית רבי וגם מתוך רצון להוסיף ולתרום לארגון נשי ובנות חב"ד ומפעליו, אותו היא מלווה במשך השנה כולה. מתוך אכפתיות בלתי רגילה, היא מתעניינת בנעשה, מסייעת בחשיבה משותפת ובתרומות להרחבת הפעילות. בשנה האחרונה גייסה הגב' נוימן את חברת 'מני מהדרין', אותה היא משווקת, לשיתוף פעולה עם ארגון נשי ובנות חב"ד.

כששאלו אותה: אם תזכי, למי תעניקי את ספר התורה? – לא גילתה. כעת, כשנתבשרה על זכייתה, התרגשה מאוד והתקשתה להאמין. "הנה תהיה לי הזדמנות להכיר תודה בצורה הכי טובה שאפשר, לקהילה יקרה בקליפורניה, שעמדה לצדי בתחנות חשובות בחיי". ספר התורה עומד להמריא ולהיכנס לבית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית הנכבדת בשרמן אוקס, לוס אנג'לס. השלוחים הרב משה ורותי וייס והרב מנחם מענדל ושטרנא ליפסקר הם העומדים בראשה. גם בארגון שמחים על כך שספר התורה עלה בידיה של בילה ובעזרתה יפאר קהילה של שלוחי הרבי.

ספר התורה יוכנס אי"ה בחג החנוכה, בכ"ט בכסלו, יום היארצייט של מרת צילה שניאורסון, לשמחת לב כולם. הרב ליפסקר סיפר שהם תכננו את מסיבת החנוכה ליום רביעי דווקא, וכמו תמיד חיפשו אטרקציה מיוחדת. "אך אטרקציה שכזו היא באמת מעל ומעבר לכל התוכניות..." אמר הרב ליפסקר. מעניין שיום כ"ט בכסלו הוא גם יום ההולדת של בתם של השלוחים, משפחת הרב והרבנית וייס.

ארגון נשי ובנות חב"ד משגר תודה לכל השותפים, שלוחים וראשי קהילות מכל העולם, אשר התלכדו כמשפחה אחת והצטרפו בשמחה למפעל ייחודי זה, וברכישת הפרשות התקשרו לבית רבי בקשר אישי משפחתי והנציחו את זכר בני הזוג שניאורסון. ביחד עם עם ישראל כולו נייחל שנזכה ל'הקיצו ורננו שוכני עפר' והם בתוכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.