מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ז 12.12.2006

לא עצים ולא חנוכיה

הנהלת נמל התעופה הבינלאומי בסיאטל הסירה בסוף השבוע את תשעת עצי אשוח ברחבי השדה ■ הסיבה: כדי להימנע מהצבת מנורת חנוכה לפי דרישתו של שליח חב"ד הרב אלעזר בוגומילסקי שאיים להגיש תביעה ■ "אני מזועזע מההתחלה", הגיב השליח בראיונות לכלי-התקשורת המקומיים  לסיפור המלא
לא עצים ולא חנוכיה
היום ב'ידיעות אחרונות'
הנהלת נמל התעופה הבינלאומי בסיאטל הסירה בסוף השבוע את תשעת עצי אשוח ברחבי השדה כדי להימנע מהצבת מנורת חנוכה לפי דרישתו של שליח חב"ד הרב אלעזר בוגומילסקי שאיים להגיש תביעה.

"החלטנו להוריד את העצים כי אנחנו לא רוצים להיות בלעדיים", אמרה דוברת השדה, טרי-אן בטנקורט. "אנחנו מנסים להיות מתחשבים ובעלי כבוד ונבחן את המדיניות אחרי תחילת השנה".

הרב אלעזר בוגומילסקי, שעובד בהנהלת חב"ד בסיאטל, איים לתבוע את הנהלת השדה אם היא לא תציב את המנורה ליד עצי חד המולד. "כולם צריכים לקבל את רוח החג שלהם. עבור רבים העצים הם רוח החג והצבת המנורה תוסיף אור לעונת החגים", אמר בוגומילסקי.

אחרי התייעצות עם עורכי דין החליטה הנהלת השדה על הסרת העצים, כיוון שהוספת החנוכייה תגרום לדרישה מצד דתות ותרבויות נוספות להציב גם סמלים שלהן. בטנקורט אמרה כי תקופת החגים היא העמוסה ביותר וכי לצוות הנמל אין זמן לשחק באנתרופולוגים תרבותיים.

הרב בוגומילסקי, שהגיש את בקשתו להצבת המנורה לפני שעות, אמר כי הוא מזועזע מההחלטה. "הם החשיכו את האולם במקום להדליק את האורות", אמר עורך דינו של בוגומילסקי, הארווי גראד. "יש דאגה שהקהילה היהודית תתואר בתור הגרינץ'". (דמות ספרותית שידועה כמו שגנבה את חג המולד).
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ראיתי בחדשות: הם כבר החזירו את העצים
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
ראיתי בחדשות: הם כבר החזירו את העצים
2.
היתה סערה באמת
ב' טבת ה׳תשס״ז
בסיאטל היתה סערה באמת. לא הי חשמל כמה ימים.....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.