מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תשס״ז 11.12.2006

חג הגאולה במוסקבה: וידאו

התוועדות י"ט כסלו נערכה אתמול (ראשון) בבית-הכנסת 'מארינה-רושצה' במוסקבה בהשתתפות קהל רב. הרב הראשי לרוסיה בערל' לאזר והרב אברהם חזן משפיע בקהילת חב"ד בלוד, התוועדו עם הקהל. במהלך ההתוועדות, הנעימה מקהלת אנ"ש בניגוני חב"ד. COL מגיש: קטע וידאו קצר מהשמחה הגדולה  לצפייה בוידאו
חג הגאולה במוסקבה: וידאו
שולחן הכבוד בהתוועדות

(באדיבות: מוסקבה חדשות ואירועים)

מעמד רב רושם בהתוועדות המרכזית במוסקבה לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו

המונים רבים השתתפו ביום ראשון – י"ט כסלו, חג הגאולה של האדמו"ר הזקן נ"ע, בחגיגה הגדול והמרכזית שנערכה באולם בית הכנסת המרכזי במוסקבה, "בית מנחם – חב"ד ליובאוויטש" בבניין המרכז הקהילתי "מארינה רושצ'ה".

החגיגה נערכה ע"י הגבאים בבית הכנסת, שעוד קודם לכן, הדפיסו הזמנות מרהיבי עין, בהן הוזמן הציבור הרחב, להשתתף בהתוועדות המרכזית, שנערכה ליד שולחנות ערוכים בשיא היופי והרחבות, ולקול צלילי מוזיקה חסידית, שניגנה כנהוג את ניגוני האדמו"ר הזקן וניגונים חסידיים בכלל.

את שרביט ניהול ההנחיה נטל הרב ברוך גורין עורך ומוציא לאור ספרי 'לחיים', שסיפר את סיפור חג הגאולה י"ט כסלו. הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר נשא את דבריו, על משמעות 'ראש השנה לחסידות', מה זה דורש מאיתנו בחיי היום יום, הן בהנהגה רוחנית והן בגשמית.

במשך זמן רב, ביאר הרב הראשי עפ"י מאמרי חסידות את עניין ראש השנה, יחד עם שאר ראש השנה המפורטים במסכת ר"ה. אורח מיוחד הי'ה הרה"ח ר' אברהם חזן, רב שכונת אקדמאים וקהילת 'שערי עליה' בלוד – שהוא עצמו יליד מוסקבה, אותה עזב יחד עם משפחתו לפני ארבעים שנה בדיוק.

הרב חזן, שכבר התוועד ארוכות בליל שבת, ביום השבת, ומוצאי שבת, ריתק את הקהל הרב בסיפוריו המאלפים, על ההתמודדויות הרבות אותם היה עליו ועל משפחתו להתמודד ביום יום, ובמיוחד בלימודים בבית הספר.

דבריו נשמעו בקשב רב, ולהפתעת הקהל הרב, הוציא גזיר עיתון, והחל לקרוא ממה שהתפרסם בעיתון 'פראוודה' בהיותו ילד. על-כך, שמשפחת חזן "מחבלים את תודעת ילדיהם בשטויות הדת, הורים המחנכים להתחסדות, ואינם מכבדים את העבודה והכללים לחיים חברתיים משותפים. לפולחני הדת המתקיימים במשפחה השפעה מזיקה לא רק על חינוך הילדים, הם גם פוגעים בסדרי החיים"...

המעניין היה, שבסיימו את דבריו, ניגש אליו אחד מזקני בית הכנסת, ושלף את 'תעודת העיתונאי' של עיתון 'פראוודה'. פעם עבדתי שם ואני אחד מאלה שכתבתי נגדכם!...

'תראו איפה הם ואיפה היום אנחנו', סיים הרב חזן את דבריו הנרגשים.

הרב מיכאל גרינברג מו"ל 'גשרים' סיפר על בניית האוהלים על ציוני הבעל-שם-טוב, המגיד ממעזריטש, בעל התניא והאדמו"ר האמצעי נ"ע – לפני כעשרים שנה. על הקשיים הרבים, על החקירות והדרישות, על ההתייעצויות עם מומחים ורבנים גדולים והוראות מעניינות מהרבי.

בין לבין, יצא הקהל הרחב לריקודי שמחה ובברכת המזון כובד השליח הרב חכם אברהם אלשווילי, רבה של הקהילה הגרוזינית במוסקבה.

עם תום החלק הרשמי, התיישב הקהל הרחב, אנ"ש השלוחים, תלמידי המוסדות ואורחים רבים להמשך התוועדויות, עם הרב הראשי, עם הרב חזן ועם הרב ישעי' גיסער – התוועדויות שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה.

כמו"כ, נערך ע"י הנהלת בית הכנסת ובשיתוף עם ארגון 'נשי חב"ד – מוסקבה', התוועדות מיוחדת לנשים – באולם רחב ידיים בקומה הרביעית במארינה רושצ'ה.

גם לשם והזמן הרב חזן לנאום, להם סיפר על מעשי גבורה של אימו ואחיותיו באותם ימים בהיותם גרים במוסקבה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
שניאור
כ' כסלו ה׳תשס״ז
כיף לראות אותך עם הרמקול ביד
יוסי
2.
שלום למשפחתנו היקרה במוסקבה
כ' כסלו ה׳תשס״ז
מאד שמחנו לראות כמעט בשידור חי את הדודים שלנו שמחים ורוקדים בשמחת הגאולה!!!
כל טוב ולהתראות בקרוב
משפחת גרינברג עמנואל
3.
שלום למוישיק קולטון
כ' כסלו ה׳תשס״ז
נהננו לראות אותך שר ומשמח אבא ושרהלה ואמא ורבקי נשיקות וגוט יום-טוב מכולם
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.