מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ז 06.12.2006

הרב מאיר מאזוז: "הרבי הוא 'הנשר הגדול'"

השבוע, לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו, מפתיע השבועון החסידי "כפר חב"ד", עם גיליון מוגדל ובו שפע של כתבות מרתקות ■ ראיונות מרתקים עם הרב מענדל ווכטר, הרב מאיר מאזוז והרב יוסף ויינברג, לצד רב-שיח עם בניו של המשפיע הרב משה וישצקי וסיפורו האישי של ר' פישל ג'ייקובס ■ ב'אספקלריה' חושף הרב יהושע מונדשיין את הסיפורים מאחורי התערבותו האישית של אדמו"ר הזקן בהדפסת התניא ■ ב'חדשות חב"ד': ראיון משותף ונדיר עם פרופסור ירמיהו ברנובר והרב מאיר אוקינוב ■ וגם: מאמר מיוחד שכתב ה'חוזר' הרב יואל כהן למוסף 'משפחה חסידית'  לסיפור המלא
הרב מאיר מאזוז:
חלקי השבועון החגיגי של 'כפר-חב"ד' • עיבוד מחשב: ישראל דהן, COL
מאת חיים ברון

השבוע, לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו, מפתיע השבועון החסידי "כפר חב"ד", עם גיליון מוגדל ובו שפע של כתבות מרתקות. הרב מענדל ווכטר חושף, לראשונה, בראיון נדיר ומרגש, את כל מה שעמד מאחורי מעברו מסטמאר לחב"ד; הרב מאיר מאזוז, רבה של קהילת תוניס וראש-ישיבת 'כסא-רחמים', בראיון חג מיוחד משוחח על הפעולות העלומות והקשרים הנסתרים של הרבי עם יהודי תוניס.

עוד במגזין: הרב יוסף ויינברג, שחגג לא מכבר את יום הולדתו ה-90, מדבר על 50 שנה של שיעורי תניא ברדיו וחושף טפח משליחויות מסתוריות שהרבי הטיל עליו; ושלושת בניו של המשפיע הבלתי-נשכח, הרב משה וישצקי ע"ה, יושבים סביב השולחן לרב-שיח מרתק על אביהם, בזמנים הקשים ההם של יהדות הדממה.

פישל ג'ייקובס היה ילד אמריקני שלא ידע דבר על יהדותו. התנכלויות מצד אנטישמים הובילו אותו ללימודי קרטה, ולהכנות לקראת אולימפיאדה. אלא שיום אחד נכנס לאוניברסיטה יהודי בעל זקן ארוך – וחייו השתנו. אחרי 13 שנות שירות כרב בתי כלא, חושף השבוע, לראשונה, הרב פישל ג'ייקובס, את סיפורו האישי במגזין המוגדל של "כפר חב"ד".

גם המוסף החסידי 'אספקלריה', גדוש השבוע בחומר מאלף. לצד פרסום ראשון ממכתבים מיוחדים של החסיד ר' אי'צה מתמיד, חושף החוקר החסידי הרב יהושע מונדשיין את הסיפורים מאחורי התערבותו האישית של אדמו"ר הזקן בהדפסת התניא.

השליח בדטרויט, הרב בער'ל שם-טוב, גילה לאחרונה אוצר יקר: מחברת שלמה שרשם בימי נעוריו ובו סיפורים חסידיים אוטנטים מכלי ראשון. האוצר היקר הגיע בימים אלו למערכת "אספקלריה", וחלק ראשון ממנו מתפרסם השבוע.

הפתעות לא פחותות נמצאות השבוע ב"חדשות חב"ד", עם 32 עמודים: הפרקליט הנודע יורם שפטל, בראיון מיוחד, נועז וחושפני, מדבר בשפתו המושחזת על הדיקטטורה השמאלנית של הבג"ץ, וא. בן-אריה חושף, במאמר מדהים, את נאומו המתוכנן של שמעון פרס.

כמו-כן שבעה שלוחים בארץ מביאים סיפורים מאחורי הקלעים, ומנחם גורן, בראיון נדיר עם פרופסור ברנובר והרב מאיר אוקינוב, שומע כל מיני סודות מחדרו של הרבי. אל המדור החדש, הפופלרי, "משולחן מערכת", נוסף השבוע מאמר מרתק ומרגש של הגב' רחל הלפרין על השלוחות האלמוניות.

במוסף ה"משפחה חסידית", לצד המדורים הקבועים והפופולריים, יש השבוע גם הפתעה גדולה: מאמר מיוחד של ה'חוזר' הרב יואל כהן ל"משפחה החסידית". במוסף, בין-היתר, סיפורה האישי המצמרר של הגב' טובה אלטהויז, וניתוח גרופולוגי מיוחד של כתב יד אדמו"ר הזקן.
לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
13 תגובות
1.
יפה מאד !!!
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
בסך הכל עיתון מכובד על רמה ולאחרונה נהיה עוד יותר מעניין
2.
kfar habad
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
kol hakavod
al hashipur kedai meod leasig spnsor lishloach lekol harabanim rashim baolam
3.
יופי יופי לעשות איתכפיא
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
הפרופסור ברנובר הסנונית הראשונה בעיתון זה לכיוון אחדות אמיתית לאור המאורעות האחרונים תמשיכו לראיין ולהביא עוד כתבות של חסידים המזוהים כמשיחיסטים וכך נחזיר עטרה ליושנה. לנשוך את השפתיים ולהמשיך לא להקשיב ליצר הפילוג
4.
יופי
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
שיספרו איך הרב וועכטר הגיע לחבד
5.
ניתוח גרפולוגי של...
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
אני מזועזע מהמחשבה.

האם איבדתם לגמרי את הרגש החסידי?
6.
הניתוח הגרפולוגי בהוראת הרבי
ט"ז כסלו ה׳תשס״ז
לפני שאתה "מזועזע" חבל שאינך יודע כי הנותח הגרפולוגי, שעליו מדובר בכתבה, נעשה בהוראת הרבי, שאף מסר כתב יד אוטנטי של אדמו"ר הזקן לזלמן שז"ר כדי שיתן אותו לגרפולוגית עולמית. אני מקווה שאינך מזוזע ממה שהרבי עשה...
7.
ל5
ט"ז כסלו ה׳תשס״ז
עם כל הכבוד כנראה שלא קראת את הכתבה, זה מה שנקרא כותרת שתפקידה לימשוך את תשומת ליבו של הקורא.

קורא שנהנה
8.
לעיתון החדש ולכתבים החדשים
ט"ז כסלו ה׳תשס״ז
אין מילים ממש יפה יחי כפר חב"ד

הקוראים שנהנהים
9.
חזקו ואימצו
ט"ז כסלו ה׳תשס״ז
ואל תתיחסו לתגובות השליליות - כי תמיד אבל תמיד יהיו אנשים שימצאו ביקורת שלילית ורעה כדוגמת תגובה 5 - שלא היתה ראויה להופיע כלל. והרי הניתוח הגפולוגי נעשה בהוראת הרבי. וא"כ אותו אדם שכתב את תגובה 5 הוא זה שאיבד את הרגש החסידי ולא מערכת העיתון.
10.
הגיע הזמן
י"ז כסלו ה׳תשס״ז
יישר כח על הכתבה של הרב גייקובס,סיפור חיים מרתק ביותר, הגיע הזמן..סוף סוף נתחיל להכיר את החסידים האמיתיים.
11.
עיתון כפר חבד היקר!
י"ז כסלו ה׳תשס״ז
אין מילים השבוע עשיתם עבודה נפלאהה....הכתבות משהו משהו !
במיוחד הכתבה של הרב גייקובס, מסע חיים מעניין וסוחף, אולי יהיה אפשר לשמוע ממנו עוד סיפורים..תחשבו על כתבה פרקים פרקים בעיתון שלכם.
נקודה למחשבה!
קורא ותיק
12.
איפה??
י"ז כסלו ה׳תשס״ז
הרב גייקובס היקר
איפה כל המדליות?!
למה אין תמונה אחת שלהם בעיתון?!
מעריץ

13.
לכבוד הרב פישל
י"ז כסלו ה׳תשס״ז
מתי יתורגם הספר לעברית??
מחכים בקוצר רוח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.