מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ז 06.12.2006

דוכן חב"ד ביריד הספרים הבינלאומי במוסקבה

במוסקבה הסתיים אמש 'יריד הספרים הבינלאומי', שנערך מידי שנה בתקופה זו, בבניין התערוכות הבינלאומיות במרכז מוסקבה. מידי שנה מארחת הנהלת היריד מדינה אחרת, והשנה הייתה זו ישראל * בין אלפי ביתני התצוגה, בלטו בנכחותם תצוגת 'לחיים' ו'ייברעייסקי-סלובא' (='המילה היהודיות') של 'איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים'   לסיפור המלא
דוכן חב
במוסקבה הסתיים אמש 'יריד הספרים הבינלאומי', שנערך מידי שנה בתקופה זו, בבניין התערוכות הבינלאומיות במרכז מוסקבה. מידי שנה מארחת הנהלת היריד מדינה אחרת, והשנה הייתה זו ישראל. מישראל הגיעו סופרים ואנשי רוח רבים, אשר הציגו את מרכולתם, השתתפו בפאנלים ובפורמים שונים, בהשתתפותם של עשרות אלפי איש, בהם המון מבני העם היהודי, הידוע כ'עם הספר'.

לנציגי ישראל הייתה 'בעיה' לחלל את השבת, כמו שלצערנו הרב רצו לעשות כמדי שנה. זאת עקב היות דוכן תצוגת ספרי הוצאות הספרים של 'איגוד הקהילות היהודיות' – סגור, שלט גדול שבישר לבאים: 'דוכן יהודי זה סגור בגלל השבת'!

בין אלפי ביתני התצוגה, בלטו בנכחותם תצוגת 'לחיים' ו'ייברעייסקי-סלובא' (='המילה היהודיות') של 'איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים', אשר מוציאה לאור באופן קבוע עיתונים, עלונים שבועיים וירוחון מוביל ויוקרתי בשם 'לחיים', בנוסף למאות ספרי לימוד, יהדות, היסטוריה יהודית, חסידות ועוד – שיצאו לאור באלפי עותקים.

השליח הרב ברוך גורין, יו"ר ההוצאות לאור שע"י איגוד הקהילות היהודיות, אף השתתף באופן אישי ביריד, יחד עם הצוות הבכיר שלו, ונפגש עם הקוראים הרבים, רוכשי הספרים ומנויי העיתונים.

באחד הפאנלים המרכזיים, בהם ישבו האורחים מהארץ ונציג איגוד הקהילות היהודיות, הרב ברוך גורין, לדיון מהותי על תוכן השם 'ספרות יהודית'. טענו הישראלים, כי ספרות יהודית היא שיהודי-ישראלי הגר בארץ או המזדהה איתה כתב אותה. הרב גורין ניהל פולמוס שלם וחריף עם המשתתפים, בה הציג את היהדות האמיתית, לאור ההלכה ומשנתו של הרבי ועמד על-כך, שיהודי זה השומר על יהדותו, ולא משנה באיזה מקום בעולם הוא נמצא.

לא משנה באם הוא גר בארץ ואף לא יוצא ממנה, באם הוא לא שומר על קיום תורה ומצוות, אין שום משמעות לישיבתו בארץ קדושה זו. 'ספרות יהודית', טען בלהט, אינה בהחלט כל ספר שיהודי באשר הוא כתב, ספרות יהודית היא רק בעלת תוכן יהודי מובהק! הוויכוח התנהל זמן רב, אך לבסוף הודו רבים מהם, שלראשונה הם שומעים צד נוסף, בעל משמעות משכנעת יותר ומוצדקת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.