מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ז 06.12.2006

"גוטניק האוסטרלי עושה זיג זג פוליטי"

איל ההון החב"די הרב יוסף גוטניק הודיע השבוע על החזרת תמיכתו למפלגה הליברלית באוסטרליה בעקבות שינויים בהנהגה של מפלגת הלייבור היריבה ■ גוטניק תמך בעבר בראש הממשלה ג'ון האוורד אולם בעקבות אכזבה מהתנהלותו העביר את תמיכתו (וכספו) ליו"ר הלייבור קים ביזלי שהתפטר השבוע ■ "כל זמן שאנחנו לא רואים משהו מדהים אצל היו"ר החדש קווין רוד, יהיה זה טיפשי שלא לתמוך בהאוורד שהוא ידיד ישראל והקהילה היהודית", גוטניק הסביר את הזיג זג הפוליטי לדיווח המלא

הרב יוסף גוטניק הודיע השבוע לתקשורת האוסטרלית כי בעקבות בחירת יו"ר חדש למפלגת הלייבור הארצית הוא מעביר את תמיכתו לראש הממשלה ג'ון האוורד הליברל כאשר הבחירות יתקרבו.

החלטה זו מגיעה לאחר שבשנת 1998 גוטניק החליט לפתע לתמוך במפלגת הלייבור.

הוא הסביר את הזיג זג האחרון בכך שהעמדות הנחרצות שהאוורד הפגין במדיניות כלפי טרוריסטים, תמיכתו בישראל וניהול כלכלת המדינה זיכו אותו בתמיכה של רוב הקהילה היהודית באוסטרליה.

"זה יהיה טיפשי שלא לתמוך בהאוורד", אמר איל ההון והנגיד החב"די שמימן את קמפיין הבחירות "נתניהו זה טוב ליהודים" שהעניק את ראשות הממשלה הישראלית לידי בנימין נתניהו.

בשנת 1998 גוטניק תמך בקים ביזלי שהיה יו"ר מפלגת העבודה באוסטרליה והתפטר השבוע מתפקידו. ביזלי השתתף בחנוכת בית-חב"ד בשכונת קימברלי שנבנה בכספו גוטניק כהעתק בית-מדרשו 770 של הרבי בניו-יורק.

היו"ר החדש קווין רוד עדיין צריך להוכיח את כוונותיו, גוטניק צוטט כאומר.

"אנחנו חייבים לתמוך בהאוורד כל זמן שאנחנו לא רואים משהו מדהים אצל רוד. אם הוא ידיד של ישראל, בהחלט אשקול לתמוך בו", הוא הוסיף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.