מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תשס״ד 14.12.2003

1200 איש בהתועדות י"ט כסלו המרכזית בנתניה

ציבור ענק של כ- 1200 איש, גדש את האולם המפואר של מלון 'גולדאר' על שפת ימה של נתניה, באירוע רב רושם, של ההתועדות המרכזית לרגל חג הגאולה י"ט בכסלו. אורח הכבוד בהתועדות היה הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר. נשאו דברים: פרופ' אבנר חי שאקי שר הדתות לשעבר ומר מנדי וייס מ"מ ראש עיריית נתניה. על החלק האומנותי הופקד הזמר החסידי ר' מענדי ג'רופי. האירוע אורגן מטעם מטה הפעילות של מוסדות חב"ד בנתניה בראשות השליח הראשי הרב מנחם וולפא ע"י ראש מטה הפעילות הרב נח סוליש.
1200 איש בהתועדות י
הקהל הרב מאזין לנאומו של הרה"ר לישראל הרב יונה מצגר
פתח את האירוע הרב מנחם ולפא בהסברת שיחת הרבי על שתי תקופות בהפצת החסידות ע"י אדמו"ר הזקן. בתור תרופה להצלת בן המלך- בתקופה הראשונה, כאשר היה אדמו"ר הזקן תלמידו של הרב המגיד ממעזריטש, ובתור ההפצה הגדולה "של ויפוצו מעינותיך חוצה" "אחרי פטרבורג" –כהכנה קרובה לביאת המשיח. לאחר הפתיחה הוזמן הזמר החסידי ר' מענדי ג'רופי בליווי הנגן משה אברהם "והדליק" את הקהל בשירה חסידית נלהבת שהפכה במהרה להרקדה של כל הקהל העצום, ובראשם תלמידי ישיבת תומכי תמימים בנתניה. בהמשך הערב הופיע פרופ' ר' אבנר חי שאקי בנושאו דברים מרגשים על הרבי ועל אדמוה"ז וחסידות חב"ד, המביאים לשלושת השלמויות שלמות התורה, שלמות העם, ושלמות הארץ, מתוך שמחה אמיתית, ובמטרה להבאת הגאולה מיד ממש. הוא סיפר סיפור נפלא על נשיא ארה"ב טרומן שהבין שזכותו תיהיה, כאשר יסייע להשיב את עם ישראל לארץ ישראל. מ"מ ראש עיריית נתיה ידיד חב"ד עו"ד מר מענדי וייס ברך את באי ההתועדות, והביע הערכה גדולה לפעילות חב"ד ולמוסדות חב"ד בנתניה, והכריז כי כל הגורמים בעירייה מסייעים ויסייעו להמשך הצלחת פעילות חב"ד חב"ד בעיר. הרב ולפא סיפר לקהל מעשה מופלא שאירע לאחרונה בארה"ב, הצלה רוחנית של יהודי נידח בכוחו של הרבי, ובהשגחה פרטית בדרך נס. חתם את הערב אורח הכבוד הרב הראשי לישראל הגאון רבי יונה מצגר שליט"א שריתק את הקהל בדברים על שלוחי הרבי שכובשים את העולם בכח המשלח. הרב הראשי שיתף את הנאספים בחוויה אדירה שהיה שותף לה לאחרונה, כאשר זכה להציל את בית הכנסת המרכזי באודסה, שהפך לפני ששים שנה לארכיון לאומי רוסי, ועתה הצליח הרב מצגר להשפיע על המושל להשיבו לקהילה היהודית, וגרם להתעוררות גדולה ביותר בקרב יהודי הקהילה, ביחד עם השליח הראשי הראשי לאודסה, הרב אברהם וולף. לצלילי התזמורת ומחרוזת ניגונים חסידיים מפיו של ר' מענדי ג'רופי רקד הקהל לתוך הלילה, ויצא מהארוע הגדול בהרגשה של חויה חסידית מיוחדת במינה.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
הייתי והתרגשתי
י"ט כסלו ה׳תשס״ד
וכאן המקום לשלוח ברכת "יישר כח" לכל העושים במלאכה במשך כל השנה ובראשם הרב וולפא והרב טייכטל ושאר הצוות. תודה רבה.
2.
הייתי והתאכזבתי!
י"ט כסלו ה׳תשס״ד
במודעות התפרסם שהרב מרדכי אשכנזי והרב גוראריה מחולון ישתתפו בממעד, אולם חסרונם היה בולט. חוץ מזה היה בלאגן גדול בחוץ עם החבר'ה של הישיבה מרכז ממש בנתניה. כל השאר היה יחסית בסדר!
3.
אירוע מרשים
י"ט כסלו ה׳תשס״ד
ולמאוכזב מתגובה 2 נאמר "הלוואי שירבו "אכזבות" כאלו". ובדרך אגב נזכיר כי לאנשי "מרכז ממש" אין שום שייכות לרבי וללובאוויטש. חזקו ואמצו!
4.
כל הכבוד
י"ט כסלו ה׳תשס״ד
ערב חשוב ומוצלח. יישר כח למארגנים.
5.
קידוש שם ליובאוויטש
י"ט כסלו ה׳תשס״ד
ערב מרשים בכמות ובאיכות.
6.
אולי אירוע מרשים אבל...
כ"א כסלו ה׳תשס״ד
אולי 600 איש היו שם מה זו ההגזמה הזו???

אני אישית לומד בישיבה בנתניה, ואנחנו לא הורשינו להביא תמונה של הרבי לכינוס!!!
עם כל הכבוד למר סוליש, זה לא מעניין אותנו המלחמות האישיות שלו, אבל למה לערב בזה את חב"ד???
7.
קידוש שם ליובאוויטש
כ"ד כסלו ה׳תשס״ד
כנתנייתי שלושים שנה רציתי לציין שזו התועדות מרגשת כל פם מחדש , מה גם שיש מסורת לאותו מקום במרכז העיר כבר הרבה שנים. יישר כח לסוליש ולרב וולפא.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.