מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשס״ז 04.12.2006

י"ג כסלו / "המלך אינו מעיד"

בעת משפט הספרים הצד שכנגד תבע אשר הרבי בעצמו יבוא להעיד בבית המשפט. י"ג כסלו היה היום שהשופט הי’ אמור להחליט אם הרבי צריך לבא לבית המשפט כדי להעיד. יום זה נקבע ע"י חברי הכולל ליום תענית ואמירת תהילים  ■ כבר בהשכמה היה ה-770 מלא באנ"ש והתמימים שאמרו תהילים. ההרגשה הכללית היתה איומה. ת"ל, המאמצים נשאו פרי, ובשעות הצהריים, נפסק בבית המשפט הפרדלי של ארה"ב אשר "המלך אינו מעיד" – שהרבי אינו צריך להעיד בבית המשפט בענין הספרים  עוד בנושא מתוך הספר "דידן נצח" העומד להופיע לאור ה' טבת במלאות 20 שנה ל"דידן נצח" - ב'כתבה מלאה'
י
בעת משפט הספרים הצד שכנגד תבע אשר הרבי בעצמו יבוא להעיד בבית המשפט ח"ו (כוונתם בזה מובנת היטב שהרי במעמד זה היו יכולים לשאול בחוצפה ובהעזה כל מיני שאלות על נשיאותו של הרבי וכו'). י"ג כסלו (26 בנובומבר) הי' היום שהשופט הי’ אמור להחליט אם הרבי צריך לבא לבית המשפט כדי להעיד.

יום זה נקבע ע"י חברי הכולל ליום תענית ואמירת תהילים. כבר בהשכמה הי' ה-770 מלא באנ"ש והתמימים שאמרו תהילים. ההרגשה הכללית היתה איומה.

כאשר הרבי הגיע ל-770 מביתו ביום זה בשעה 10:25 הי' נראה רציני במאוד, ולא סימן בידו להגברת השירה.

הרבי הורה לעו"ד לטעון שהיות והרבי הרי הוא מנהיג רוחני של חב"ד, ולא בעה"ב על דברים פיזיים. וכיון שמדובר כאן על "פרפטי" פיזית ששייכת לחב"ד, אין לרוחניות התנועה קשר לכך, ואין סיבה שעדות של המנהיג הרוחני דווקא, תועיל בבירור הענין.
אחד מהעדים אשר פעלו שהרבי לא יצטרך לבא לבית המשפט על מנת להעיד (ר"ל), הי' ד"ר וויס המכונה "רופאו של הרבי", שהעיד בבית המשפט אשר היות והרבי עבר התקף לב קשה בחודש תשרי ה'תשל"ח, לכן אין זה מן הרצוי אשר הרבי יבא לבית המשפט לדבר על ענינים הגורמים לו עגמת נפש רב.

מסופר שבהקשר לי"ג כסלו התבטא הרבי : "מ'דארף טראכטן ווי וועלען די בחורים אויפנעמען אזא זאך" [=צריך לחשוב איך יקבלו הבחורים דבר כזה].

ת"ל, המאמצים נשאו פרי, ובשעות הצהריים, נפסק בבית המשפט הפרדלי של ארה"ב אשר "המלך אינו מעיד" – שהרבי אינו צריך להעיד בבית המשפט בענין הספרים.

זמן קצר לאח"כ התפרסם הדבר ב-770. והשמחה הרקיעה שחקים.

אנ"ש והתמימים יצאו לרחובה של עיר תחת קור חורפי של ניו יורק ורקדו במשך שעות, מתוך שבח והודאה להשי"ת ובתקוה ובביטחון אשר בקרוב ממש יהי' "דידן נצח".
באותו לילה התוועד הרה"ח ר' אברהם שי' שמטוב בזאל הקטן ב-770 עם קהל התמימים שעות ארוכות, וההרגשה היתה נפלאה, ההרגשה היתה שזהו הצעד הראשון בדרך לניצחון.

בין החסידים נתחבר אז הניגון (ע"י ר' ישראל דוכמאן ע"ה) "יכירו וידעו כל יושבי תבל וואס איז געטראפן אף י"ג כסלו".

באותו יום דיברו העו"ד עם הרבי בבנין הספרי', למשך כשעתיים, הרבי אמר אז שאצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ אינו שייך ענין הירושה היות והוא עדיין איתנו, כמו"כ באותה הזדמנות שאלו העו"ד את הרבי למי הוא מתכוון כשהוא אומר "נשיא דורנו" והרבי הראה בידו הק' על עצמו.. כמו"כ אמר להם הרבי שעליהם לפעול לא כחסידים אלא כעורכי דין - "ווי ביי אייך קומט אויס" [=כפי שנראה לכם] הרבי נכנס לחדרו הק' ומיד חזר, והרבי חזר שוב על דבריו שהכל יתנהל ע"פ דרכי הטבע, והוסיף: "אבער אז איך זאל איבערגעווינען לויט אייער דעת" [=אבל שיהי' באופן כזה שאני אנצח לדעתיכם].
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
תודה ורוצים עוד !!!!!!!!
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
מעונינים בעוד כתבות כאלו
3.
הרבי הורה להפסיק הרחקודים
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
יש להעיר אשר הרבי הורה להפסיק את הריקודים באמצע הסדר. לא כפי שמשמע מהכתבה שהמשיכו לרקוד כמה שעות. והדיוק הי שלא לרקוד על חשבון הסדרים אבל כמובן שחגגו בלילה וכו
4.
כמה תיקונים
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
למדתי אז ב-770 ורשמתי לעצמי מעין יומן של אותה שבוע, החל משבת יו"ד כסלו כשהרש"ג דיבר עם הרבי שלא יצטרך להעיד, ועד לבשורה הטובה שב"ה הרבי לא הצטרך ללכת לבית משפט, ואני זוכר שאותו לילה התועדנו באמת שעות ארוכות, והיו שם מזקני החסידים, (זכורים לי הר איטשע שפרינגר והרב מטל חן), ושרנו ניגון א במשך כשעתיים, הרבה דיבורים לא היו אז רק הרגשה הנפלאה (כמו שכתבתם בכתבה) אבל הרב אברהם שמטוב לא התוועד אז כי הי עסוק עד למעלה עם ההכנות למשפט.
גם הניגון "יכירו וידעו.. וואס איז דער יו"ט פון י"ג כסלו" לא הולחן עד לשנה הבאה. אני זוכר שכמה בחורים המשיכו לשיר הניגון אחרי שהתוועדו כל הלילה, וכשהרבי הגיע בשעה 10 מביתו המשיכו לשיר בפרוזדור למעלה, אבל הרבי לא הגיב בכלל.
5.
Kמספר 4
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
אולי טאקע תפרסם היומן שלך נראה מעניין ותודה על התיקונים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.