מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשס״ז 01.12.2006

נפטר רבה של מונטריאול שלימד בישיבת חב"ד

ביום ראשון תתקיים הלווייתו של אב"ד מונטריאול הרב אברהם-דוד ניז'ניק ע"ה שנפטר בשיבה טובה ■ אף שלמד בישיבת "מיר" הליטאית, המנוח שמר על קשר הדוק עם חסידות חב"ד: זכה להיכנס ל'יחידות' עם הרבי, לימד בישיבת "תומכי תמימים", עמד בראש כולל האברכים החב"די והתעקש לתת את התואר ראב"ד לעמיתו הרב יצחק הענדל ■ "כשהיינו צריכים עזרה בעניין של גיטין - הוא היה אומר 'אם יש חב"ד שם אז הכל בסדר'. הרבה מתלמידיו בישיבה יצאו בשליחות והוא שמר על קשר איתם", הרב דוד-רפאל באנון אמר ל-COL  לסיפור המלא
נפטר רבה של מונטריאול שלימד בישיבת חב
הרב ניז'ניק ע"ה (משמאל) עם ר' מענדל מרוזוב מהנהלת "בית רבקה" במונטריאול

מאת כתב COL במונטריאול

הקהילה היהודית במונטריאול מתאבלת על הגאון הרב אברהם-דוד ניז'ניק ע"ה שנפטר ביום חמישי האחרון בגיל 86.

הרב המנוח נחשב כרבה הראשי של העיר ועמד בראש 'ועד העיר' - הארגון הרבני-קהילתי במונטריאול במסגרתו פועלים בית-הדין ומערכת הכשרות MK המקומית. עם פטירת הגאון הגדול הרב פנחס הירשפרונג ע"ה, הרב ניז'ניק התבקש להנהיג את ענייני הרבנות בקהילה אולם התעקש לתת את התואר ראב"ד (ראש אב בית-דין) לעמיתו החב"די הגאון הרב יצחק הענדל שיחי', כשהוא מסתפק בתואר אב"ד (אב בית-דין).

הרב ניז'ניק היה מזוהה עם החוגים הליטאים ביהדות החרדית ולמד בצעירותו בישיבת "מיר" הליטאית. כמו הרב הירשפרונג, בעברו לקנדה הרב ניז'ניק שימש כר"מ בגמרא בישיבת "תומכי תמימים ליובאוויטש" הוותיקה במונטריאול ואף עמד בראש כולל האברכים שלה למספר שנים. בהמשך הרב ניז'ניק זכה להיכנס ל'יחידות' עם הרבי בניו-יורק.

"הוא העריך מאוד את חב"ד על פעולות השליחות וההפצה. הרבה מתלמידיו בישיבה יצאו בשליחות והוא שמר על קשר איתם", אומר ל-COL הרב דוד-רפאל באנון, חבר 'ועד העיר' ורבה של העיר שומאדי.

"כשעלה עניין של גיטין והיינו צריכים לעזרה בעיר מסויימת - הוא היה אומר 'אם יש חב"ד שם אז הכל בסדר'. הוא שמח לשמוע שיש שליח בעיר ואמר שעליהם ניתן לסמוך".

שינוי גדול בעיר גדולה

93 אלף יהודים מתגוררים בעיר מונטריאול הגדולה השוכנת במחוז קוויבק מתוך שלוש וחצי מיליון איש. קרוב לחצי מהילדים היהודיים בגילאי בית-ספר לומדים במוסדות חינוך יהודים, נתון גבוה ביחס לערי צפון אמריקה.

עוד בחיי הרב הירשפרונג שהיה מפורסם בעולם בשל גאונותו המפליאה, הרב ניז'ניק ניהל בפועל את ענייני הרבנות בעיר. "יחד עם הרב הענדל, הוא שמר על האיחוד בין הרבנים ופעל כל הזמן שתהיה אחדות בין הקהילות", הרב באנון הוסיף. "היה לו דרך-ארץ גדול לרב הענדל".

הרב ניז'ניק היה משתתף קבוע באירועי קהילת חב"ד בעיר. האחרון שבהם היה ביקורו של פול מרטין, ראש ממשלת קנדה לשעבר, בבניין החדש של הישיבה הגדולה של חב"ד. הרב נאם ההוא שנערך בחנוכה באחרון ונראה משוחח בידידות עם עסקני הקהילה.

הרב ע"ה התגורר ברחוב קענט בשכונת קוט דה נייז' - מרכזה של קהילת חב"ד. באחרית ימיו, טופל במסירות בבית האבות הפרטי של ר' לייב פלדמן, חסיד חב"ד. הוא לא הותיר אחריו צאצאים.

בהחלטת הרבנים, ההלווייה נדחתה ליום ראשון כדי לתת לבני הקהילה היהודית את ההזדמנות ללוות את רבם בדרכו האחרונה. יהי זכרו ברוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.