מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשס״ז 01.12.2006

ציבין "למעריב": החרדים זנחו את המאבק בגיור הרפורמי

אמש (רביעי) פורסם בעיתון מעריב, במדור דעות ובאתר האינטרנט NRG, מאמר של עורכת הדין נחמה ציבין המתריע על התעלמות הרבנים והפוליטיקאים החרדים מהכרה קרובה של המדינה בגיור רפורמי הנעשה בארץ ● לפני כשבועיים דן בג"צ בעתירה בנושא, וציבין שהשתתפה בדיון, מספרת כי אולם בית משפט העליון היה מלא וגדוש באנשי הרפורמים. כיפות לא היו שם. האין זה סימפטום המלמד על יחסם של יהודים חרדים לבעיה?  למאמר המלא
ציבין
צילום המאמר שהתפרסם בעיתון 'מעריב'
אמש (רביעי) פורסם בעיתון מעריב, במדור דעות ובאתר האינטרנט NRG, מאמר של עורכת הדין נחמה ציבין המתריע על התעלמות הרבנים והפוליטיקאים החרדים מהכרה קרובה של המדינה בגיור רפורמי הנעשה בארץ.

לפני כשבועיים דן בג"צ בעתירתם של תריסר עותרים המבקשים להכיר בגיור הרפורמי שעברו בארץ ולרשום אותם כיהודים לכל עניין. ציבין אשר השתתפה בדיון, מספרת כי אולם בית משפט העליון היה מלא וגדוש באנשי הרפורמים. כיפות לא היו שם וזה לדעתה אמור להדאיג מאוד את כל מי שבעיית "מיהו יהודי" בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט, חשובה לו. האין זה סימפטום המלמד על יחסם של יהודים חרדים לבעיה?

עד היום הכירה המדינה (לאחר החלטה של בג"ץ לפני מספר שנים) רק בגיורים רפורמים הנעשים בחו"ל. בעקבות הדיון בעתירה הנוכחית, נוצר חשש ממשי שיוכרו גם גיורים רפורמיים הנעשים בארץ. אם חלילה ייעתר בג"ץ לבקשות הגרים הרפורמים, מדובר במהפכה שתהפוך את הליך הגיור לקליל וכמעט אוטומטי. בינתיים, בג"ץ נתן למדינה שהות בת חודשיים להגשת הצעה להקמת ועדה, ועדת נאמן השנייה.

עוה"ד ציבין מוסיפה כי "הבעיה העקרונית הזו, "מיהו יהודי", נחשבת במשך שנים כ"בת חורגת" באינטרס החרדי הכולל. הסיבה לכך היא פשוטה: מדובר במאבק סיזיפי וקשה מאוד לביצוע, מאבק שנוגע גם ליהדות התפוצות ושיש לו השלכות רבות גם בנושאים של זהות וכלכלה. נו, למי יש כוח למאבקים קשים, לא עדיף להשיג, בפגישה אחת 12 מליון שקל לגני ילדים?"

הגוף היחיד שעסק בנושא וביקש להצטרף, מיוזמתו, כמשיב לעתירה, הוא "התנועה להגינות שלטונית" בראשותו של המשפטן מרדכי איזנברג, עמותה שמנהלת מאבקים בשורת נושאים, אזרחיים ודתיים, ונוחלת הצלחות רבות. היא זו שהביאה, למשל, להפסקת ניתוקי מים לנצרכים, היא זו שהביאה להורדת גובה אגרות בתי המשפט המינהליים, ואף דאגה לרפורמה מקיפה בתחום שירותי הדת וכשרות המזון.

נראה, טוענת ציבין, כי הפעם, בלהט הקואליציה המתהווה והצרכים הגואים של הפרט, הזניחו החרדים לחלוטין את תפקידם החשוב ביותר: הדאגה ליהדותה של מדינת ישראל ולהמשך קיומו של העם היהודי.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
צריך למחות!!!
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
חזקה על מחאה שאינה חוזרת ריקם לכן נעשה מה שביכולתינו ונמחה בתוקף הכי אפשרי על מה שיכול לערער את המושג "יהודי" כאן בארץ הקודש הל"ת ר"ל.

צריך למחות!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.